Skal vi eller skal vi ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.474 visninger
28 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

4xGreve

Min mand og jeg har efter jeg har været en tur ved lægen (blev dernede spurgt om vi snart begyndte at tænke på en lille søster) begyndt at tag baby snakke igen men puha kan godt nok ikke finde ud af hvad vi skal vælge for

1: jeg kan egentligt godt lide kun at have 1barn men igen syntes jeg også det er synd for Daniella at hun altid skal være alene

2: min krop er stadig pæn hvad hvis det bliver noget slaske værk fuld af strækmærker og hænge bryster? - men har aldrig prøvet at være høj gravid og amme og føde naturligt osv. og det kunne jeg godt tænke mig

3: jeg vil gerne have en uddannelse og dette kræver også at jeg får en bil + jeg vil gå 4-4500kr ned i løn om måneden og vores økonomi er i forvejen lidt starm.

4. vi har overhovedet ingen ting til den evt. lille ny.

5. daniella sover endnu ikke igennem og de kommer til at dele værelse de første 4-6 år. Og vil hun overhovdet have godt af det

6: det kunne bare være så rart at prøve et stille og roligt normalt forløb- men men men hvad hvis det så ikke bliver det?

7: det er jo meget dyrt at få en nr. 2. når man igen ting har og ingen penge har men jeg ved også bare med mig selv at hvis det skal være så er det ved at være sidste udkal for ønker ikke fler år imellem dem end der allerede nu bliver.

Tak fordi du/i læste med håber evt. at du/i kan hjælpe mig lidt.

Knus TrioeN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Mille83

WiitrioeN skriver:

Min mand og jeg har efter jeg har været en tur ved lægen (blev dernede spurgt om vi snart begyndte at tænke på en lille søster) begyndt at tag baby snakke igen men puha kan godt nok ikke finde ud af hvad vi skal vælge for

1: jeg kan egentligt godt lide kun at have 1barn men igen syntes jeg også det er synd for Daniella at hun altid skal være alene

2: min krop er stadig pæn hvad hvis det bliver noget slaske værk fuld af strækmærker og hænge bryster? - men har aldrig prøvet at være høj gravid og amme og føde naturligt osv. og det kunne jeg godt tænke mig

3: jeg vil gerne have en uddannelse og dette kræver også at jeg får en bil + jeg vil gå 4-4500kr ned i løn om måneden og vores økonomi er i forvejen lidt starm.

4. vi har overhovedet ingen ting til den evt. lille ny.

5. daniella sover endnu ikke igennem og de kommer til at dele værelse de første 4-6 år. Og vil hun overhovdet have godt af det

6: det kunne bare være så rart at prøve et stille og roligt normalt forløb- men men men hvad hvis det så ikke bliver det?

7: det er jo meget dyrt at få en nr. 2. når man igen ting har og ingen penge har men jeg ved også bare med mig selv at hvis det skal være så er det ved at være sidste udkal for ønker ikke fler år imellem dem end der allerede nu bliver.

Tak fordi du/i læste med håber evt. at du/i kan hjælpe mig lidt.

Knus TrioeN

Jeg ved godt man skal tænke på omstændighederne, men hvis du nu bare et sekund ser bort fra alt det.

Hvad siger dit hjerte så? Vil du så gerne have et mere? 

For er sikker på at hvis du virkelig vil og din mand også, så skal i nok klare omstændighederne, man kan finde mange billige brugte ting (bare se herinde ) og det der med og dele værelse, det er der mange børn der gør så det tror jeg ikke er noget problem.

Kan du evt vente med din uddannelse? Og kan du læse via fjernstudie, for så bliver det meget nemmere...

Men først og fremmest uden omstændighederne, hvad siger dit hjerte? 

Anmeld

15. marts 2011

4xGreve

Mille83 skriver:

Jeg ved godt man skal tænke på omstændighederne, men hvis du nu bare et sekund ser bort fra alt det.

Hvad siger dit hjerte så? Vil du så gerne have et mere? 

For er sikker på at hvis du virkelig vil og din mand også, så skal i nok klare omstændighederne, man kan finde mange billige brugte ting (bare se herinde ) og det der med og dele værelse, det er der mange børn der gør så det tror jeg ikke er noget problem.

Kan du evt vente med din uddannelse? Og kan du læse via fjernstudie, for så bliver det meget nemmere...

Men først og fremmest uden omstændighederne, hvad siger dit hjerte? 

Jamen hvis jeg ikke tænker omstændighederne med så vil jeg elsker at få en lille baby for elsker at se Frank rande rundt med sådan en lille klump på sine arme og jeg føler mig utrolig snydt hvad gælder at jeg ikke har prøvet at amme og være høj gravid osv. at jeg ikke har haft den lange graviditet, og vil elske at Daniella fik en at lege med.

Og jeg har tænkt at hvis vi nu bliver gravide nu så vil jeg kunne starte på uddannelse jan . 2013 men kan kun tag den på alm. vis så bilen bliver et must (er ved at tag kørekort nu)

Anmeld

15. marts 2011

celkt

I skal nok klare jer, hvis det er det i bestemmer jer får.

Der er altid en masse hvis'er og måske'er, når man kaster sig ud i et sådan projekt, det ved I om nogen jo, når man tænker på jeres første lille trold. Men det er jo en del af den fantastiske rejse, man skal igennem.

Ja, det kan være upraktisk, når man skal starte forfra med udstyr og det hele, men så meget dyrere er det altså heller ikke at få barn nummer to. Hvis man kan arve lidt her og der, og har familie, der giver barselsgaver, så er det ikke så slemt.

Og med hensyn til din krop, ja, du få strækmærker og bliver lidt løsere her og der. Men det er prisen værd, og hvis du ikke syntes det, skal du nok nøjes med hende du har fået og nyde hende...  Men hvis du lever sundt og ikke tager for meget på, så er det nu heller ikke så galt endda.

Jeg syntes ikke det er det praktiske der skal bestemme en sådan beslutning, - i hvert ikke ikke kun det praktiske....

Anmeld

15. marts 2011

Kloster

Hej.

Nu har jeg 3 drenge og jeg er self for at give sine børn søskende.

Jeg mener, det er en egoistisk ting af forældrene at have magt over. Men samtidig er jeg fuldstændig overbevist om, at den største gave man kan give sit ene barn, er en søster/bror.

Jeg kan self kun tale om flere børn, da jeg ikke har prøvet at ahve kun 1 barn (næsten ikke har prøvet) Der er kun1½ år imellem vores de store.

Jeg synes det er godt at tænke tingene igennem, som I gør. Men jeg tror også nogle gange, man kan snakke det "ihjel" så det egentligt aldrig kommer til at ske pga man bare snakker og snakker og tiden går og går.

Det er kun jer der kan tage beslutningen.

Anmeld

15. marts 2011

Mille83

WiitrioeN skriver:

Jamen hvis jeg ikke tænker omstændighederne med så vil jeg elsker at få en lille baby for elsker at se Frank rande rundt med sådan en lille klump på sine arme og jeg føler mig utrolig snydt hvad gælder at jeg ikke har prøvet at amme og være høj gravid osv. at jeg ikke har haft den lange graviditet, og vil elske at Daniella fik en at lege med.

Og jeg har tænkt at hvis vi nu bliver gravide nu så vil jeg kunne starte på uddannelse jan . 2013 men kan kun tag den på alm. vis så bilen bliver et must (er ved at tag kørekort nu)

Ok så har du jo selv svaret  

Du skal bare lige have lidt styr på omstændighederne, så kan det sagtens lade sig gøre....

Held og lykke med det 

Anmeld

15. marts 2011

Klumpe-dumpe

Med jeres forløb, vil I altid være bange for det sker igen. Om det er nu I bliver gravide eller om der går 10 år. Det gode er, I jo (sikkert?) vil blive fulgt ekstra tæt, så skulle der være noget under opsejling, kan og vil de jo sætte ind med det samme.

At I intet har til en lille ny, tja skidt pyt med det, man kan jo købe rigtige mange skønne ting, som er brugte... Og ja lilletrolden er jo meget ligeglad med om det er en ny eller brugt vogn der bliver pyttet i.

Mht. Daniella, så kan jeg kun sige, at min veninde som også har en ekstrem FTF. (uge 28) fik en søster, da han var ca. 1½ år, og der var en reaktions til at starte med, men hurtig vænnede han sig til den uro der var fra lillesøster (som også er FTF)

Så ja jeg kan også kun sige som en anden skriver. Følg dit hjerte.

Anmeld

29. marts 2011

Christina.78

Du skal følge dit hjerte, søde..

Vi har besluttet at Cecilie skal have en søskende, bare ikke nu..med vores baghistorie vil vi altid have vores angst og frygt, men ved, at vi bliver fulgt tæt og at der er opsyn med alt..

Men jeg er igang med at samle erfaring indenfor ældreområdet og vil derefter have uddannelsen som sosuhjælper og så et barn..i den rækkefølge fordi det passer bedst sådan..ville også gerne igang med projekt baby ligenu, men vi er enige om at vi når det..Cecilie vil være ca 3,5 år og det er en passende alder..

men skulle det glippeog vi blev gravide før så fred være med det; vi skal nok klare os...

Anmeld

29. marts 2011

4xGreve

Christina.78 skriver:

Du skal følge dit hjerte, søde..

Vi har besluttet at Cecilie skal have en søskende, bare ikke nu..med vores baghistorie vil vi altid have vores angst og frygt, men ved, at vi bliver fulgt tæt og at der er opsyn med alt..

Men jeg er igang med at samle erfaring indenfor ældreområdet og vil derefter have uddannelsen som sosuhjælper og så et barn..i den rækkefølge fordi det passer bedst sådan..ville også gerne igang med projekt baby ligenu, men vi er enige om at vi når det..Cecilie vil være ca 3,5 år og det er en passende alder..

men skulle det glippeog vi blev gravide før så fred være med det; vi skal nok klare os...

Ja det er jo nemlig det men jeg ved at hvis vi f.eks først venter til efter jeg har fået en uddannelse så vil der gå ihvertfald 2-3 år endnu også syntes jeg Daniella begynder at blive for gammel så jeg har det lidt sådan nu eller aldrig

Anmeld

29. marts 2011

sandratobias

Følg dit/jeres hjerte...  
Ting og sager kan vel arves eller købes billigt...  

Nu fødte jeg for tidligt 1. gang ( planlagt kejsersnit uge 31+2 pga svangerskabsforgiftning) i 2007 
2. gang fødte jeg i uge 38+0... ( fødte selv, blev sat igang) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.