Samvær med far - imorgen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.019 visninger
46 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Pige2009

Laura skal se sin far første gang i ½ år imorgen undtaget 10 min. i januar. En del af jer kender allerede historien og nu har han meldt sig ind igen og kommer på bebudet visit kl. 15.

Jeg håber inderligt, at han dukker op, så Laura kan begynde at se ham og få et forhold til ham. Samværet skal den første tid foregå hos mig.

Hvordan gør vi det bedst med hyppighed af besøg osv.? Skal jeg sige, det er bedst mned et par besøg om ugen den første måneds tid, så hun hurtigt får opbygget et tillidsforhold til ham?

Eller hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Tvillingemor80

2 gange om ugen er vel meget passende, hvis det kan passe ind i jeres hverdag !?

Anmeld

15. marts 2011

roenlund

Jeg ved ikke hvordan jeg ville gøre da jeg aldrig har stået i din situation...

Hvor er det dejligt at Laura for mulighed for at have sin far i sit liv... hvordan med hans kone er hun så OK med det eller vil han i fremtiden også skulle have samvær hjemme ved dig???

Anmeld

15. marts 2011

An&Jo

vi har lige været i SF angående samvær, og her er det fastsat til 2 timer en gang om ugen, og sådan skal det køre det næste år.. Min søn bliver 1 år i næste måned og har aldrig set sin far før han havde første samvær for en måned siden ca..

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

amandamh skriver:

2 gange om ugen er vel meget passende, hvis det kan passe ind i jeres hverdag !?

Jeg synes nemlig, at blot én gang ugentligt er for lidt i den første tid, hvis de skal lære hinanden at kende og Laura skal få tillid til og fortrolighed med ham hurtigt.

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

roenlund skriver:

Jeg ved ikke hvordan jeg ville gøre da jeg aldrig har stået i din situation...

Hvor er det dejligt at Laura for mulighed for at have sin far i sit liv... hvordan med hans kone er hun så OK med det eller vil han i fremtiden også skulle have samvær hjemme ved dig???

Nej, hun er absolut ikke indforstået og det er meningen, at de på et tidspunkt skal skilles, men de har simpelthen ikke råd til det. (Ham og jeg skal dog ikke være sammen på trods af skilsmissen)

Foreløbigt skal han se hende ved mig, men det kan jo ikke vare evigt.

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

mortilj skriver:

vi har lige været i SF angående samvær, og her er det fastsat til 2 timer en gang om ugen, og sådan skal det køre det næste år.. Min søn bliver 1 år i næste måned og har aldrig set sin far før han havde første samvær for en måned siden ca..

OK. Tak for svar. Vores situation er dog lidt anderledes, da vi selv vil aftale. Vi har fælles forældremyndighed og han står på stamkortet til DP. Derfor vil det være hensigtsmæssigt, at de hurtigst muligt får etableret en gensidig fortrolighed, skulle det træffe, at han blev nødt til at hente hende i DP, hvis hun er syg

Anmeld

15. marts 2011

An&Jo

Baagøe skriver:

OK. Tak for svar. Vores situation er dog lidt anderledes, da vi selv vil aftale. Vi har fælles forældremyndighed og han står på stamkortet til DP. Derfor vil det være hensigtsmæssigt, at de hurtigst muligt får etableret en gensidig fortrolighed, skulle det træffe, at han blev nødt til at hente hende i DP, hvis hun er syg

årh ja det kan jeg godt se så.. vi har også fælles forældremyndighed, han står dog ikke som hentende forældre i vuggestuen da han ikke har haft nogen kontakt med ham før nu..

du skal bare huske at det ikke skal ske hurtigere end din datter magter.. men 2 gange om ugen af 1-2 timer er det mest ideelle, og sådan skulle vores også have set ud, men faderen havde ikke råd til at komme frem og tilbage så mange gange om ugen..

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

mortilj skriver:

årh ja det kan jeg godt se så.. vi har også fælles forældremyndighed, han står dog ikke som hentende forældre i vuggestuen da han ikke har haft nogen kontakt med ham før nu..

du skal bare huske at det ikke skal ske hurtigere end din datter magter.. men 2 gange om ugen af 1-2 timer er det mest ideelle, og sådan skulle vores også have set ud, men faderen havde ikke råd til at komme frem og tilbage så mange gange om ugen..

Lauras far arbejder et stenkast fra, hvor vi bor og har nøgle til vores lejlighed. Det er meningen, at han skal se hende hos os, hvor jeg også er der, så det er ingen problemer. Jeg har heldigvis et meget extrovert barn, så hun er vant til at se nye mennesker

Anmeld

15. marts 2011

Mulse-mor

Jeg synes da det lyder meget fint med et par gange om ugen. Det er jo i vante rammer og du som mor, er jo også til stede og så kan jeg da ikke se nogen grund til, at det skulle være mindre, specielt hvis han også selv er interesseret i at opbygge et forhold. Havde været noget andet hvis hun skulle afleveres hos sin far og du ikke var til stede under samværret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.