lige endnu et ? om trodsalder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Henri84 skriver:

Jeg har læst at trodsalder er et sundhedstegn og et tegn på at børnene er trygge og tør afprøve grænser osv. Om der er noget om det ved jeg ikke
Altså Elias er jo samme alder. Jeg synes vi oplever trodsen i små momenter, men på INGEN måde så voldsomt som mange andre beskriver. Her er det mere småting som at han ikke lige gider f.eks. tage tøj på, fint nok, så gør jeg det bare, han havde valget om at gøre det selv Eller hvis vi kommer til at gøre noget han gerne selv ville have gjort. Men det er virkelig småting!

ham og e er jo på mange punkter ens...

At frederic svarer nej til et gøre /spørgsmål ser jeg ikke som han er trodsig, men det at han har egen vilje og kan sige fra når det er.

Men at det er fair at sige fra...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

eElak

Det hedder altså selvstændighedsalderen nu. 

og beskrivelsen af dem er også lavet om i forhold til "trodsalderen".. 

Jeg tror det er ganske naturligt at børn kommer igennem den (forbandede) fase på en eller anden måde... Det er jo en del af deres udvikling.. 

Grunden til jeg skriver (forbandede) er at min knægt på knapt 2 allerede er ved at træde ind i den... 

Jeg ved dog at det styrker ham i den anden ende, men for pokker - man bliver sat på prøve

Anmeld

16. marts 2011

Henri84

Mor til Frederic skriver:

ham og e er jo på mange punkter ens...

At frederic svarer nej til et gøre /spørgsmål ser jeg ikke som han er trodsig, men det at han har egen vilje og kan sige fra når det er.

Men at det er fair at sige fra...

Nej det er også derfor jeg skriver det kun er i meget lille grad De skal jo også brokke sig/give lyd, ellers er det jo heller ikke sundt
Men jeg tror altså vi skal forvente det kommer på et eller andet tidspunkt Og ja det er sjovt som de ligner hinanden, de leger jo også bare super godt sammen

Anmeld

16. marts 2011

Henri84 skriver:

Nej det er også derfor jeg skriver det kun er i meget lille grad De skal jo også brokke sig/give lyd, ellers er det jo heller ikke sundt
Men jeg tror altså vi skal forvente det kommer på et eller andet tidspunkt Og ja det er sjovt som de ligner hinanden, de leger jo også bare super godt sammen

syntes det er svært at finde frem til et egentlig svar. For klart nogen der starter i en tidlig alder at være trodsig, nogle starter det først i bh - andre får kun lige et snert af det....

ja de gør så, de banditer... Vi skulle have taget en bunke billeder af dem... Og hold op dine unger blev kørt trætte af den friske landluft - alle legesager mm.

Anmeld

16. marts 2011

KaLee skriver:

Det hedder altså selvstændighedsalderen nu. 

og beskrivelsen af dem er også lavet om i forhold til "trodsalderen".. 

Jeg tror det er ganske naturligt at børn kommer igennem den (forbandede) fase på en eller anden måde... Det er jo en del af deres udvikling.. 

Grunden til jeg skriver (forbandede) er at min knægt på knapt 2 allerede er ved at træde ind i den... 

Jeg ved dog at det styrker ham i den anden ende, men for pokker - man bliver sat på prøve

nå...

dvs at når de runder 2 så skifter det til selvstændigheds alder? Ih det er svært at finde rundt i...

hold op kært barn har mange navne... tumlinger - trodsalder mm.

Hm.. gad vide hvornår den indtræffer herhjemme... men tænker også at hvis de ved at de ikke kan løbe om hjørner med deres forældre - så kan det jo ikke betale sig for dem at prøve..

Frederic er ikke i tvivl om hvem der bestemmer herhjemme og ved at der er en konsikvens for ting der ikke er ok. Ikke at han bliver opdraget med hård hånd - men han har fra lille vidst hvor grænserne er. At han ved at vi elsker ham og at han altid kan bede om hjælp.

Anmeld

16. marts 2011

Henri84

syntes det er svært at finde frem til et egentlig svar. For klart nogen der starter i en tidlig alder at være trodsig, nogle starter det først i bh - andre får kun lige et snert af det....

ja de gør så, de banditer... Vi skulle have taget en bunke billeder af dem... Og hold op dine unger blev kørt trætte af den friske landluft - alle legesager mm.

Ja, det kan være vi skal lave legeaftale hver dag så vi kan få noget søvn
Ej pjat, vi må gentage det igen snart, og så få taget en masse billeder

Anmeld

16. marts 2011

eElak

nå...

dvs at når de runder 2 så skifter det til selvstændigheds alder? Ih det er svært at finde rundt i...

hold op kært barn har mange navne... tumlinger - trodsalder mm.

Hm.. gad vide hvornår den indtræffer herhjemme... men tænker også at hvis de ved at de ikke kan løbe om hjørner med deres forældre - så kan det jo ikke betale sig for dem at prøve..

Frederic er ikke i tvivl om hvem der bestemmer herhjemme og ved at der er en konsikvens for ting der ikke er ok. Ikke at han bliver opdraget med hård hånd - men han har fra lille vidst hvor grænserne er. At han ved at vi elsker ham og at han altid kan bede om hjælp.

Det var det jeg har fået tudet ørene fulde med... 

Men ja - det siges at det starter i det små allrede ved 2 års alderen "the trouble two'es".... 

Men det betyder jo ikke at alle børn skal skrige og være totalt umulige.. jeg ved bl.a. at min søn har nogle reaktioner både pga den fase, men også fordi han stadig er ved at bearbejde bruddet imellem hans far og jeg (det er så 7 måneder siden) og så har han ikke så stærkt et sprog endnu, til at han kan sætte ord på alt hvad han kan og vil.. 

EDIT: mht. grænserne - de har været løsere herhjemme, men det er også begrænset hvilke kampe jeg vælger... Men jeg ahr ikke gjort noget som har skadet ham, og jeg tror at det med selvstændighedsalder er en fase... og det er forskelligt hvordan man som person tackler den fase... 

Min søn har dog faste rammer herhjemme - og regler der skal følges, men igen.. jeg vælger hvilke kampe jeg vil tage...  

Anmeld

16. marts 2011

KaLee skriver:

Men ja - det siges at det starter i det små allrede ved 2 års alderen "the trouble two'es".... 

Men det betyder jo ikke at alle børn skal skrige og være totalt umulige.. jeg ved bl.a. at min søn har nogle reaktioner både pga den fase, men også fordi han stadig er ved at bearbejde bruddet imellem hans far og jeg (det er så 7 måneder siden) og så har han ikke så stærkt et sprog endnu, til at han kan sætte ord på alt hvad han kan og vil.. 

pyh... så er det godt at vi har rundet de 2½ år så...

Ja de siger jo gerne at dem der ikke er så gode til at udtrykke sig, gerne får de der hysteriske flip osv.

Men klart at din dreng lige skal vænne sig til 'det nye liv' og når han ikke har det store sprog, må han jo udtrykke sig på anden vis. Og have den tid det tager for ham at deale med det.

Anmeld

16. marts 2011

eElak

pyh... så er det godt at vi har rundet de 2½ år så...

Ja de siger jo gerne at dem der ikke er så gode til at udtrykke sig, gerne får de der hysteriske flip osv.

Men klart at din dreng lige skal vænne sig til 'det nye liv' og når han ikke har det store sprog, må han jo udtrykke sig på anden vis. Og have den tid det tager for ham at deale med det.

Præcis.. og jeg kan se at det er sproget som er i vejen.. for han forstår alt hvad jeg siger, men det med at sige det... 

Han er bare typen som suger til sig, og pludselig knævrer derudaf... 

Det er dog begrænset hvor hysterisk han er, men han er meget selvstændig.. han VIL selv.... 

Anmeld

16. marts 2011

KaLee skriver:

EDIT: mht. grænserne - de har været løsere herhjemme, men det er også begrænset hvilke kampe jeg vælger... Men jeg ahr ikke gjort noget som har skadet ham, og jeg tror at det med selvstændighedsalder er en fase... og det er forskelligt hvordan man som person tackler den fase... 

Min søn har dog faste rammer herhjemme - og regler der skal følges, men igen.. jeg vælger hvilke kampe jeg vil tage...  

ang grænser...

Herhjemme vælger vi også hvilken kampe vi skal kæmpe, dem der er...

men sagde allerede inden han kom ud at jeg nægted at have en unge der bare skabte sig i et væk - ingen legesager eller mad i sengen - er man først puttet, så bliver man i sin seng - ingen sidde i timevis putninger - ingen legesager på bordet mens vi spiser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.