Vitaminer ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

Low

Baby-støv skriver:

jaah, hvis det stod til nogen, så lå man i sengen i 9 måneder, spiste kun rigtig og masser a vitaminer... kedeligt.. hehe

Ja stort set hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Kofoed.

Mulleunge skriver:

Yes der er folsyre i vitamin pillerne til gravide fra matas (: og 27 mg. jern .. dem har jeg bare taget indtil videre .. 

Gætter på de er billigere, så tag dem i stedet.

Som jeg lige skrev til en anden, som er jernet til dig og folsyre, kalk og d-vitaminerne til jer begge.

Du bår tage en vitaminpille med 10 mikrogram d-vitamin i hele graviditeten. Folsyre bør du tage allerede fra ægges skal dannes til de magiske 12+0, men det gør hverken fra eller til derefter, så tag du bare og spis den pakke/glas multipiller til den er tom.

Jeg tager GraVitamin og fiskeolie (20 kr i brugsen, kæreste kan ikke så godt lide fisk) om morgen, GraviKalk (kan ikke lide mælk) til aftensmaden og GraviJern inden jeg går i seng. Eller nærmere, jeg prøver og huske det hele.

Anmeld

14. marts 2011

Mauser.

tinasmor skriver:

Du ved det sikkert, men skriver alligevel for jeg vidste det ikke og fandt først ud af det 10 uger for sent.

Men gravitamin kan tages om morgenen. Du må ikke tage jerntabeleterne samtidig. De skal så tages om aftenen (altså for sent forskudt af hinanden) og der må ikke drikkes mælk sammen med jerntabeleterne (det er derfor det er bedst de tages om aftenen)

Jeg vidste det faktisk ikke ?? tak for hjælpen .. 

Anmeld

14. marts 2011

Kofoed.

Low skriver:

Ja, det er vist rigtigt nok. Selv om det kun er 8 mdr siden jeg fødte så synes jeg at man glemmer det meste. Men i starten bruger baby vel også jern til at vokse i maven

Pas, ved bare man skal huske dem, vis man skal have kejsersnit, for ellers bliver ens blod for flydende.

Anmeld

14. marts 2011

Mauser.

Kofoed33 skriver:

Det handler meget om fødelsen og dig selv. Barnet har ikke behov for jernen, men du har. Min svingerinde havde IKKE taget sit jern og hun fik blodtrafutioner under fødslen, de hun ikke havde blod nok. Skal du have kejsersnit er det MEGA vigtig du husker jernen. Så det er ikke for barnet skyld, men dig egen.

Uh det husker jeg 

Anmeld

14. marts 2011

Mauser.

Katte87 skriver:

Jeg kan anbefale aminojern!
De er lidt dyre, men "skånsomme" og effektive. Det er en lav dosis, men det transporteres nemmere over cellemembranen. Den lave dosis er med til at mindske risikoen for forstoppelse

Og så bare ik drik dem til mælk, da calcium binder jern

Fino (: tak .. lider nemlig allerede af forstoppelse 

Anmeld

14. marts 2011

sandratobias

Gravitamin kan tages hele graviditeten, det sker der ikk noget ved... Og jern er fra uge 10...

Jeg tog gravijern, men i stedet for 1 pille sku jeg ta 2 da min blodprocent var for lav, og da jeg begyndte på 2 (i samråd med lægen) så var min blodprocent som den sku være... 

Anmeld

14. marts 2011

sandratobias

Gravitamin kan tages hele graviditeten, det sker der ikk noget ved... Og jern er fra uge 10...

Jeg tog gravijern, men i stedet for 1 pille sku jeg ta 2 da min blodprocent var for lav, og da jeg begyndte på 2 (i samråd med lægen) så var min blodprocent som den sku være... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.