KHS skriver:
Jeg har overvejet meget om jeg skulle svare dig, dog uden at være anonym... Jeg har nemlig selv samme problem! Men jeg har valgt at svare dig, så du kan se, at du bestemt ikke er alene om at have det sådan!
Det kunne have været mig som havde skrevet dit indlæg, for min situation er tæt på din.
I et par måneder har jeg haft dalende overskud. Mit humør svinger en del. Jeg har lige overskud til at gå på arbejde og til dels passe børnene, men min mand tager rigtig meget over, og det er jeg noget ked af. Føler at jeg BURDE tage mig mere af børnene; lege med dem, trøste dem, stå op om natten når de græder osv. Men det klarer min mand "for mig". Han klarer ihvert fald det meste.
Så oveni den evige dårlige samvittighed over alverdens ting har jeg også nu dét hængende på mig, at jeg ikke "kan" tage mig ordentligt af mine børn! Det er ikke det bedste udgangs punkt for at være "en god nok mor".
Mit "problem" er nok helt tilbage fra fødslen af mine børn, hvor jeg havde en begyndende depression, som jeg tror, stadig hænger ved (mere eller mindre)
Jeg har valgt at kontakte min læge som jeg skal have snakket med, så jeg kan tage det i opløbet inden det går helt galt. Det synes jeg også, du skulle få gjort. Det er rart at der bliver taget hul på det hele. Så tror jeg også energien langsomt kommer tilbage!
Bottom line: DU ER IKKE ALENE!!!