lige endnu et ? om trodsalder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Henri84 skriver:

Ja, det kan være vi skal lave legeaftale hver dag så vi kan få noget søvn
Ej pjat, vi må gentage det igen snart, og så få taget en masse billeder

thi hi...

kan sagtens ligge have og hus til, nu hvor jeres ikke helt er opvokset endnu - eller lavet børne flugt sikret...

Bare så underligt hvad vi gjorde til forskel fra både jer og dp.. For hun kommer jo ude alle steder - leger og kravler rundt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Henri84

Mor til Frederic skriver:

thi hi...

kan sagtens ligge have og hus til, nu hvor jeres ikke helt er opvokset endnu - eller lavet børne flugt sikret...

Bare så underligt hvad vi gjorde til forskel fra både jer og dp.. For hun kommer jo ude alle steder - leger og kravler rundt...

Ja jeg ved det sgu heller ikke... Eller om det bare var et tilfælde....
Kan hun kede sig i dp?? Der er jo 2 stille piger omkring 2 år, og en lille dreng på 6 mdr... Men hver gang de er på besøg andre steder/i legestue og lignende søger hun straks hen til de største børn, og helst drenge som leger vildt

Anmeld

16. marts 2011

Ja jeg ved det sgu heller ikke... Eller om det bare var et tilfælde....
Kan hun kede sig i dp?? Der er jo 2 stille piger omkring 2 år, og en lille dreng på 6 mdr... Men hver gang de er på besøg andre steder/i legestue og lignende søger hun straks hen til de største børn, og helst drenge som leger vildt

hm... det må vi jo lade komme an på en prøve så...

Må hellere lige få låst stationen af, tømme lastbil for mine ting og tænde for alarm. for derefter at køre hjemad på weekend på lynet til puch maxi..

Anmeld

16. marts 2011

Henri84

hm... det må vi jo lade komme an på en prøve så...

Jep det er vi friske på, Elias har forlængst sagt at han gerne vil lege med Frederic igen Det sagde han allerede dagen efter

Anmeld

16. marts 2011

Henri84 skriver:

Jep det er vi friske på, Elias har forlængst sagt at han gerne vil lege med Frederic igen Det sagde han allerede dagen efter

nice...

For det samme sagde frederic...

Anmeld

16. marts 2011

Henri84

nice...

For det samme sagde frederic...

Haha godt så

Anmeld

16. marts 2011

eElak

ang grænser...

Herhjemme vælger vi også hvilken kampe vi skal kæmpe, dem der er...

men sagde allerede inden han kom ud at jeg nægted at have en unge der bare skabte sig i et væk - ingen legesager eller mad i sengen - er man først puttet, så bliver man i sin seng - ingen sidde i timevis putninger - ingen legesager på bordet mens vi spiser.

Så skulle du se min knægts seng... 

Han har fast en bog med i seng, som han kigger i, inden han lægger sig til at sove.. det er også den der giver mig en smule mere søvn om morgenen... 

Anmeld

16. marts 2011

KaLee skriver:

Så skulle du se min knægts seng... 

Han har fast en bog med i seng, som han kigger i, inden han lægger sig til at sove.. det er også den der giver mig en smule mere søvn om morgenen... 

He he....

Her sover han inden jeg har sunget sangen færdig, så fra vi sammen går ind på hans værelse og til jeg er ude igen går der max 3 min.

Her sover han til han bliver vækket, så i weekender sover vi til kl 8.00 og hverdagene bliver han vækket mellem 7.15 og 7.30. Bliver puttet mellem 18.30 og 19.00

Anmeld

17. marts 2011

morethanperfect

Har siddet og læst lidt i den anden tråd ang trodsalder...

Er det noget alle børn SKAL igennem, eller er der nogen der 'slipper' uden om den ? 

Ved godt at nogle er mere trodsig/hidsig end andre..

Er det forkert hvis et barn på 3 ikke har været igennem den periode?

Og hvordan bedømmer man grad af trodsalder og definere den?

Vi har selv en dreng på 2½ år, som ikke viser tegn på trodsalder endnu.

Han kan godt sige; det gider jeg ikke - hvis vi beder ham om noget, men det ser jeg ikke som trodsalder - men mere at det har han ikke lyst til og det at han har sin egen mening.

Men ellers er der ikke sådan rigtig noget. Han er med til at dække bord hver dag, tager sin tallerken til vasken efter han har sagt tak for mad og i det hele taget en hjælpsom dreng.

Er vi ude at handle og han finder nogle ting han mener vi skal have med hjem, er det nok at sige; freder, det har vi derhjemme skat - læg det på plads. Hvilket han gør. Kravler han op i køledisk er det; freder, jeg vil gerne du hopper ned derfra. Siger han nej, svarer jeg retur; jeg tæller til 3 og så skal du være nede. Han er gerne nede inden jeg når til 2. 

Vil han ikke med ind efter leg ude i haven, aftaler vi at han får 5 min mere og så skal han komme ind. Hvortil han med glimt i øjet siger; ja mor, du sætte æggeur 5 min her på skraldespand, når den ringer jeg færdig med at lege... Efter nogle min. kommer han ind helt af sig selv.

Blir simpelthen lige nød til at sige il dig , det lyder til du har en skøøøn dreng der bare gør hvad man siger   . Dejligt !

Anmeld

17. marts 2011

eElak

He he....

Her sover han inden jeg har sunget sangen færdig, så fra vi sammen går ind på hans værelse og til jeg er ude igen går der max 3 min.

Her sover han til han bliver vækket, så i weekender sover vi til kl 8.00 og hverdagene bliver han vækket mellem 7.15 og 7.30. Bliver puttet mellem 18.30 og 19.00

ok... lige nu "hader" jeg dig!! 

(kan man godt høre at jeg har en knægt som står op før fanden får sko på)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.