Har jeg en lav løn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

XXSS

kamtok skriver:

TS blev udlært kontorassistent i okt 2007

yes yes.. Så er der for lidt - sorry er lige ved at fodre samtidig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

XXSS

Anonym skriver:

Tja faglært.. altså jeg er jo uddannet kontorassistent... står for at rykke kunder og styre debitorer.. skal også til at stå for edb...

De har ingen overenskomst her så det vil ikke hjælpe at tage kontakt til fagforeningen. Vi har heller ikke barnets 1. sygedag og kun 4 feriefridage som først falder 1 hvert kvartal....

Ja så lige at du var faglært . Er lige ved at fodre samtidig. sorry.

Men overenskomst eller ej, så skal du jo ikke blive ved med at få mindsteløn - du skal jo også stige årligt.. jeg ville tage en snak med chefen - det lyder faktisk til at være en "dårlig arbejdsplads" rent medarbejdermæssigt..

Hvis du får nye og flere arbejdsopgaver, så skal der også være mulighed for tillæg eller løntrinsstigning.

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Ja så lige at du var faglært . Er lige ved at fodre samtidig. sorry.

Men overenskomst eller ej, så skal du jo ikke blive ved med at få mindsteløn - du skal jo også stige årligt.. jeg ville tage en snak med chefen - det lyder faktisk til at være en "dårlig arbejdsplads" rent medarbejdermæssigt..

Hvis du får nye og flere arbejdsopgaver, så skal der også være mulighed for tillæg eller løntrinsstigning.

Men der er vel ikke noget der hedder mindste løn??? Eller hvad??

Anmeld

14. marts 2011

kamtok

Anonym skriver:

Tja faglært.. altså jeg er jo uddannet kontorassistent... står for at rykke kunder og styre debitorer.. skal også til at stå for edb...

De har ingen overenskomst her så det vil ikke hjælpe at tage kontakt til fagforeningen. Vi har heller ikke barnets 1. sygedag og kun 4 feriefridage som først falder 1 hvert kvartal....

Jeg synes faktisk godt du kan tillade dig at kontakte din fagforening (hvis du er medlem af en). Selvom der ikke er overenskomst, kan du jo godt høre dem ad, hvad de synes om din løn og vilkår, og måske kan de hjælpe dig med nogle værktøjer til at få din leder i tale omkring dette.

Hvis du ikke er tilfreds med resultatet af din forhandling der lige har været, så synes jeg virkelig at du lige skal tage fat i din leder igen, og tage en snak om det. Prøv at forklar ham/hende, at du ikke synes det er en rimelig løn du får i forhold til det stykke arbejde du udfører. Flere opgaver = mere løn!

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Jeg synes faktisk godt du kan tillade dig at kontakte din fagforening (hvis du er medlem af en). Selvom der ikke er overenskomst, kan du jo godt høre dem ad, hvad de synes om din løn og vilkår, og måske kan de hjælpe dig med nogle værktøjer til at få din leder i tale omkring dette.

Hvis du ikke er tilfreds med resultatet af din forhandling der lige har været, så synes jeg virkelig at du lige skal tage fat i din leder igen, og tage en snak om det. Prøv at forklar ham/hende, at du ikke synes det er en rimelig løn du får i forhold til det stykke arbejde du udfører. Flere opgaver = mere løn!

Ja du har nok ret.. er lige ved at få en lønstatistik fra min fagforening. Jeg ved bare der ikke er mere at hente ang. løn. Så alternativet er at finde et andet job. Og de hænger jo desværre ikke på træerne i øjeblikket...

Anmeld

14. marts 2011

XXSS

Jeg synes, at den er svær og jeg ville ikke tøve med at ringe til en fagforening (hvis du er medlem af en) trods den manglende overenskomst, blot for at høre. for det er jo desværre sådan, at lønnen afhænger meget af virksomhedens indtjening osv. Men opgaver og løn skal hænge sammen, det er måske der jeg synes, at din løn bliver en smule kriminel. Hvis blot du var kontorassistent og passede forholdsvis alm. sekr. opgave og telefonpasning, var lønnen i sig selv "den normale startløn" vil jeg mene (set i forhold til de steder jeg kender til), men i og med, at du har regnskab og nye arbejdsopgaver på vej - så "burde" du stige.

Anmeld

14. marts 2011

kamtok

Anonym skriver:

Ja du har nok ret.. er lige ved at få en lønstatistik fra min fagforening. Jeg ved bare der ikke er mere at hente ang. løn. Så alternativet er at finde et andet job. Og de hænger jo desværre ikke på træerne i øjeblikket...

Super! - Det er i hvert fald et godt udgangspunkt, hvis du nu skulle finde mod til at tage snakken med bossen.
Man skal aldrig sige aldrig - jeg fik engang en lønstigning på 2500,- pr. måned, da jeg havde påtaget mig en del ekstra opgaver, og da jeg er en ret "bestemt" ung dame vidste de at de blev nødt til at give mig noget mere i løn, ellers var jeg ude af vagten..  - Det var selvfølgelig noget andet den gang, da der var masser af jobs at få.
Men prøv at hør bossen om det virkelig vil køre firmaet i sænk, hvis du får fx. 1000-1500,- mere om måneden - for det vil gøre din/jeres hverdag meget sjovere med de ekstra penge og det er jo et godt boost til at ville give den en ekstra skalle.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig, men synes da at der er nogle gode og spændende stillinger at søge i Kbh. området fx. på http://www.jobindex.dk/job/kontor/kontor/  - Medmindre det selvfølgelig skal være indenfor debitor/økonomi.
Oftest er det nemmere at finde et nyt arbejde, når man allerede har et. Og så kan man jo tillade sig at være lidt kræsen, for man står jo ikke og desperat mangler arbejde. Det udstråler sig jo igennem din ansøgning, og viser at det du søger er noget du faktisk rigtig gerne vil. 

Held og lykke med det. Håber virkelig for dig at du enten får noget mere i løn eller finder dig et nyt arbejde, hvor du bliver betalt det du er værd!

Anmeld

14. marts 2011

Muffinmus

tja, jeg får ca det samme, lidt mindre. Er  jo så kun uddannet til mit job i Forsvaret. Men KKA uddannelsen du har taget er jo relativ kort og nem, har selv kigget på og min mor har taget den.Så derfro er lønene tit derefter. Din løn er måske ikke den højeste inden for sit felt, min mor får da lidt mere, men har også flere års erfaring end dig jo. Men er du selv utilfreds så søg et andet og se om det giver mere, ikke altid det gør og kampen om jobs er stor lige nu, så held og lykke hvis du vi finde et andet.

Men kender godt til følelsen af at alle andre får mere, har været der og bad om lønforhøjelse....som jeg fik.:-)

Anmeld

14. marts 2011

Lou87

Hej - aner desværre ikk så meget med løn osv, hvilket irriterer mig...MEN: Åhhh hvor har jeg bare samme følelser som dig!!

Tror selv jeg går til en ALT for lav løn.. Og den er mindre end din!!
Jeg er dog ikke kontor uddannet, men er uddannet i butik.
Dvs har også handelskolen bag mig og så to år i lære.
Står dog ikk samme sted som jeg var i lære.. Men har nu stået 3 år det nye sted - og jeg synes at det er en blanding af kontor og butik job det jeg har... Og meget ansvar. Plus de videreuddanner os til stylister (hvilket var et grundlag fra min første lønforhandling at vi ku tage lønnen op igen når jeg havde mit diplom, men de udskyder hele tiden uddannelsen, så er endnu ikk færdig!)
Men jeg får kun omkring 19.500...
Man føler virkelig man laver meget mere for pengene end man skal i forhold til lønnen. Puha..

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg har nu fået statistikken og kan se jeg ligger under... helt præcist 5000kr under den nedre kvartil!!!

HA

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.