Huskøb, nogen der kan svare på lidt spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Anonym trådstarter

SanneBoe skriver:

Ved bilkøb er de jo kun forsikring g vægtafgift af tænke på.

Ved huskøb komme derjo en masse andet

Ja er klar over at der selvfølgelig skal penge til, hvis man får brug for håndværkere, men så får man jo ved huskøb et højere fradrag som jeg har forstået, eller hvilke ting tænker du specifikt på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Wish upon a star

Ved et hus køb har du jo ud over huslejen, indboforsikring, husforsikring, ulykke-heltids forsikring, grundskyld/egendomsskat, vand- og vandaflednings regninger, elregninger, varme regninger, affaldsafgifter/renovation og så har i jo andre udgifter ud over det så som feks.: Licens, kabeltv, internet osv.. der skal vel også lægges penge til side til uforudsete udgifter til feks bil eller hvis køleskabet nu skulle gå i stykker.

Anmeld

15. marts 2011

Seker

Anonym skriver:

Min mand og jeg drømmer om eget hus med have, og har nu hørt om et billigt et til salg i byen.

Men vi er begge på kontanthjælp for tiden, og den ene af os får nok aldrig en højere indtægt. MÅ vi i det hele taget låne til et hus?

Vi har et par familiemedlemmer, som evt godt vil købe huset og leje det ud til os, men de er folkepensionister. Vil det komme til at gå ud over deres boligstøtte?

Håber der er nogen der er lidt klogere på det her end vi er.

Altså min mand og jeg har et månedlig udbetaling på godt 20.000 kr (jeg er på su pt) og vi kan tidligst låne til hus når jeg er færdiguddannet.. Har også 1 barn..

Anmeld

15. marts 2011

tinasmor

SussieThyssen skriver:

Kan I ikke leje et lille hus et sted?
Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du/I bor, men fx her på Fyn er det meget billigt at leje et hus..og der er også andre områder i DK hvor det er langt billigere at leje et hus lidt ude på landet eller i en lille by end en lejlighed i storby
Vors hus ligger mellem Nyborg og Ørbæk, faktisk kun 6 km fra Nyborg og vi giver 4500 kr rent for 150 m2 med have.

Hold da op andre boller på suppen end her i KBH

Anmeld

15. marts 2011

Hvem?

Ja er klar over at der selvfølgelig skal penge til, hvis man får brug for håndværkere, men så får man jo ved huskøb et højere fradrag som jeg har forstået, eller hvilke ting tænker du specifikt på?

Det er ikke de engangsbeløb jeg tænker på, det er de faste og dem er der et hav af, når man er husejer, for at nævne nogle:

Husleje (hvis ikke i har til udbetalingen er der jo både afbetaling til bank og kreditforeningen), forsikringer - herunder indbo, hus, bil, liv og ulykke på jer begge. Ejendomsskat, vandafgift, el, vand varme, vandafledningsafgift, affaldsafgifter, licens, internet, tv-pakke, telefoner, og hvis noget går i stykker ska det jo også være til at kæbe nyt, eks. vaskemaskine o.s.v.

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

B&K skriver:

Ved et hus køb har du jo ud over huslejen, indboforsikring, husforsikring, ulykke-heltids forsikring, grundskyld/egendomsskat, vand- og vandaflednings regninger, elregninger, varme regninger, affaldsafgifter/renovation og så har i jo andre udgifter ud over det så som feks.: Licens, kabeltv, internet osv.. der skal vel også lægges penge til side til uforudsete udgifter til feks bil eller hvis køleskabet nu skulle gå i stykker.

Tak

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

SanneBoe skriver:

Det er ikke de engangsbeløb jeg tænker på, det er de faste og dem er der et hav af, når man er husejer, for at nævne nogle:

Husleje (hvis ikke i har til udbetalingen er der jo både afbetaling til bank og kreditforeningen), forsikringer - herunder indbo, hus, bil, liv og ulykke på jer begge. Ejendomsskat, vandafgift, el, vand varme, vandafledningsafgift, affaldsafgifter, licens, internet, tv-pakke, telefoner, og hvis noget går i stykker ska det jo også være til at kæbe nyt, eks. vaskemaskine o.s.v.

Tak, hvis man ikke spørger, bliver man jo ikke klogere. Men nu er jeg så det klogere.

Anmeld

16. marts 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Tak, hvis man ikke spørger, bliver man jo ikke klogere. Men nu er jeg så det klogere.

Det jo det, godt jeg kunne hjælpe lidt, selvom jeg sikkert har glemt den del

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kan lige så godt sige at I, så længe I er på KH får I aldrig lån til at købe hus, det er de barske løjer.
Og hvis pensionister der bor i lejebolig køber hus og lejer det ud, får de ingen boligstøtte.
SÅ I må ud af kontanthjælps systemet og få fast arbejde med en fast indkomst, så kan I MÅSKE låne i banken, hvis I er heldige.
Lige pt er det meget svært at låne til noget som helst, og en hel del banker kræver at man har til mindst halvdelen af udbetalingen selv eller den hele.

Kærligst
Sussie

Hvis det har interesse, så er her en update på denn tråd.

https://www.baby.dk/debat/96559pi1/ordet-er-frit/up date-paa-huskoeb-og-kontanthjaelp---.aspx

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

TrineLærke skriver:

Nej, I må intet eje der har en værdi på over 10.000 kr, når i er på KH, det er ulovligt.

Hvis det har interesse, så er her en update på denn tråd.

https://www.baby.dk/debat/96559pi1/ordet-er-frit/up date-paa-huskoeb-og-kontanthjaelp---.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.