Vitaminer ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.272 visninger
27 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

Mauser.

Hej Pigerne .. 

Jeg vil lige hører jer ad, jeg har indtil videre taget vitaminer og mineraler til gravide fra matas. 

Men da jeg lige er trådt ind i uge 10 skal jeg have ekstra jern. 

Jeg har næsten ikke flere vitaminpiller tilbage, så tænker om jeg bare skal købe Gravitamin og Gravijern og skal jeg gøre det resten af graviditeten eller hvordan er det nu det er ?

Hilsen Maria. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Low

Mulleunge skriver:

Hej Pigerne .. 

Jeg vil lige hører jer ad, jeg har indtil videre taget vitaminer og mineraler til gravide fra matas. 

Jeg har næsten ikke flere vitaminpiller tilbage, så tænker om jeg bare skal købe Gravitamin og Gravijern og skal jeg gøre det resten af graviditeten eller hvordan er det nu det er ?

Hilsen Maria. 

Mener det er nu du skal begynde på jern. Jeg tog gravitamin med folsyre i hele min graviditet selv om man ikke behøver at tage folsyre hele tiden men det skader ikke at gøre det. Og så spiste jeg også de gravijern. 

Anmeld

14. marts 2011

Mauser.

Low skriver:

Mener det er nu du skal begynde på jern. Jeg tog gravitamin med folsyre i hele min graviditet selv om man ikke behøver at tage folsyre hele tiden men det skader ikke at gøre det. Og så spiste jeg også de gravijern. 

Åh okay. så jeg skal bare tage Gravitamin + Gravijern ?? resten af graviditeten .. 

Anmeld

14. marts 2011

twinny

Mulleunge skriver:

Hej Pigerne .. 

Hilsen Maria. 

Hey skat.

var til diatist idag. HUn sagde man skal tage jern fra uge. 12. også du skal stoppe dine gravitamin og tage almindelige vitaminer i stedet for...  For du skal ikke have folinsyre mere... fra uge. 12.... :)

Anmeld

14. marts 2011

Kofoed.

Mulleunge skriver:

Hej Pigerne .. 

Hilsen Maria. 

Er der folsyre i matas vitaminpiller for gravide?

Jeg tager selv gravitamin og synes der er for dyre, så hvis de andre er billigere så tag dem. Du skal have 40-50 mg jern udover det der er i din mad og multivitamin. Der er GraviJern der billigst (på apoteket), men kan du finde det billigere, så køb dem, det er mængden det handler om.

Det bedste du kan gøre er, at tage dine pille med et glas appelsinjuice.

Ved ikke om det var de svar du søgte.

Anmeld

14. marts 2011

Low

Mulleunge skriver:

Åh okay. så jeg skal bare tage Gravitamin + Gravijern ?? resten af graviditeten .. 

Nu kan jeg så se baby-støv skriver lidt noget andet. Men det var bare hvad jeg læste mig frem til på de forskellige hjemmesider den gang. Jeg kender også en som bare spise normale multivitaminer hele graviditeten uden at spise jernpiller og hendes dreng er sund og rark

Anmeld

14. marts 2011

Mauser.

Baby-støv skriver:

Hey skat.

var til diatist idag. HUn sagde man skal tage jern fra uge. 12. også du skal stoppe dine gravitamin og tage almindelige vitaminer i stedet for...  For du skal ikke have folinsyre mere... fra uge. 12....

Jamen skat dog, skal jeg så bare tage Jern fra uge 12 og så almindelige vitamin piller ?? 

Anmeld

14. marts 2011

tinasmor

Mulleunge skriver:

Hej Pigerne .. 

Hilsen Maria. 

Du ved det sikkert, men skriver alligevel for jeg vidste det ikke og fandt først ud af det 10 uger for sent.

Men gravitamin kan tages om morgenen. Du må ikke tage jerntabeleterne samtidig. De skal så tages om aftenen (altså for sent forskudt af hinanden) og der må ikke drikkes mælk sammen med jerntabeleterne (det er derfor det er bedst de tages om aftenen)

Anmeld

14. marts 2011

Ka+Ma=Be

Jeg kan anbefale aminojern!
De er lidt dyre, men "skånsomme" og effektive. Det er en lav dosis, men det transporteres nemmere over cellemembranen. Den lave dosis er med til at mindske risikoen for forstoppelse

Og så bare ik drik dem til mælk, da calcium binder jern

Anmeld

14. marts 2011

Ka+Ma=Be

Mulleunge skriver:

Jamen skat dog, skal jeg så bare tage Jern fra uge 12 og så almindelige vitamin piller ?? 

Ja almindelige vitaminpiller er altid en god ide!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.