nå...
dvs at når de runder 2 så skifter det til selvstændigheds alder? Ih det er svært at finde rundt i...
hold op kært barn har mange navne... tumlinger - trodsalder mm.
Hm.. gad vide hvornår den indtræffer herhjemme... men tænker også at hvis de ved at de ikke kan løbe om hjørner med deres forældre - så kan det jo ikke betale sig for dem at prøve..
Frederic er ikke i tvivl om hvem der bestemmer herhjemme og ved at der er en konsikvens for ting der ikke er ok. Ikke at han bliver opdraget med hård hånd - men han har fra lille vidst hvor grænserne er. At han ved at vi elsker ham og at han altid kan bede om hjælp.
Det var det jeg har fået tudet ørene fulde med... 
Men ja - det siges at det starter i det små allrede ved 2 års alderen "the trouble two'es"....
Men det betyder jo ikke at alle børn skal skrige og være totalt umulige.. jeg ved bl.a. at min søn har nogle reaktioner både pga den fase, men også fordi han stadig er ved at bearbejde bruddet imellem hans far og jeg (det er så 7 måneder siden) og så har han ikke så stærkt et sprog endnu, til at han kan sætte ord på alt hvad han kan og vil..
EDIT: mht. grænserne - de har været løsere herhjemme, men det er også begrænset hvilke kampe jeg vælger... Men jeg ahr ikke gjort noget som har skadet ham, og jeg tror at det med selvstændighedsalder er en fase... og det er forskelligt hvordan man som person tackler den fase...
Min søn har dog faste rammer herhjemme - og regler der skal følges, men igen.. jeg vælger hvilke kampe jeg vil tage...
Anmeld