Succes i livet/hvilken klasse hører I til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

Muffinmus

hmm, altså

svært at definrere det hele, men vi hører vel til middelklassen.

Vi har hus, flere biler og flere børn og begge fuldtidsjob.

Stolt?????mja, for sat jeg skal kunne føle mig stolt skal jeg vel føle jeg har udrettet noget særligt. Det synes jeg ikke jeg har, for tingene er jo bare kommet som en del af ...øh....pakken. Pakken som i hus, bil og børn. Har jo ikke ligefrem kæmpet for det, det er kommet fordi vi begge arbejder og derfor jo hår råd til det.

Har kun den uddannelse jeg har fået i Forsvaret, og som naturligvis ikke kan bruges civilt, men forhåbenligt kan mine erfaringer med div opgaver gøre en forskel hvis jeg skulle have brug for et civilt job en dag:-)

Er super glad for at vihar hvad vi har  og har det godt med det. Jo, jeg ville da gerne tjene mere end 14.000 udbetalt, og få råd til en masse mere, men skal man se realistisk på det hele, såmangler vi vel sådan set ingen ting.

Skylder kun på huset og det i sig selv er en lettelse for os begge. skylder kun ca 500.000 på det nendu og har 10 års afbetaling tilbage på det, men vi skal have byget om engang og det vil sikkert være på husets regning da det er mange penge det koster.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

..

Mange tak for alle jeres svar - spændende læsning

Min definition af succes i livet er at vi har det godt, at ungerne vokser op og bliver nogen gode mennesker som har respekt for andre mennesker og dyr, for naturen og som tror på sig selv og som ved at deres forældre elsker dem og støtter dem uanset hvad. Derudover er det for mig også succes at vi har et lækkert hus på en stille allé lige ned til vandet og at vi begge har nogen gode jobs.

Vi ligger nok i den øverste del af mellemklassen eller i den nederste del af overklassen.

Jeg syntes det er rart at mne unger kan sige når nogen spørger at deres forældre har nogen gode og respekterede jobs.

Anmeld

14. marts 2011

Fenja09

Vi hører til i middelklassen - har villa, volvo og vovhund  Dog ingen volvo

Er egentlig godt tilfreds med vores liv, også økonomisk, men ville da lyve hvis jeg ikke gerne ville have MANGE flere penge hehe Men vi klare os fint og har til både dagen og vejen, samt sjov og ballade, så klager ikke

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

mor_sabina skriver:

Hvad sker der lige for at jeg er lige ved at give mig til at tude

Ahrmen Sabina dog Der er skam intet at græde over kun glædestårer hvis det endeli skal være

Anmeld

14. marts 2011

MariaJ

For mig hænger spørgsmålet om succes i livet og hvilken klasse man tilhører ikke nødvendigvis sammen. Nogen er jo født ind i rigdom, men ikke nødvendigvis succesfulde, og andre er måske økonomisk i bunden, men har lykkedes med sine mål.

Økonomisk har vi det rigtig godt og vi har lange uddannelser og jobs, der måske placerer os i øvre del af middelklassen eller overklassen, men jeg kan slet ikke identificere mig med det jeg forbinder med en overklasselivsstil, så ved ikke rigtig, hvad jeg skal svare. Jeg voksede op i et hjem, hvor mine forældre havde lange uddannelser, men aldrig nogen penge og boede i et ellers socialt belastet område. Værdimæssigt ligger jeg tættere på den baggrund jeg er vokset op med, end det der er min realitet i dag.

Jeg vil gerne være et forbillede for mit barn ved at have uddannelse, arbejde og kunne sørge for at hun får en tryg opvækst, men det betyder ikke noget for mig, om hun kan sige, at vi har det ene eller det andet job. Det betyder heller ikke noget for mig, hvad hun vælger at arbejde med til sin tid, men jeg vil motivere hende alt hvad jeg kan til at uddanne sig til noget, og at bruge sit liv på noget hun er god til og trives med. 

Anmeld

14. marts 2011

klmf

Umiddelbart vil jeg sige, at vi er i middelklassen: jeg har en professionsbachelor i sygepleje, min kæreste er p.t. ufaglært i entreprenørbranchen og skal i gang med bygningsingeniøruddannelsen.

Det er dejligt, at vi har arbejde og kan forsørge os selv. Lever ikke med det største budget, men det løber rundt for det meste. Der er ikke råd til ferier, dyrt tøj og andet gejl, men vi har tøj på kroppen og mad på bordet. Har også en bil, men jeg kunne ikke passe mit arbejde uden...

Det bedste er dog, at vi er sunde og raske, så skråt op med resten - mine børn skal nok indgydes at være stolte af fag, hvor man henholdsvis passer alvorligt syge mennesker og sørger for at DK har velfungerende kloakker

Anmeld

14. marts 2011

mor_sabina

SpunkenJo skriver:

Ahrmen Sabina dog Der er skam intet at græde over kun glædestårer hvis det endeli skal være

Nej du har ret vi har det jo så godt, men det var bare å fint bekrevet, så det satte lige voldsomt gang i hormonerne

Håber alt er vel hos jer, nu kan i godt snart komme til jydeland allesammen så kunne drengene lege og pigerne drikke kaffe

Anmeld

14. marts 2011

Zafir

Jeg føler jeg har rigtig meget succes i mit liv. Jeg har det sted jeg elsker at bo. Jeg har fundet den mand jeg kan lide at leve med. Jeg har fået de 2 dejligste piger
Jeg har et dejligt job jeg er glad for og min mand har et job han er glad for

Vi tjener fine penge, men er ikke rige. Vi lider ingen nød, så man må vel betegne os som middelklasse, men jeg vil sige i den gode ende af middelklassen. Jeg er rigtig godt tilfreds.

Jeg har bestemt prøve at leve for meget meget mindre, end vi gør nu.

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

mor_sabina skriver:

Nej du har ret vi har det jo så godt, men det var bare å fint bekrevet, så det satte lige voldsomt gang i hormonerne

Håber alt er vel hos jer, nu kan i godt snart komme til jydeland allesammen så kunne drengene lege og pigerne drikke kaffe

Tak for de rosende ord

Ja, Jylland! Og lade drengene møge sig til et eller andet sted, og så kaffe til os. GO IDE!

Det er livskvalitet, og nydelse

Jeg giver besked, når jeg påtænker tur derover. Sidst var lidt kaos, idet svigerfar fik en blodprop i hjertet, og vi derfor tog derover lidt i hast. Og far er jo opereret, hvorfor vores besøg i Hobro ikke var så langt

Men men men, vi kigger over snart håber jeg

Anmeld

14. marts 2011

mor_sabina

SpunkenJo skriver:

Tak for de rosende ord

Ja, Jylland! Og lade drengene møge sig til et eller andet sted, og så kaffe til os. GO IDE!

Det er livskvalitet, og nydelse

Jeg giver besked, når jeg påtænker tur derover. Sidst var lidt kaos, idet svigerfar fik en blodprop i hjertet, og vi derfor tog derover lidt i hast. Og far er jo opereret, hvorfor vores besøg i Hobro ikke var så langt

Men men men, vi kigger over snart håber jeg

Puha sikke en omgang. Håber alle er ovenpå igen og at vi snart ses

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.