at købe tøj fra "røgfrit hjem"..eller er jeg pernitten ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Anonym trådstarter

Jyden skriver:

Hvis tøjet ellers har den standard du har forventet, så vask dog tøjet godt og lad det være ved det. Ville ikke synes det var værd at bruge negativ energi på.

Mere fordi jeg ville høre om jeg skulle lære af det og spørge mere ind til det osv...og hvad andre ligger i "røgfrit hjem"...

Der skal lidt mere til at "lade mig op negativt".......og vil heller ikke konfrontere vedkommende og spilde den tid...men tænk hvis jeg kunne lære noget nyt

tak for dit svar....til det med standen der var det som man kunne forvente til prisen. og det er også fint nyvasket osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

ha ha nej har ikke brændeovn.....og jeg er ked af at sige det.....men det er nemt nok at fjerne lugten men du kan aldrig helt fjerne partiklerne.....Skidt nu også med det....For dem udsættes hun jo for når vi er herhjemme (røg jo inden vi fik hende) eller når vi er på besøg hos folk vi kender der ryger eller når vi går inde i byen osv. osv. som sagt ikke pernitten....

ville bare gerne have valget hvis du forstår......? At hvis jeg skal have merarbejde ud af at "rense det" så vil jeg gerne vide på forhånd.....vi snakker mere end ti stykker tøj her....

Men jeg kan godt se hvad du mener....at vi kan mene noget forskelligt når vi siger røgfrit hjem....Så det må jeg bare spørge ekstra ind til hvis det er...

Måske ikke, men de samme partikler sidder i tøjet blot man har været i nærhden af et bål
Og fyrfadslys, laver også den slags partikler

Gav dig blot definitionen (den officielle) på "røgfrit hjem"...men ja...en god ide, at spørge ind.

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

Mka skriver:

Min kæreste og er ikke ryger ( og hader lugten af røg), og ønsker heller ikke mit barns tøj lugter af røg. Men altså røjfrit hjem er hvor folk ikke ryger indenfor.

Når man køber ny bil, og det er en ikke ryger bil, betyder det jo ikke at personen ikke er ryger.

nej det kan jeg godt se.....jeg tror bare at jeg en anden gang så må spørge helt ind til om tøjer lugter af røg etc....det er nok ikke nok bare at spørge om det kommer fra røgfrit hjem...tak for dit svar.

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Måske ikke, men de samme partikler sidder i tøjet blot man har været i nærhden af et bål
Og fyrfadslys, laver også den slags partikler

Gav dig blot definitionen (den officielle) på "røgfrit hjem"...men ja...en god ide, at spørge ind.

du har fuldstændig ret.....ligesom de fleste ab børn faktisk er overfølsom overfor støvpartikler (nyere undersøgelser viser det er der den er rigtig gal).....

Jeg vil bare gerne have valget når jeg købet noget. Håber du forstår....???? Men jeg kan godt se det ligger i måden man opfatter det på.....Så det er taget til efterretning

(puha hvor er jeg lidt flov over de patienter jeg har serviceret lugtende som et askebæger, når man ligger der som ikkeryger med kvalme etc.)

tak for svar.

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

du har fuldstændig ret.....ligesom de fleste ab børn faktisk er overfølsom overfor støvpartikler (nyere undersøgelser viser det er der den er rigtig gal).....

Jeg vil bare gerne have valget når jeg købet noget. Håber du forstår....???? Men jeg kan godt se det ligger i måden man opfatter det på.....Så det er taget til efterretning

(puha hvor er jeg lidt flov over de patienter jeg har serviceret lugtende som et askebæger, når man ligger der som ikkeryger med kvalme etc.)

tak for svar.

Jada..selvfølgelig forstår jeg det.
Jeg er selv ryger, men en underlig ryger, for jeg ryger eller lader være som det nu passer mig.
Har aldrig røget mens jeg var gravid og heller ikke i månederne efter en fødsel...og der har også været lange perioder, hvor jeg ikke har røget derudover.
Lige pt gør jeg, men jeg er nu ret ligeglad med om folk ryger eller ej også når jeg selv ikke gør det.

Anmeld

15. marts 2011

L-Mortil3

Jeg tænker du er lidt pernitten

Når der står "fra røgfrit hjem" så forstår jeg det bestemt sådan at det er fra et hjem hvor der ikke ryges i, men at der af den grund sagtens kan ryges udenfor.

Men sådan opfatter vi jo alle tingene forskelligt

Anmeld

15. marts 2011

Muffinmus

Tja, tror jeg ville kontake sælger og så at du synes tøjet lugter af røg og at personene derfor ikke skal sælge tøjet som røgfrit...Uanset om der er røget i nærheden eller ej, og hvis folk står og ryger lige ved siden af tørrestativet skal der kun en smøg til at ødelagge hele den vask. Så når jeg skal have røgfrit tøj, så skal det dælme heller ikke lugte af røg.

Og nej, du er ikke pernitten, tøj fra et hjem hvor der bliver røget STINKER voldsomt, også selv efter vask. Så det kan ikke bare vaskes ud.

Er selv ex ryger og kan i den grad godt forså dem der ikke ryger synes at rygere lugter grimt, for det gør de sørme da i den grad...og det hænger så meget ved i tøj at man skulle tro det var løgn:-)

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

tak for alle jeres svar....jeg tager denne oplevelse lidt til efterretning på den måde at røgfrit hjem altså ikke er = med tøj der ikke lugter af røg...

tak for tankerne

Anmeld

15. marts 2011

Mka

Anonym skriver:

nej det kan jeg godt se.....jeg tror bare at jeg en anden gang så må spørge helt ind til om tøjer lugter af røg etc....det er nok ikke nok bare at spørge om det kommer fra røgfrit hjem...tak for dit svar.

Velbekommen .. Ja du må heller spørge helt ind en anden gang.

Anmeld

15. marts 2011

JustMe

Jeg var blevet stiktosset, mildt sagt og havde prompte taget tilbage og bedt om pengene tilbage. Det kan godt være, hun har haft det svært, men det giver jo ingen ret til at sælge ting under falske forudsætninger

Bliver tøjet solgt som fra røgfrit hjem, så gælder de både rygning inde, ude, til fester mv. Selv har vi helt røgfrit inkl. røg fra brændeovn, fyrfadslys mv, men pointen er, at det ikke er i orden at sælge tøjet som værende røgfrit, når det ikke er det.

Vi købte også nogle ting som værende komplet røgfri. Den ene lift stank så af røg, hvilket angiveligt skulle være fra en brændeovn, men uanset hvordan vi fortalte hende, at det var uacceptabelt, ville hun ikke lade handlen gå tilbage  Sådanne mennesker har jeg ikke noget tilovers for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.