at købe tøj fra "røgfrit hjem"..eller er jeg pernitten ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Mette+Mathias

Min mand ryger, men kun ude i haven, men derfor vil jeg da alligevel betegne vores hjem som røgfrit, - der bliver jo netop ikke røget i hjemmet.

Jeg tror, at sælger har snydt dig, for selvom min mand ryger i haven, kan jeg garantere dig 110% for at hverken mit eller børnenes tøj lugter af røg, - jeg ER nemlig fanatisk og hader hader hader røg!!

Af samme årsag gider jeg heller ikke have kys/kram eller nærkontakt med min mand det første stykke tid efter han kommer ind efter en "røgpause".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

morethanperfect

Altså hvis hun siger det er fra et røgfrit HJEM betyder det vel indenfor ?? Det ville jeg i hvert fald mene .. Jeg ville nok bare vaske tøjet et par gange og så var det dét .. Måske lige sige til hende at det lugter af røg .. Ellers ville jeg ikke gå op i det .. Her ryge kæresten KUN udenfor

Anmeld

15. marts 2011

Mumto3

Jeg har selv herinde købt tøj fra røgfrit hjem som lugtede af røg. Jeg kontaktede sælger, som var rigtig sød, selvom sælger ikke helt kunne forstå hvordan det kunne lugte af røg, og hun tilbød faktisk at tage det tilbage. Det takkede jeg dog nej til, da jeg havde givet 110 kr for tøjet og 75kr i forsendelse. Det ville koste mig 75 kr at sende det retur, og få 100kr retur, altså ville jeg få 25 kr ud af at lade handlen gå tilbage. Det synes jeg var for fjollet. Jeg har både vasket og udluftet tøjet, men det lugter stadig. Så jeg har valgt bare at give det til frelsenhær og se om de kan bruge det til noget.

Jeg har også over TS købt en ulden trøje der lugtede af røg (cigar!) og her var sælger lidt mere ubehøvlet. Hun røg ikke selv men lod gæster ryge og hun troede ikke på at en trøje der havde ligget i et skab kunne komme til at lugte af cigarrøg bare fordi hun havde haft cigar-rygende gæster. Men jeg kunne jo lugte det!!!

Det er smadder irriterende, men sådan er vilkårene når man handler over nettet

Anmeld

15. marts 2011

Fenja09

Anonym skriver:

Når jeg spørger om det tøj jeg gerne vil købe kommer fra røgfrit hjem mener jeg helt røgfrit.....også som at man ikke ryger udenfor eller andre ting.....

Når sælger svarer at det kommer fra røgfrit hjem så tænker jeg det som ovenstående.....

Har idag fået noget tøj som lugter af røg (ikke meget meget) men nok til at jeg tænker ØV. ...

Jeg er selv tidligere ryger, og ser ikke mig selv som værende frelst. Kan derfor også "lugte" at det ikke bare er fordi det lige har været udsat en enkelt gang....og der en pæn portion tøj. Det skulle efter sigende være nyvasket, og det ser da bestemt også sådan ud....

Men jer der ryger.....kunne i finde på at sige tøjet var fra røgfrit hjem selvom i ryger udenfor andre steder etc...?

Sælger har bare sagt at det var røgfrit hjem og ikke andet...men det kunne jo være fordi hun evt. tænkte at hjemmet er røgfrit hvis der ikke ryges inde...etc..

Jeg sidder sådan med en følelse af at jeg næsten hellere ville have givet de få penge til sælger hvis hun havde sagt hun havde det svært eller havde brug for pengene....end at føle jeg bliver taget pænt bagi og bruger tid osv. på sådan noget....eller have givet mere for tøjet og det så ikke stank (det gør det jo når man ikke ryger)

Hvad ville i sige...For jeg er lidt i tvivl - om jeg bare lige her er "pernitten"...og hun er tilsyneladende en pige der har været igennem lidt af hvert, så har også svært ved at konfrontere, og tænker egentlig at det gider jeg nok ikke...vil bare tage det som en "lærestreg"....men altså lige høre jeres mening...

??? Er jeg pernitten ? Skal man spørge mere ind til det end bare om det er fra røgfrit hjem?? Det betyder noget for mig også fordi min datter har tendens til ab osv.

Jeg synes at så snart der IKKE bliver røget i hjemmet, så må det gå for at være røgfrit også selvom der skulle blive røget i garagen eller i forhaven!

Hvis røgen ikke er inde for hjemmets 4 vægge, og man synes man kan lugte røg, så må man enten have en skarp næse eller være pernitten...

/Fenja

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

tak for alle jeres svar

sælger har bare tilkendegivet at tøjet kommer fra røgfrit hjem......ikke andet....og på den måde det lugter tænker jeg der er tale om røg indenfor og ikke blot udenfor, som en anden bruger også skriver....

Grunden til mit indlæg var mere spørgsmålet hvordan vi opfatter betegnelsen røgfrit hjem....og kan se points i alle jers svar. tak

Men altså en anden gang må jeg simpelthen spørge ind til om tøjet lugter, og ikke bare spørge om det er fra røgfrit hjem. Af skade bliver man klog  -  måske

Anmeld

15. marts 2011

Carina:-)

Du er overhovedet ikke pernitten.

Lyder underligt at det lugter,når det er nyvasket-Det kommer altså ikke til at lugte af at hun rygerudenfor.

Anmeld

15. marts 2011

4kløver

Man behøver ikke at være ikke ryger for at syndes det luget grimt. Vi er begge ryger men ryger ude. men når sønnen kommer hjem fra weekend lugter han meget at røg(de ryger inde).. så alt bliver vasket og så lugter det ikke mere..

Anmeld

15. marts 2011

Kruse90

Jeg har det som dig, jeg vil kun købe tøj fra et røgfrit hjem, og det indebærer at det ikke lugter af røg

Anmeld

15. marts 2011

lollandpigen

Hvis jeg køber tøj fra et røg frit hjem regner ejg med at der ikke er røget indenfor i det hjem. jeg ville aldrig forvente at de ikke røg udenfor, min mening er at et røgfrit hjem er hvor der ikke bliver røget indefor men der bliver røget indenfor.

At tøjet alligevel lugter kan jo være det har været på besøg i et hjem hvor der bliver røget indenfor...

vil det sige at sælger man tøj og skriver røgfrit hjem så må man heller ikke have haft tøjet på i forbindelse med et besøg i et hjem hvor de ryger?? Luft tøjet og vask det så tror jeg lugten forsvinder.

Jeg er selv ex ryger men er ikke så hys med hensyn til røg lugt...

Anmeld

15. marts 2011

Skouboe

I min verden betyder røgfrit hjem at der ikke bliver røget indendørs. 

Det betyder ikke hjem hvor der ikke kommer rygere eller hvor der ikke er brændeovn.

Jeg skriver som regel ikke noget, netop fordi jeg ikke gider en længere forklaringm men hvis folk spørger ind til det får de at vide at der har aldrig været røget i vores hus i de 2½ år vi har boet her, men vi har indimellem folk på besøg der står i carporten eller på terassen og ryger - indimellem mens døren er åben. Vi har brændeovn. Jeg ville kalde mit hjem røgfrit. Jeg er iøvrigt også tidligere ryger og jeg lugter det med det samme. 

Jeg bruger heller ikke nogen form for parfumeret vaskepulver eller skyllemiddel, men mit tøj bliver sorteret efter farve og dermed vasket sammen med vores tøj og min mand bruger parfumeret deodorant og det kan indimellem svagt anes i tøjet når det har været vasket. Jeg har også købt brugt tøj fra tid til anden og noget af det har været vasket med skyllemiddel og det tager en del vaske at få helt ud, og det afgiver lugt til det ikke parfumerede tøj, hvis det er pakket ned sammen i kasser (som mit har været). Igen er det ikke noget jeg oplyser, men hvis jeg bliver spurgt, er det den forklaring folk får

Jeg ved ikke om jeg synes du er pernitten eller ej - du og sælger har måske ikke samme definition af røgfrit og det må du så tage til efterretning og spørge mere ind næste gang. For nu kan du smide tøjet i vand med lidt rodalon og derefter vaske det, så burde alle spor af røg være væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.