Tænker i over fremvisningen af jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

DK

Jeg er en af dem der deler mange billeder. Jeg har enkelte gange kommet til at skrive vores efternavn, hvorefter jeg så igen har slettet det, idet jeg ikke ønsker at vi kan "googles". Jeg nævner også sjældent specifikt hvor vi bor, bare at vi bor i Horsens.

Kirstines billeder ligger ikke kun her, men også på børnehavens hjemmeside og skolens hjemmeside. Det bliver/er nærmest UMULIGT at holde sine børns ansigter væk fra nettet  nu og også i de kommende år! På Kirstines skole er de gode til ofte at lægge nye billeder ud efter div. arrangementer eller bare "hverdags billeder". Og når nu ALLE børn har deres billede liggende på nettet, så tror jeg faktisk at det er mere trist for de få børn der evt. ikke må "være med" og derfor ikke kan finde sig selv, når nu alle vennerne ligger på nettet!

Den der med drilleri som stor pga. et babybillede, den tror jeg ikke på! Hvis nogen gider drille over det, så bliver det barn nok drillet i forvejen (IKKE fordi det er okay) og så har det ikke specifikt noget at gøre med/ bunder nok ikke i et 10 år gammelt babybillede!

PÅ min facebook hvor jeg jo står med efternavn, er det kunne reelle venner og familie som jeg er venner med. Jeg er kun venner med een som jeg aldrig har mødt (Becky) men det er fordi at hun er så dejlig! Ellers så har jeg vist kun 37 venner på fjæset og det er jeg glad for! Herinde føler jeg mig alligevel mere anonym, fordi ingen ved hvor jeg bor, hvor Kirstine går i skole osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

oo

ja jeg tænker meget over det. man kan hverken google mig, min mand eller min datter og sådan skulle det gerne forblive. til gengæld kan man google min "kære" far og få et par interessante oplysninger

Anmeld

14. marts 2011

Fenja09

Jeg har ingen billeder i album herinde - har kun mit profilbillede. Tror dog ikke, at jeg ville have et problem med at ligge et par billeder ud af vores bebs når den bliver født, men har det da bedre med at gøre det på f.eks. FB fordi der er det kun mennesker som jeg har valgt der ser billederne og ikke en masse andre.

Men jeg nyder da, at se baby/børnebilleder herinde - det kan da kun give et smil på læben, og kan sagtens forstå at folk gør det - har ikke stødt på nogen, som skulle være pinlige eller andet - og det er jo tilladt at fjerne evt billeder, som man ikke længere synes skal være til off. skue

Mht. efternavne, så vil jeg aldrig skrive mit i forum som dette, medmindre det er til nogen man lære at kende irl. Der er meget forskel på at hedder Jensen til efternavn og så have et specielt efternavn, som hurtigt ville blive genkendt.

Og jeg vil bestemt heller ikke nævne min kærestes - har heller ikke nævnt hans fornavn - ser jeg ingen grund til når han ikke er herinde

Anmeld

14. marts 2011

MariaJ

Ja, det tænker jeg meget over. Både for mit eget vedkommende og min datters. Jeg bruger aldrig mit fulde eller mit barns fulde navn, skriver sjældent min mands fornavn og nævner sjældent præcis hvor vi bor. Jeg lægger ikke billeder i albums (og hvis jeg gjorde ville jeg have kode på), og har ikke tilgang til mine oprettede tråde fra min profil.

Jeg lægger billeder ud af min datter under debatterne, men har det faktisk ikke helt godt med det, da man mister kontrollen over billederne og ikke kan fjerne dem igen, så har gjort det meget mindre de sidste måneder end før. Egentlig har jeg lyst til at dele mere end jeg gør med jer, jeg "kender" herinde, men kan ikke rigtig forlige mig med, at der er så mange, der læser med, som man ikke ved hvem er.

Anmeld

14. marts 2011

Senia

Jeg tænker og har tænkt meget over det. Derfor opretter jeg ikke indlæg med Kian herinde. Det gør det selvfølgelig enormt kedeligt, da jeg bare SÅ gerne vil dele ham med jer, men jeg vil ikke andre tager billederne, og kan ikke li' at jeg ikke selv kan slette dem igen.

Jeg opretter heller ikke indlæg om noget alt for personligt, da der er familiemedlemmer der leder efter de indlæg jeg skriver på nettet, så jeg må være meget påpasselig.

Så nej, billeder kan kun vises på mit profilbilleder (vel at mærke kun af mig) eller i låste albums, hvor jeg selv styrer hvem der ser dem. Ellers kan man gå ind på vores hjemmeside, hvis man vil se os

Anmeld

14. marts 2011

misslea

Ja jeg tænker over det!!!

Derfor er min datters fulde navn ALDRIG blevet skrevet herinde!!

Hun er helt sikkert den eneste i DK - tjaa sikkert i hele verden) med lige præcis de fire navne, som vi har udstyret hende med.... og jeg vil derfor være sikker på, at man ikke kan google hende og finde en masse oplysninger herindefra eksemplevis

Anmeld

14. marts 2011

2babygirls

Secrets skriver:

Først og fremmest, dette er ikke en kritik eller noget, og det er ikke rettet mod en specifik. Det er bare noget jeg har set mange gøre, som jeg er nysgerrig over, og som jeg gerne vil høre jeres mening om. Hav i mente, at baby.dk ikke er låst, og at folk udefra kan læse debatter og se profiler med mindre man har låst.

- Tænker i over, at i skriver jeres børns fulde navne herinde? Én ting er bare et fornavn, men tænker i over betydningen af at skrive det fulde navn? Der er bare MANGE der gør det. Jeg tænker bare, når de børn bliver ældre, så vil folk bare kunne søge efter dem og finde en masse information om dem og deres opvækst herinde, og det er jo ikke et valg de selv har truffet, men et man som forældre har truffet for dem. Er det ok med jer?

- Alle de billeder er bliver lagt op. Altså jeg vil selv super gerne vise mit barn frem, når h*n kommer til verden, men tænker i over HVILKEN slags billeder i smider op? Det er self. ikke tilladt at smide fotos op herinde, hvor man kan se kønsdele, men der er jo mange der smider billeder op af halvnøgne børn, og det er der for mig at se intet perverst i, men jeg tænker også bare, at når de børn nu bliver teenagere, så kan det godt ske de synes det er RIGTIG træls, at mor har smidt en masse pinlige billeder af dem op som babyer på nettet, hvor alle kan se det, når de selv foretrak det var privat.

Altså som i tænker i over HVILKE billeder i ligger op, eller smider i bare alt op? For der er vidst forskellige grader af hvad man mener man kan herinde

Igen, i må endelige ikke opfatte det som en kritik som sådan, for jeg forstår det godt, men jeg vil bare vide om i tænker over de ting, ift. det er et valg i træffer på vejne af jeres børn, som måske foretrak det var anderledes, når de bliver ældre?

Vil give dig helt ret i at man jo tager en del valg som ens barn nok ikke synes om i fremtiden... men det er vist uundgåeligt.. Hun har jo ikke valgt at blive født, døbt eller sit navn for den sags skyld

Men ja, tænker meget over hvilke billeder jeg lægger op af hende, men at jeg har skrevet hendes fulde navn på min profil har jeg faktisk ikke tænkt over måske var mindre smart!!

Men godt du lige sætter lys på tingene  Så man lige kan kigge ens profil efter i sømmene

Anmeld

14. marts 2011

Dansker i England

Jeg tænker meget over, hvad jeg lægger ud på nettet, og derfor har jeg ingen billeder af hverken mig selv eller min datter nogen steder overhovedet - heller ikke skjult på fb, da man aldrig ved, hvem de kigger med. Herinde har jeg valgt at være anonym uden navn osv og min datters navn kan heller ikke Googles.

Anmeld

14. marts 2011

eElak

Ja - jeg tænker utroligt meget over hvad jeg skriver heinde og hvad jeg smider op herinde.. NETOP fordi det er et offentligt forum, og jeg har allerede oplevet at blive genkendt... 

Jeg har i min tid herinde nok smidt 2 billeder op af min søn, og hans fornavn har jeg nævnt nok.... ja det er ikke mange gange at jeg nævner ham i indlæg... Godt nok står det på min profil, men det kræver ligesom mere benabrejde, hvis man virkelig vil vide hvem jeg er 

det med billeder, der er det heller ikke alle billeder jeg har af ham som ryger på facebook - det er billeder som jeg mener/tænker at man ikke er flov over når man er ældre... Så ikke noget pinligt her... 

Anmeld

14. marts 2011

Mira0911

Nu prøvede jeg lige for sjovt at google navne under billeder... 

Puh der kommer billeder frem af mig og Julie uden at jeg skriver det fulde efternavn.... 

Smider heller ikke så mange billeder herinde som jeg har gjort... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.