Skal vi eller skal vi ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2011

N&J

WiitrioeN skriver:

Ja det er jo nemlig det men jeg ved at hvis vi f.eks først venter til efter jeg har fået en uddannelse så vil der gå ihvertfald 2-3 år endnu også syntes jeg Daniella begynder at blive for gammel så jeg har det lidt sådan nu eller aldrig

Hvorfor ikke bare starte på uddannelsen, og så få et barn imens, jeg ved godt at det kan være hårdt med et barn under uddannelse især op til eksamenerne, men du har korte dage, ferie og masser af mulighed for at være sammen med dine børn, du når samtidig at få opbygget et lille netværk inden du går fra på barsel (hvis du venter et halvt års tid med at prøve - man ved jo aldrig hvornår baby kommer), og derved kommer du igang inden du igen skal hjem og gå i et halvt/helt år... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2011

Cris

Du skal mærke, at du er klar til det. Det virker som om du ikke er. Jeg ville bare sige, at alt vil gå som det skal, når den lille først kommer. Jeg har også tænkt meget, for den store ikke sov igennem og VI skulle dele værelse (vi sover alle 4 i samme værelse) og ved du hvad, det fungerer bare. Det tager man stille og rollig, når man når så lang. Og jeg og min søster har delt værelset indtil hun flyttede hjemmefra da hun fyldte 20   Det er dejligt, der var lidt slås en gang i mellem, men man lærer at dele mange ting ink. hemligheder og kærlighed     Men I har masser af tid, så du skal ikke stresse dig. Du kan sagtens vente indtil du er klar med in uddannelse eller senere endu!

Anmeld

30. marts 2011

4xGreve

Cris skriver:

Du skal mærke, at du er klar til det. Det virker som om du ikke er. Jeg ville bare sige, at alt vil gå som det skal, når den lille først kommer. Jeg har også tænkt meget, for den store ikke sov igennem og VI skulle dele værelse (vi sover alle 4 i samme værelse) og ved du hvad, det fungerer bare. Det tager man stille og rollig, når man når så lang. Og jeg og min søster har delt værelset indtil hun flyttede hjemmefra da hun fyldte 20   Det er dejligt, der var lidt slås en gang i mellem, men man lærer at dele mange ting ink. hemligheder og kærlighed    Men I har masser af tid, så du skal ikke stresse dig. Du kan sagtens vente indtil du er klar med in uddannelse eller senere endu!

Tror det er svært at sige om jeg er klar eller ej, for ved ikke hvad det vil sige at have to børn, men en ting er sikkert, det er nu eller aldrig...

Jeg delte også selv værelse med min lillebror og nød det, men tiden er jo en anden idag (eller vi gør den til en anden hvisker min mand i øret på mig hehe), men rart at høre at der er andre der har børn der deler værelse, og jeg frygter egenligt ikke ret mange ting omkring det men jeg frygter nok lidt det ukendte men gør man ikke altid det samtidig med at man på en eller anden måde glæder sig?

Anmeld

30. marts 2011

4xGreve

N&J skriver:

Hvorfor ikke bare starte på uddannelsen, og så få et barn imens, jeg ved godt at det kan være hårdt med et barn under uddannelse især op til eksamenerne, men du har korte dage, ferie og masser af mulighed for at være sammen med dine børn, du når samtidig at få opbygget et lille netværk inden du går fra på barsel (hvis du venter et halvt års tid med at prøve - man ved jo aldrig hvornår baby kommer), og derved kommer du igang inden du igen skal hjem og gå i et halvt/helt år... 

Hehe fordi jeg først kan starte på uddannelse til jan. også vil jeg syntes at så er dte evd at være for sent iforhold til min holdning med hvor langt der skal være imellem Daniella og den næste, og jeg frygter på ingen måde om jeg kan klare en uddannelse osv. glæder mig og jeg ved jeg nok skal kunne gennemføre den, self. vil det være hårdt men ikke mere end så meget andet!

Anmeld

30. marts 2011

4xGreve

Macaab skriver:

Her var nr. et "sværest" de tog andre var der i første "hug"

Manden følte sig meget snydt, han mente sig berettiget til mere sex over en længere periode

Ha ha hvor godt... men har hørt om to her indne for meget kort tid hvor det tog dem op til 6 år at blive gravid med nr. 2 sådan lidt skræmmenden

Anmeld

30. marts 2011

sandratobias

WiitrioeN skriver:

Var det svært at blive gravid 2 gang? det syntes jeg tit man høre?

Næhh det tog mellem 3 og 4 måneder ca... 

Anmeld

31. marts 2011

Pige2009

WiitrioeN skriver:

Min mand og jeg har efter jeg har været en tur ved lægen (blev dernede spurgt om vi snart begyndte at tænke på en lille søster) begyndt at tag baby snakke igen men puha kan godt nok ikke finde ud af hvad vi skal vælge for

1: jeg kan egentligt godt lide kun at have 1barn men igen syntes jeg også det er synd for Daniella at hun altid skal være alene

2: min krop er stadig pæn hvad hvis det bliver noget slaske værk fuld af strækmærker og hænge bryster? - men har aldrig prøvet at være høj gravid og amme og føde naturligt osv. og det kunne jeg godt tænke mig

3: jeg vil gerne have en uddannelse og dette kræver også at jeg får en bil + jeg vil gå 4-4500kr ned i løn om måneden og vores økonomi er i forvejen lidt starm.

4. vi har overhovedet ingen ting til den evt. lille ny.

5. daniella sover endnu ikke igennem og de kommer til at dele værelse de første 4-6 år. Og vil hun overhovdet have godt af det

6: det kunne bare være så rart at prøve et stille og roligt normalt forløb- men men men hvad hvis det så ikke bliver det?

7: det er jo meget dyrt at få en nr. 2. når man igen ting har og ingen penge har men jeg ved også bare med mig selv at hvis det skal være så er det ved at være sidste udkal for ønker ikke fler år imellem dem end der allerede nu bliver.

Tak fordi du/i læste med håber evt. at du/i kan hjælpe mig lidt.

Knus TrioeN

Hvis I virkelig føler jer parate, så løser resten sig også hen ad vejen - gør hvad I inderst inde føler er rigtigt for jer

Anmeld

31. marts 2011

4xGreve

Baagøe skriver:

Hvis I virkelig føler jer parate, så løser resten sig også hen ad vejen - gør hvad I inderst inde føler er rigtigt for jer

Hehe ja det er jo lige det ved ikke hvad det rigtige og forkerte vil være for os, og heller ikke for Daniella for jeg syntes det er så mange fordele ved at få et barn mere men der er jo også ulemper...

Men altså som familie og hvis man overhovedet ikke kigget fordel og ulemper jo så er vi helt sikkert klar og har været det længe...

Anmeld

1. april 2011

Pige2009

WiitrioeN skriver:

Hehe ja det er jo lige det ved ikke hvad det rigtige og forkerte vil være for os, og heller ikke for Daniella for jeg syntes det er så mange fordele ved at få et barn mere men der er jo også ulemper...

Men altså som familie og hvis man overhovedet ikke kigget fordel og ulemper jo så er vi helt sikkert klar og har været det længe...

Så er det bare om at gå i gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.