Tænker i over fremvisningen af jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

slettet_7530

Først og fremmest, dette er ikke en kritik eller noget, og det er ikke rettet mod en specifik. Det er bare noget jeg har set mange gøre, som jeg er nysgerrig over, og som jeg gerne vil høre jeres mening om. Hav i mente, at baby.dk ikke er låst, og at folk udefra kan læse debatter og se profiler med mindre man har låst.

- Tænker i over, at i skriver jeres børns fulde navne herinde? Én ting er bare et fornavn, men tænker i over betydningen af at skrive det fulde navn? Der er bare MANGE der gør det. Jeg tænker bare, når de børn bliver ældre, så vil folk bare kunne søge efter dem og finde en masse information om dem og deres opvækst herinde, og det er jo ikke et valg de selv har truffet, men et man som forældre har truffet for dem. Er det ok med jer?

- Alle de billeder er bliver lagt op. Altså jeg vil selv super gerne vise mit barn frem, når h*n kommer til verden, men tænker i over HVILKEN slags billeder i smider op? Det er self. ikke tilladt at smide fotos op herinde, hvor man kan se kønsdele, men der er jo mange der smider billeder op af halvnøgne børn, og det er der for mig at se intet perverst i, men jeg tænker også bare, at når de børn nu bliver teenagere, så kan det godt ske de synes det er RIGTIG træls, at mor har smidt en masse pinlige billeder af dem op som babyer på nettet, hvor alle kan se det, når de selv foretrak det var privat.

Altså som i tænker i over HVILKE billeder i ligger op, eller smider i bare alt op? For der er vidst forskellige grader af hvad man mener man kan herinde

Igen, i må endelige ikke opfatte det som en kritik som sådan, for jeg forstår det godt, men jeg vil bare vide om i tænker over de ting, ift. det er et valg i træffer på vejne af jeres børn, som måske foretrak det var anderledes, når de bliver ældre?

Lige præcis herinde tænker jeg over det, men ikke andre steder jeg er hvor forum er lukket men faktisk så har man som forumejer pligt til at slette alle indlæg samt billeder når en bruger sletter sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

klmf

Jeg tænker over det! Skriver ikke vores efternavne og tænker over hvilke billeder jeg lægger ud. Har lagt et ud af min søn, hvor han er i badekarret, men det er kun overkroppen, der kan ses. Herhjemme er der selvfølgelig ingen censur, det skal være naturligt og fint at have billeder af ens børn når er nøgne. Men på nettet kan alle følge med og det ønsker jeg ikke....

Anmeld

14. marts 2011

Kamulla

jeg smider ikke billeder ind af Noah nøgen.. det gør jeg ingen steder.. har en del.. men dem gemmer vi til konfirmations sangen hahaha... ej sådan er det bare... info om ham.. årh syntes kun jeg kommer med skønne gloser om ham og så mindes jeg ikke om at have nævnt hans efternavn.. Noah er jo et meget brugt navn nu til dags...

Anmeld

14. marts 2011

Malene84

Jeg viser mine børn frem hvor jeg kan... både herinde og nu også på tv. Jeg er egentlig lidt ligeglad med deres reaktion senere i livet - selvf. vil det være super øv, hvis de sys det er dybt latterligt at vi har medvirket i et program om deres start på livet... meeeen... det er jeg kold overfor. hehe

Jeg er dog meget forsigtig med hvilke billeder jeg lægger ud. Altså, jeg viser ikke mine børn nøgne frem osv. Og jeg skriver intet de kan blive flove over senere i livet

Men hvem har ikke været sur på sine forældre over en uheldig beslutning de har taget på ens vegne... i hvert fald kan jeg huske, at jeg blev viiiiildt pinlig over min mor, som stadig viste babybilleder af mig frem til folk, da jeg blev 18

Dem der har fulgt med i vores program, vil til hver en tid kunne google os - og finde oplysninger om drengene. Men det rør mig altså ikke rigtig. Jeg tror næsten det er uundgåeligt i vores generation, at skåne vores børn for nettet, tv osv.

Anmeld

14. marts 2011

Frøken J.

Uha jøsses! Nu kom der så mange svar, at det vil være lidt omstændigt at svare individuelt, og det håber jeg i forstår og ikke bliver sure over.

Vil bare sige jeg forstår jeres overvejelser. Som sagt er det måske ikke så meget et spørgsmål om at dele billeder men mere hvilke, da jeg synes nogen er mere private en andre. For jeg vil da ikke kunne undlade at vise min guldklump frem til den tid, og jeg er generelt ret aktiv på nettet og har en velbesøgt blog, så det er ikke fordi jeg skal komme her og være fortaler for 100% privatliv, selvom jeg synes det er fornuftigt. Jeg synes bare man skal tænke over det. At være ligeglad med, hvad ens børn vil synes i fremtiden kan jeg ikke forstå. I det mindste synes jeg, at man skal have sine årsager i orden, så man er klar med et svar til den tid, for vi har alle forskellige grænser for, om vi vil mene at det er ok vores børn er halvnøgne på nettet, og det valg kan børnene jo ikke selv tage

Angående efternavne er jeg dog ikke meget i tvivl. Det synes jeg uanset hvad skal være privat, med mindre det er et meget ordinært navn, som mange tusinde mennesker hedder. Jeg er fx den eneste i landet med mit navn, og man kan sikkert nemt finde ud af hvad det er. Men vores barn får et helt særligt efternavn, igen et som ingen andre har, og det synes jeg ikke skal stå nogen steder, for det er for mig en privat ting!

Tak for jeres svar, det er rart at høre jeres tanker og overvejelser! Synes bare jeg lige ville sætte fokus på problematikken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.