at købe tøj fra "røgfrit hjem"..eller er jeg pernitten ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.762 visninger
30 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Anonym trådstarter

Når jeg spørger om det tøj jeg gerne vil købe kommer fra røgfrit hjem mener jeg helt røgfrit.....også som at man ikke ryger udenfor eller andre ting.....

Når sælger svarer at det kommer fra røgfrit hjem så tænker jeg det som ovenstående.....

Har idag fået noget tøj som lugter af røg (ikke meget meget) men nok til at jeg tænker ØV. ...

Jeg er selv tidligere ryger, og ser ikke mig selv som værende frelst. Kan derfor også "lugte" at det ikke bare er fordi det lige har været udsat en enkelt gang....og der en pæn portion tøj. Det skulle efter sigende være nyvasket, og det ser da bestemt også sådan ud....

Men jer der ryger.....kunne i finde på at sige tøjet var fra røgfrit hjem selvom i ryger udenfor andre steder etc...?

Sælger har bare sagt at det var røgfrit hjem og ikke andet...men det kunne jo være fordi hun evt. tænkte at hjemmet er røgfrit hvis der ikke ryges inde...etc..

Jeg sidder sådan med en følelse af at jeg næsten hellere ville have givet de få penge til sælger hvis hun havde sagt hun havde det svært eller havde brug for pengene....end at føle jeg bliver taget pænt bagi og bruger tid osv. på sådan noget....eller have givet mere for tøjet og det så ikke stank (det gør det jo når man ikke ryger)

Hvad ville i sige...For jeg er lidt i tvivl - om jeg bare lige her er "pernitten"...og hun er tilsyneladende en pige der har været igennem lidt af hvert, så har også svært ved at konfrontere, og tænker egentlig at det gider jeg nok ikke...vil bare tage det som en "lærestreg"....men altså lige høre jeres mening...

??? Er jeg pernitten ? Skal man spørge mere ind til det end bare om det er fra røgfrit hjem?? Det betyder noget for mig også fordi min datter har tendens til ab osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

slettet_7530

Jeg sælger selv meget, hvis jeg nu var ryger ville jeg svare at hjemmet var et rygerhjem men at der ikke blev røget indenfor  ville aldrig lyve om det for det kan lugte på kilometers afstand er selv ekstremt pernitten

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Når jeg spørger om det tøj jeg gerne vil købe kommer fra røgfrit hjem mener jeg helt røgfrit.....også som at man ikke ryger udenfor eller andre ting.....

Når sælger svarer at det kommer fra røgfrit hjem så tænker jeg det som ovenstående.....

Har idag fået noget tøj som lugter af røg (ikke meget meget) men nok til at jeg tænker ØV. ...

Jeg er selv tidligere ryger, og ser ikke mig selv som værende frelst. Kan derfor også "lugte" at det ikke bare er fordi det lige har været udsat en enkelt gang....og der en pæn portion tøj. Det skulle efter sigende være nyvasket, og det ser da bestemt også sådan ud....

Men jer der ryger.....kunne i finde på at sige tøjet var fra røgfrit hjem selvom i ryger udenfor andre steder etc...?

Sælger har bare sagt at det var røgfrit hjem og ikke andet...men det kunne jo være fordi hun evt. tænkte at hjemmet er røgfrit hvis der ikke ryges inde...etc..

Jeg sidder sådan med en følelse af at jeg næsten hellere ville have givet de få penge til sælger hvis hun havde sagt hun havde det svært eller havde brug for pengene....end at føle jeg bliver taget pænt bagi og bruger tid osv. på sådan noget....eller have givet mere for tøjet og det så ikke stank (det gør det jo når man ikke ryger)

Hvad ville i sige...For jeg er lidt i tvivl - om jeg bare lige her er "pernitten"...og hun er tilsyneladende en pige der har været igennem lidt af hvert, så har også svært ved at konfrontere, og tænker egentlig at det gider jeg nok ikke...vil bare tage det som en "lærestreg"....men altså lige høre jeres mening...

??? Er jeg pernitten ? Skal man spørge mere ind til det end bare om det er fra røgfrit hjem?? Det betyder noget for mig også fordi min datter har tendens til ab osv.

Jeg synes du er pernitten..ja.
Vask dog tøjet og luft det igennem udenfor, så er der ikke mere lugt i det.
Et "røgfrit" hjem er, når der IKKE bliver røget indendørs og hertil tæller ikke udendørs rygning.
Har du brændeovn?
For hvis du har det, er det en større fare for et barn med AB end tøjet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. marts 2011

musse1

Anonym skriver:

når jeg skriver røgfrit hjem på mine ting eller hvis ik jeg har skrivet det og folk spørg så siger jeg det er fra røgfrit hjem

for her bliver der hverken røget inden eller lige omkring indgangen.. de skal gå helt uden for.

vi kender heller ik nogle som ryger, ud over børnenes farmor og farfar, men dem ser de kun et 1-2 gange om året i deres hjem, og der ryger de normalt inde, men lufter ud inden vi kommer og ryger så ude mens vi er der..

ved så ik om du mener det er forkert at jeg siger det er fra ikke ryger hjem ?

men kan kun give dig ret i, at når tøjet lugter af røg, så er det jo ik kun lige væres hos nogle en enkel gang, og det er ik en lugt jeg bryder mig om, så jeg ville selv blive skuffet, hvis jeg havde spurgt og fået svaret at det var fra rygfrit hjem og så det lugtede af røg øv alser

Anmeld

15. marts 2011

Ni-ko-li-ne

du er slet ikke pernitten... kommer tøjet fra et røg-frit hjem, så lugter det ikke af røg...

Anmeld

15. marts 2011

millesofie

jeg ville blive gal i skralen hvis jeg købte tøj der lugtede af røg

man spørg jo og forventer et ærligt svar

herhjemme er vi røg allergiske hvilke betyder at vi ikke kan tåle de patikler i røget og det er dem der sidder i tøjet og det er også dem som er sundhedsskadelige

så nej det synes jeg ikke at du er

Anmeld

15. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg synes du er pernitten..ja.
Vask dog tøjet og luft det igennem udenfor, så er der ikke mere lugt i det.
Et "røgfrit" hjem er, når der IKKE bliver røget indendørs og hertil tæller ikke udendørs rygning.
Har du brændeovn?
For hvis du har det, er det en større fare for et barn med AB end tøjet.

Kærligst
Sussie

ha ha nej har ikke brændeovn.....og jeg er ked af at sige det.....men det er nemt nok at fjerne lugten men du kan aldrig helt fjerne partiklerne.....Skidt nu også med det....For dem udsættes hun jo for når vi er herhjemme (røg jo inden vi fik hende) eller når vi er på besøg hos folk vi kender der ryger eller når vi går inde i byen osv. osv. som sagt ikke pernitten....

ville bare gerne have valget hvis du forstår......? At hvis jeg skal have merarbejde ud af at "rense det" så vil jeg gerne vide på forhånd.....vi snakker mere end ti stykker tøj her....

Men jeg kan godt se hvad du mener....at vi kan mene noget forskelligt når vi siger røgfrit hjem....Så det må jeg bare spørge ekstra ind til hvis det er...

Anmeld

15. marts 2011

Laulund87

Ni-ko-li-ne skriver:

du er slet ikke pernitten... kommer tøjet fra et røg-frit hjem, så lugter det ikke af røg...

Anmeld

15. marts 2011

Jyden

Hvis tøjet ellers har den standard du har forventet, så vask dog tøjet godt og lad det være ved det. Ville ikke synes det var værd at bruge negativ energi på.

Anmeld

15. marts 2011

Mka

Min kæreste og er ikke ryger ( og hader lugten af røg), og ønsker heller ikke mit barns tøj lugter af røg. Men altså røjfrit hjem er hvor folk ikke ryger indenfor.

Når man køber ny bil, og det er en ikke ryger bil, betyder det jo ikke at personen ikke er ryger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.