Hvor lang tid i dp de første dage? + billed af hende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.802 visninger
41 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

Bare mig..

Hej piger..

Så er Nicoline knap 10 mdr. og idag startede hun så i dagpleje..

Vi skulle være der klokken 8.00 og efter en time kunne jeg godt gå, for det gik bare super godt, så hvorfor ikke bare springe ud i det.. Vi havde en klar aftale om, at hun skulle ringe hvis jeg skulle hente inden aftalt...kl. 11.30 cirka.. Og det gik bare så godt.. Havde sovet halvanden time derovre.. Imorgen afleveres hun 8.15 til 12.00 cirka, og jeg bliver ikke, for det gik jo fint idag.. Så må vi se..

Hvor lang tid var jeres i instidutionerne de første dage?Og var I med, hvis ja, hvor længe og hvorfor?

Og så lige et lille billed af Nicoline Synes bare lige I skulle se hende.. Det er ved at være længe siden.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Vidunderligeunger

jeg står i akkurat samme situation..

Alberte starte i Dp i onsdag fra 9-13, hvor jeg lige var med inde et kvarters tid. torsdag 8-12 og fredag 8-12.30...

I dag er hun så blevet afleveret kl. 8 og så er aftelen af DP skriver en sms når hun vågner, så henter jeg hende

ellers er det fra 8-15.30. Men indtil hun er kørt ind såhenter jeg hende bare når hun vågner...

Anmeld

14. marts 2011

Bare mig..

BlyViol skriver:

jeg står i akkurat samme situation..

Alberte starte i Dp i onsdag fra 9-13, hvor jeg lige var med inde et kvarters tid. torsdag 8-12 og fredag 8-12.30...

I dag er hun så blevet afleveret kl. 8 og så er aftelen af DP skriver en sms når hun vågner, så henter jeg hende

ellers er det fra 8-15.30. Men indtil hun er kørt ind såhenter jeg hende bare når hun vågner...

Nå, jamen godt det ikke kun er mig, der "bare sender afsted", til et fremmed sted, men hun har det jo godt men 8-12 cirka er ikke unormalt så?

Anmeld

14. marts 2011

Vidunderligeunger

Nicolinesmor170510 skriver:

Nå, jamen godt det ikke kun er mig, der "bare sender afsted", til et fremmed sted, men hun har det jo godt men 8-12 cirka er ikke unormalt så?

nej slet ikke. Dp sagde 8-14 men det synes jeg var liiiige vildt nok de første par dage, men nu skal hun jo lære at sove derhenne, så derfor henter jeg bare når hun vågner

hvad sagde hun til du gik?

Anmeld

14. marts 2011

betjenten

Nicolinesmor170510 skriver:

Hej piger..

Så er Nicoline knap 10 mdr. og idag startede hun så i dagpleje..

Vi skulle være der klokken 8.00 og efter en time kunne jeg godt gå, for det gik bare super godt, så hvorfor ikke bare springe ud i det.. Vi havde en klar aftale om, at hun skulle ringe hvis jeg skulle hente inden aftalt...kl. 11.30 cirka.. Og det gik bare så godt.. Havde sovet halvanden time derovre.. Imorgen afleveres hun 8.15 til 12.00 cirka, og jeg bliver ikke, for det gik jo fint idag.. Så må vi se..

Hvor lang tid var jeres i instidutionerne de første dage?Og var I med, hvis ja, hvor længe og hvorfor?

Og så lige et lille billed af Nicoline Synes bare lige I skulle se hende.. Det er ved at være længe siden.

Vores søn på 9 mdr. startede d. 1 marts.

Første dag var han der sammen med far fra 08-11. Anden dag var far der kun den første halve time, også blev han hentet efter 3 timer, hvor han havde sovet den ene.

Dag 3 og 4 var han der så alene fra 7-14 uden nogle problemer overhovedet!! Han spiser godt, og sover godt...

Puha der er godt nok røget en sten fra mit hjerte, for troede jo selvfølgelig at han ville savne os HELT vildt Men synes sgu at det har været dejligt at se at han trives...

Og ja det er ikke nemt at finde ud af hvad man skal gøre... Her har far barsel til 1 april, så vi kunne bruge 1 mdr. på indkøring

Anmeld

14. marts 2011

Kruse90

Jeg syntes det er helt fint det du gør
De skal jo lige ind i det de små poder
Men dejligt at hun tager det så fint

Anmeld

14. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her gik det også bare godt med begge børn og mønsteret var stort set det samme.

1. dag var vi der et par timer samme.

2. dag var jeg der max 1 time og gik. De både spiste og sov dernede.

3. dag var de der helt alene i 5-6 timer

Derefter gik det bare derud af uden problemer.

Anmeld

14. marts 2011

LRJ

Julie var i DP fra 7-14 den første dag, og fra 2. dagen fra kl 7-16, Der var overhovedet ingen problemer her, Julie Elsker at være der

og nej er der ikk med hende mere end max 5 min om morgenen og max 15 min om eftermidagen  

Anmeld

14. marts 2011

Bare mig..

BlyViol skriver:

nej slet ikke. Dp sagde 8-14 men det synes jeg var liiiige vildt nok de første par dage, men nu skal hun jo lære at sove derhenne, så derfor henter jeg bare når hun vågner

hvad sagde hun til du gik?

Ja, det er vidst samme plan her, men vi tager det som det kommer, og afhængig af hvad de sådan lige skal..

Jamen, hun sagde faktisk ikke noget til det.. Hun opdagede slet ikke jeg var der den første time.. Men da jeg så sagde farvel, kom hun da lige kravlende ud fra værelset og skulle se hvor jeg gik hen, men det var vidst også bare det... En super dejlig følelse.. men alligevel følte jeg mig også lidt "bar" uden hende.. For Hvad skulle jeg så give mig til uden hende.. Er jo vant til at hun altid er med mig.. men det var nu dejligt at kunne spise morgenmad og handle uden hende..

Anmeld

14. marts 2011

Bare mig..

betjenten skriver:

Vores søn på 9 mdr. startede d. 1 marts.

Første dag var han der sammen med far fra 08-11. Anden dag var far der kun den første halve time, også blev han hentet efter 3 timer, hvor han havde sovet den ene.

Dag 3 og 4 var han der så alene fra 7-14 uden nogle problemer overhovedet!! Han spiser godt, og sover godt...

Puha der er godt nok røget en sten fra mit hjerte, for troede jo selvfølgelig at han ville savne os HELT vildt Men synes sgu at det har været dejligt at se at han trives...

Og ja det er ikke nemt at finde ud af hvad man skal gøre... Her har far barsel til 1 april, så vi kunne bruge 1 mdr. på indkøring

Ja, det er jo så nogenlunde det samme som her.. Min dpmor ville dog gerne jeg så gik efter den der time, så de kunne være "selv" med de andre børn, og havde hun det bedst med jeg ikke var der, jamen fint for mig så..

Ja, hun havde vidst heller ikke savnet mig, var da lidt underligt, for jeg er jo hendes "eneste ene" Så hun SKAL jo savne mig Ej, det er dejligt når det går som det skal..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.