Huskøb, nogen der kan svare på lidt spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.878 visninger
33 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Anonym trådstarter

Min mand og jeg drømmer om eget hus med have, og har nu hørt om et billigt et til salg i byen.

Men vi er begge på kontanthjælp for tiden, og den ene af os får nok aldrig en højere indtægt. MÅ vi i det hele taget låne til et hus?

Vi har et par familiemedlemmer, som evt godt vil købe huset og leje det ud til os, men de er folkepensionister. Vil det komme til at gå ud over deres boligstøtte?

Håber der er nogen der er lidt klogere på det her end vi er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Anonym trådstarter

Op igen..

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Min mand og jeg drømmer om eget hus med have, og har nu hørt om et billigt et til salg i byen.

Men vi er begge på kontanthjælp for tiden, og den ene af os får nok aldrig en højere indtægt. MÅ vi i det hele taget låne til et hus?

Vi har et par familiemedlemmer, som evt godt vil købe huset og leje det ud til os, men de er folkepensionister. Vil det komme til at gå ud over deres boligstøtte?

Kan lige så godt sige at I, så længe I er på KH får I aldrig lån til at købe hus, det er de barske løjer.
Og hvis pensionister der bor i lejebolig køber hus og lejer det ud, får de ingen boligstøtte.
SÅ I må ud af kontanthjælps systemet og få fast arbejde med en fast indkomst, så kan I MÅSKE låne i banken, hvis I er heldige.
Lige pt er det meget svært at låne til noget som helst, og en hel del banker kræver at man har til mindst halvdelen af udbetalingen selv eller den hele.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kan lige så godt sige at I, så længe I er på KH får I aldrig lån til at købe hus, det er de barske løjer.
Og hvis pensionister der bor i lejebolig køber hus og lejer det ud, får de ingen boligstøtte.
SÅ I må ud af kontanthjælps systemet og få fast arbejde med en fast indkomst, så kan I MÅSKE låne i banken, hvis I er heldige.
Lige pt er det meget svært at låne til noget som helst, og en hel del banker kræver at man har til mindst halvdelen af udbetalingen selv eller den hele.

Kærligst
Sussie

Ja det var det jeg frygtede.

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Men hvis man kan skaffe til udbetalingen, så kan man måske godt låne til huset, selv om man er på kontanthjælp?

Vi fik lov at låne til ny bil, men der var manden heller ikke på kontanthjælp, men vi havde regnet det ud efter at vi kunne få råd selv om han var.

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja det var det jeg frygtede.

Kan I ikke leje et lille hus et sted?
Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du/I bor, men fx her på Fyn er det meget billigt at leje et hus..og der er også andre områder i DK hvor det er langt billigere at leje et hus lidt ude på landet eller i en lille by end en lejlighed i storby
Vors hus ligger mellem Nyborg og Ørbæk, faktisk kun 6 km fra Nyborg og vi giver 4500 kr rent for 150 m2 med have.

Anmeld

15. marts 2011

Ann.

Anonym skriver:

Men hvis man kan skaffe til udbetalingen, så kan man måske godt låne til huset, selv om man er på kontanthjælp?

Vi fik lov at låne til ny bil, men der var manden heller ikke på kontanthjælp, men vi havde regnet det ud efter at vi kunne få råd selv om han var.

Nej, I må intet eje der har en værdi på over 10.000 kr, når i er på KH, det er ulovligt.

Anmeld

15. marts 2011

Anne85

Det der med at andre skal købe huset og leje det ud til en er noget rod. For det første vil de ikke kunne få deres boligstøtte. For det andet skal de være opmærksom på at de kun kan låne 60% af summen i kreditforeningen når boligen skal bruges til udlejningsejendom.

Jeg kunne ikke umiddelbart forestille mig at I kunne låne til et hus med 2 x kontanthjælp - i disse tider forlanger bankerne et temmelig højt rådighedsbeløb hvilket I nok ikke ville kunne klare med to så lave indkomster

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

TrineLærke skriver:

Nej, I må intet eje der har en værdi på over 10.000 kr, når i er på KH, det er ulovligt.

Vi må gerne have bilen, men den ejer vi jo heller ikke, da der jo er gæld i den, og banken har pant i den.

Anmeld

15. marts 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Vi købte en ejendom i 2007 og dengang sagde man at man skulle have en rådighedsbeløb (altså når ALT er betalt) på 12.500,- kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.