Succes i livet/hvilken klasse hører I til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.779 visninger
30 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

..

Hejsa.

Kom til at tænke på.

Hvad er jeres definition på hvornår man har succes i livet?

Hører I til under - middel eller overklassen, ifølge jer selv og den definition I har af det her begreb?

Er I glade og stole over jeres liv, bolig, økonomi?

Tænker I over hvad jeres proffesion er i forbindelse med at jeres børn også skal kunne være stolte af at sige min mor er --- og min far er ---?

Sådan lige lidt tanker her mandag morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Lady Marion <3

Vi er en helt normal middelklasse familie   villa volvo og vovhund ,,,   næsten ,,,   Ingen vov og volvo , men 2 nyere biler i carporten ,,, Vi er lykkelige og tilfredse , jeg har ikke et top / karriere job , men et job der giver en ok løn og gode arbejdstider ,, Jeg har ingen store drømme på mine børns vejne men jeg vil guide dem i hvor vigtig en uddannelse er og skubbe dem i den retning .

Anmeld

14. marts 2011

SpunkenJo

Succes er vel når man står op om morgenen og er glad for sig selv og sine omgivelser.

Jgg hører til i middelklassen. Vi skylder den der halvanden mill som de fleste i den her gruppe gør. Har villa, volvo og vovse.

Begge er ansatte som tjenestemænd for det offentlige, og får derfor fast tarif udbetalt på baggrund af anciennitet.

HAvde vi været ansat i det private, og selv forhandlet os frem til en større løn, ville vi måske kunne ryge op i den nederste del af averklassen, eller bare i den øverste del af middelklassen hvad angår økonomien.

Men helt ærligt!!!! Hvad betyder det? Jeg er rask, elsker min mand, har en vidunerlig søn med ham, og kan betale vores regninger til tiden, samt have råd til at købe det jeg vil (med måde naturligvis)

Elsker mit liv, min familie, mit job ja i det hele taget er jeg glad for at leve

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvad andre tænker, og om min søn er stolt af min proffesion er underordnet, så længe han elsker mig, og respekterer mig som hans moar

Knus Jo

Anmeld

14. marts 2011

sarahb

Jeg synes man har succes i livet, når man har en dejlig familie og er i et forhold hvor man er lykkelig og det bare spiller. At man lever for at gøre hinanden lykkelige og at man har ro i sjælen på hjemmefronten.
At jeg føler mig som en succes som mor er bare så meget mere end min stilling i mit arbejdsliv.

Jeg synes det er vigtig at ens børn ved at man skal arbejde for at kunne leve og nyde, og ikke bare sidde med en KH fordi det er så nemt.
Jeg vil selvfølgelig det bedste for mine børn og altid guide dem til at få succes i livet.

Anmeld

14. marts 2011

XXSS

Jeg er tilfreds med vores liv og vores bolig, bil, min mands arbejde, mine børn.

MEN jeg er ikke tilfreds med min egen jobsituation - ville ønske, at jeg i sin tid, havde vist, hvad jeg havde af valgmuligheder indenfor forskellige jobs og uddannelser... Men jeg arbejder på sagen og er ved at videreuddanne mig, for at få et job, der i mine øjne giver mening for mig.. Både rent fagligt, men ikke mindst personligt.

Jeg vil ikke dele min familie op i under, middel eller overklassen - vi er bare en familie, som har det godt og som ikke mangler noget.

Jeg vil sørge for, at mine piger kommer til udnytte de muligheder de har og sørge for, at de kender til mange forskellige jobs for at pejle dem helt ind på det de gerne vil. Jeg har ingen forventning om, at de bliver speciallæger eller noget i den stil, de skal følge deres hjerter.. Men jeg vil hjælpe dem derhen, hvor de gerne vil.

Anmeld

14. marts 2011

Diana...

SpunkenJo skriver:

Succes er vel når man står op om morgenen og er glad for sig selv og sine omgivelser.

Jgg hører til i middelklassen. Vi skylder den der halvanden mill som de fleste i den her gruppe gør. Har villa, volvo og vovse.

Begge er ansatte som tjenestemænd for det offentlige, og får derfor fast tarif udbetalt på baggrund af anciennitet.

HAvde vi været ansat i det private, og selv forhandlet os frem til en større løn, ville vi måske kunne ryge op i den nederste del af averklassen, eller bare i den øverste del af middelklassen hvad angår økonomien.

Men helt ærligt!!!! Hvad betyder det? Jeg er rask, elsker min mand, har en vidunerlig søn med ham, og kan betale vores regninger til tiden, samt have råd til at købe det jeg vil (med måde naturligvis)

Elsker mit liv, min familie, mit job ja i det hele taget er jeg glad for at leve

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvad andre tænker, og om min søn er stolt af min proffesion er underordnet, så længe han elsker mig, og respekterer mig som hans moar

Knus Jo

Anmeld

14. marts 2011

Isabella_mor

jeg vil nok sige at vi er middelklassen.. meget i midten. vi er ikke tæt på underklassen... og slet ikke tæt på overklassen.

underklassen vil jeg mene dem der desværre er så uheldige stillet at de bor småt, skal vende hver en krone...eller hjemløse folk i dk. de er nok dem der er mest i underklassen... da de får fra samfundet uden at yde til samfundet..

middelklassen er dem der har lidt mere til dagen og vejen og har råd til at gøre nogle impulsindkøb eller har råd til at spare penge sammen til en evt ferie og sådan noget.. altså studerende, lønmodtagere og ja sågar også kontanthjælpsmodtagere.. (da det ikke er alle der har mulighed for at få et job og skal have noget til at overleve for. og de behøver ikke nødvendigvis at være i underklassen bare pga det.. det kan jo sagtens være en midlertidit løsning for dem der modtager kontanthjælp)

overklassen er direktørere og folk med MEGET høj løn... dem der har råd til at bo i huse der er flere rum end der er mennesker til at bo i. dem der rejser både sommer og vinter op til flere gange, dem der er forfinede vel også.. og som udelukkende køber designermøbler.. typisk hellerup 2800 happyness familier. og dem der er født ind i rigsom osv..

det er måske et meget firkantet syn jeg har på det. men jeg deler det nok mest op i indkomst end i personlighed..

man kan jo sagtens gå rundt og ligne en miliard og så ikke have en krone på lommen...

Anmeld

14. marts 2011

Aves.

Macrolf skriver:

Hejsa.

Kom til at tænke på.

Hører I til under - middel eller overklassen, ifølge jer selv og den definition I har af det her begreb?

Tænker I over hvad jeres proffesion er i forbindelse med at jeres børn også skal kunne være stolte af at sige min mor er --- og min far er ---?

Jeg er tilfreds hele vejen rundt...men jeg går så heller ikke op i materielle goder og ejheller har jeg behov for at signalere noget gennem det jeg køber eller kan..jeg er ikek overskudsmor, eller lækker smækker kvinde hver dag...og det synes jeg tilgengæld er ret vigtigt at signalere, at man for pokker bare er et menneske...

Men man kan jo sige at jeg som enlig mor med tre børn fra to forskellige forhold, med en historik som fortæller om 9 år på kh, og 5 videregående udd. der er startet og aldrig sluttet så er der ligesom heller ingen forventninger fra samfundet til mig mere...så kan jeg kun komme længere op...så fra samfundets syn og på papireret, så er jeg vidst så langt nede som jeg kan komme...godt det ikke er sådan noget der definerer ens værd og lykke..

Sådan helt personligt, der sparker jeg sgu røv og føler mig som den sejeste i verden...der har jeg max succes...

Anmeld

14. marts 2011

wamse

Jeg hører da nok uden tvivl til underklassen, når det gælder økonomi. Jeg sidder jo med en gæld på flere 100.000, og vi har en meget lav rådighedsbeløb at leve for. Jeg lever af revalideringsydelsen, hvilket er beviljet pga min sociale baggrund. Jeg oplever bestemt ikke mig som succesfuld på dette område.

Jeg er så igang med at tage en uddannelse, hvilket får mig til at føle, at jeg når længere op rent klassemæssigt, personligt og fagligt

Men jeg synes så tilgengæld, at jeg har stor succes som mor. Jeg synes jeg rummer mine børn godt, og at jeg altid forøger at gøre det rigtige med dem. Jeg tvivler på ingen måde, på mine evner her, og oplever det, som dt eneste sted, hvor jeg føler en harmoni, og jeg ved at mine børn oplever det samme.

Anmeld

14. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Macrolf skriver:

Hejsa.

Kom til at tænke på.

Tror vi ligger lige midt i, hvad angår 'klasse'

succes? Aner det ikke, syntes det er svært at definere, da alle er vidt forskelllige...

Vi bor i villa hus på stor grund på et lille vænge - i en lille landsby. Vi har 1 bil på plader og 2 biler på 'lager'. 

Glade og stolte? jeps, vi er jo forældre i den bedste alder, til den herligste og nemmeste dreng. 

Økonomi? den er der tjek på, altid. Vi har jule opsparing, så vi til jul har 12000 til gaver - mad osv. Frederic har sin børne opsparing og sine 2 pondus'er han får penge i hver uge. Farmor og farfar har siden han's fødsel lavet en konfirmant konto, hvor de hver mdr sætter 100 kr ind på - så der er noget at holde fest for. Vi har fryser fyldt, mad og husholdnings ting på lager osv.

Vi ved at frederic er stolte af det vi som forældre arbejder med.

Jeg kører som autoredder til hverdag, så han er meget miljø skadet allerede.

Et eks som jeg har hørt ham lege maaange gange om dagen; Åh nej, din bil er kørt i stykker, din motor sagde bang og nu kan den ikke køre mere. Jeg kommer lige og hjælper dig (henter en af hans små model lad lastbiler) Du lige med op på ladet, så jeg køre dig på værksted, du få ny motor i..

Han kan kende en scania lastbil på laang afstand og via front emblemer aflæse om det er en række 6 motor eller en V8'er. Div bilmærker og model'er, hvem der i familien kører samme mærke som han ser komme kørende osv.

Ved at han syntes at mit arbejde er sjovere end farmands og siger som regl; moar? far hjælper nogen gange at flytte trailer, i en gammel scania, det er også kun en bette række 6'er og så er den rød...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.