I min verden betyder røgfrit hjem at der ikke bliver røget indendørs.
Det betyder ikke hjem hvor der ikke kommer rygere eller hvor der ikke er brændeovn.
Jeg skriver som regel ikke noget, netop fordi jeg ikke gider en længere forklaringm men hvis folk spørger ind til det får de at vide at der har aldrig været røget i vores hus i de 2½ år vi har boet her, men vi har indimellem folk på besøg der står i carporten eller på terassen og ryger - indimellem mens døren er åben. Vi har brændeovn. Jeg ville kalde mit hjem røgfrit. Jeg er iøvrigt også tidligere ryger og jeg lugter det med det samme.
Jeg bruger heller ikke nogen form for parfumeret vaskepulver eller skyllemiddel, men mit tøj bliver sorteret efter farve og dermed vasket sammen med vores tøj og min mand bruger parfumeret deodorant og det kan indimellem svagt anes i tøjet når det har været vasket. Jeg har også købt brugt tøj fra tid til anden og noget af det har været vasket med skyllemiddel og det tager en del vaske at få helt ud, og det afgiver lugt til det ikke parfumerede tøj, hvis det er pakket ned sammen i kasser (som mit har været). Igen er det ikke noget jeg oplyser, men hvis jeg bliver spurgt, er det den forklaring folk får 
Jeg ved ikke om jeg synes du er pernitten eller ej - du og sælger har måske ikke samme definition af røgfrit og det må du så tage til efterretning og spørge mere ind næste gang. For nu kan du smide tøjet i vand med lidt rodalon og derefter vaske det, så burde alle spor af røg være væk.
Anmeld