Hvor lang tid i dp de første dage? + billed af hende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

Bare mig..

Loa skriver:

Her var vi begge med nede med Isabella i vuggestue hvor vi var halvanden time.... Dag 2. afleverede jeg hende kl.9.30 ca, og hun spiste med dernede og jeg hentede hende kl.12. Dag 3. sov hun så også til middag dernede og jeg hentede hende da hun vågnede kl.14.30.

Hun var sådan set kørt ind fra dag 1, da hun overhovedet ikke har sagt noget til at blive afleveret....  

Dejligt, at det også gik nemt for jer Håber heller ikke det bliver et problem de næste dage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Åhh, hvor er jeg misundelig på jer!!   Lisa er i DP på 5. uge, og først nu går det nogen lunde godt!    Hun skriger stadigvæk som en vild, når jeg vi går, men stopper kort efter, og så hygger hun sig, siger dp mor! Åh, hvor er det hårdt af efterlade et skrigende barn.. Jeg håber dælme det går over!

Da hun skulle køres ind endte jeg med at sidde der hele den første uge, sammen med hende, i ca 2 timer af gangen!! Hun blev helt panisk hvis jeg rejste mig, så DP mor synes at jeg skulle blive, til Lisa var mere tryk... 

Den næste uge sad jeg der sammen med hende om mandagen, men om tirsdagen aftalte vi at hun skulle prøve at være der lidt alene.. Det var gået okay, så det gjorde vi også  onsdag og torsdag, fredag holdte vi fri...

3. uge var jeg der lige 20min sammen med hende om morgenen, og så skulle hun prøve at sove sin formiddags lur der.      Det gjorde hun så resten af ugen, og nu er hun der fra 7.30 til 15 ca.                       Men jeg vil nu ik sige at hun bare stor trives... Hun er glad og kommer  smilende hen til mig, når jeg henter hende, men hun vil stadigvæk ik rigtigt spise eller drikke dér!  

Lisa er ellers en glad og livlig pige, med masser af gåpå mod, så havde ik forventet at det ville trække sådan ud!

Stine og Lisa.

Anmeld

14. marts 2011

Vidunderligeunger

Nicolinesmor170510 skriver:

Det er så ikke første gang for mig.. Jeg har været til en masse eksamener, nogen gange et par timer af gangen, men der var det også familie der havde hende.. Men også noget jeg jo ligesom SKULLE.. Og så da jeg flyttede for mig selv med hende, der var hun ovre ved min mormor nogen timer.. - Også bedst for hende.. Og så har jeg været i byen to gange, men der havde hendes far hende. OG første gang en hel dag i lørdags, hvor hun var til fødselsdag med hendes far..

Men DP er bare noget andet.. Det er en fremmed person der skal se efter hende.. Men hun er nu meget sød

Jamen, jeg afsluttede min HF en mdr efter jeg fødte, så jeg er gået direkte på barsel efter HF, så nu ved jeg faktisk ikke rigtig hvad jeg skal.. Eller jo, jeg har søgt ind på pædagogseminariet, men jeg er jo ikke sikker på om jeg kommer ind.. Men HVIS jeg gør, har jeg nogen mdr hvor jeg nok DESVÆRRE må være på kontanthjælp, for det er umuligt for mig at finde ufaglært job, som passer med Nicoline..

Nicoline var helt ok da hun kom hjem.. Hun tog lige halvanden time mere herhjemme, ogkom i seng her klokken lidt over syv.. Plejer at komme i seng ved otte - halv ni tiden, sååååh det er da noget af en aftenforandring

hun er simpelthen så sød dit profilbillede er bare rigtig godt

Nej det er ikke helt det samme når de kommer i dp, end når de er blevet passet. Vi har nok fået Alberte passet en del ( ca en gang i mdr) og hun har sovet ude to gange så hun har prøvet det.. Men jeg var alligevel lidt spændt på hendes reaktion, det er jo, som du selv skriver, en fremmed der skal passe hende 5 dage i ugen...

hehe, her tog Alberte også lige en lur fra 17-18, hun var helt udmattet

Åhr, du var da ret sej, sådan at gå til eksamener mens du havde sådan en lille en. Jeg blev sygemeldt to½ måned inden eksamener hvor jeg var 25 uger henne så jeg skal starte forfra her til sommer, rigtig surt :/

God aften

ps. kontanthjælp er ikke så slemt endda, jeg har levet af det det sidste år, da jeg kun havde været medlem 8 mdr i min akasse, så jeg skulle på KH, men det gik

Anmeld

14. marts 2011

Bare mig..

BlyViol skriver:

hun er simpelthen så sød dit profilbillede er bare rigtig godt

Nej det er ikke helt det samme når de kommer i dp, end når de er blevet passet. Vi har nok fået Alberte passet en del ( ca en gang i mdr) og hun har sovet ude to gange så hun har prøvet det.. Men jeg var alligevel lidt spændt på hendes reaktion, det er jo, som du selv skriver, en fremmed der skal passe hende 5 dage i ugen...

hehe, her tog Alberte også lige en lur fra 17-18, hun var helt udmattet

Åhr, du var da ret sej, sådan at gå til eksamener mens du havde sådan en lille en. Jeg blev sygemeldt to½ måned inden eksamener hvor jeg var 25 uger henne så jeg skal starte forfra her til sommer, rigtig surt :/

God aften

ps. kontanthjælp er ikke så slemt endda, jeg har levet af det det sidste år, da jeg kun havde været medlem 8 mdr i min akasse, så jeg skulle på KH, men det gik

Nej det er nemlig ikke det samme!

Kontanthjælp?! Nøh det er nok ikke så slemt. Men jeg kan ikke få noget ferie med hende eller noget som helst.. Og det var jo slet ikke meningen.. Men ja, der er vidst efterhånden mange, som er på kh. Desværre!

Og tak for komplimentet til Nicoline Og i lige måde da.. Alberte er da godt nok også bare for søød! Lækker lille pige..

Anmeld

14. marts 2011

Brams

Hej piger..

Så er Nicoline knap 10 mdr. og idag startede hun så i dagpleje..

Vi skulle være der klokken 8.00 og efter en time kunne jeg godt gå, for det gik bare super godt, så hvorfor ikke bare springe ud i det.. Vi havde en klar aftale om, at hun skulle ringe hvis jeg skulle hente inden aftalt...kl. 11.30 cirka.. Og det gik bare så godt.. Havde sovet halvanden time derovre.. Imorgen afleveres hun 8.15 til 12.00 cirka, og jeg bliver ikke, for det gik jo fint idag.. Så må vi se..

Hvor lang tid var jeres i instidutionerne de første dage?Og var I med, hvis ja, hvor længe og hvorfor?

Og så lige et lille billed af Nicoline Synes bare lige I skulle se hende.. Det er ved at være længe siden.

Da Lærke startede i DP, var vi der 1 time første dag sammen. De næste dage lidt længere tid sammen med mig og i slutningen af ugen skulle hun sove sin første lur der.

I uge 2 startede vi op som ugen før og endte med at hun var der en hel dag fredag i uge 2.

Lærke er ikke meget for fremmede, så vi tog den med ro.

Anmeld

15. marts 2011

Bare mig..

Brams skriver:

Da Lærke startede i DP, var vi der 1 time første dag sammen. De næste dage lidt længere tid sammen med mig og i slutningen af ugen skulle hun sove sin første lur der.

I uge 2 startede vi op som ugen før og endte med at hun var der en hel dag fredag i uge 2.

Lærke er ikke meget for fremmede, så vi tog den med ro.

Ja okay, hvis de ikke er så gode til fremmede, må man nok også tage den lidt mere med ro.. Men sådan er de jo heldigvis forskellige

Anmeld

15. marts 2011

Vidunderligeunger

Nej det er nemlig ikke det samme!

Kontanthjælp?! Nøh det er nok ikke så slemt. Men jeg kan ikke få noget ferie med hende eller noget som helst.. Og det var jo slet ikke meningen.. Men ja, der er vidst efterhånden mange, som er på kh. Desværre!

Og tak for komplimentet til Nicoline Og i lige måde da.. Alberte er da godt nok også bare for søød! Lækker lille pige..

ja det er der desværre mange der er.. Jeg synes også det med ferie var træls, derfor tog jeg 3 enkeltfag på fjernstudie, som jeg jo så er igang med nu... det giver jo su og 7 ugers sommerferie.. men hvis du har en fuld HF, så er det jo ikke relevant

Anmeld

15. marts 2011

Bare mig..

BlyViol skriver:

ja det er der desværre mange der er.. Jeg synes også det med ferie var træls, derfor tog jeg 3 enkeltfag på fjernstudie, som jeg jo så er igang med nu... det giver jo su og 7 ugers sommerferie.. men hvis du har en fuld HF, så er det jo ikke relevant

Nej, det er desværre ikke relevant.. Men måske jeg bare kan melde mig til nogen fag på fjernstudie, bare for at jeg ikke skal være på kh.. Kunne måske opgraderer mine niveau på nogen enkelte fag.. Hvordan foregår det?

Anmeld

15. marts 2011

Bare mig..

BlyViol skriver:

Hvis jeg (forhåbentligt) kommer ind på mit studie, kan man så ikke "bare" hoppe af de fag?

Anmeld

15. marts 2011

Vidunderligeunger

Hvis jeg (forhåbentligt) kommer ind på mit studie, kan man så ikke "bare" hoppe af de fag?

jo det kan du jo godt.. men jeg tager fagene på 2 ½ måned (det er tre c fag) så skal jeg op i eksamen her til maj/juni, men så skal jeg igang med min HF bagefter, hvor jeg så kan få merit for religion og samfundsfag, da det er to af de tre fag jeg tager nu...
men hvis IKKE jeg skulle ind på et andet studie som er su godkendt, her til august, så kunne jeg ikke få su i sommerferien..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.