ved ikke om jeg kan føde normalt, kejsersnit eller skal sætt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

betiinsen

Ranarupta skriver:

Uh, den er svær...

Umiddelbart, så ville jeg selv have det bedst med PKS under disse omstændigheder.
Så skal du nemlig ikke gå og bekymre dig om, hvad der kan ske.
Med et PKS er alt jo på plads.

Hvis nu du skulle føde normalt, og dit hjerte holder op med at slå, så bliver det sat igang igen, ikke? Ville ICD'en blive ved med at sætte det igang eller hvordan?

Jeg aner intet om ICD, men jeg tænker, at det er bedst med helt kontrollerede forhold i dette tilfælde...?

Hvis de beslutter, at det ikke har nogen betydning for hverken ICD eller vandet ved hjertet, så ville jeg klart følge deres anbefalinger.
(Det villle jeg uanset hvad.)

altså de har delte holdninger til på sygehuset om jeg skal det ene, andet eller tredje.. hvilket gør mig utryg.. og også min familie og kæreste

altså har først fået min ICD for under et år siden og har ikke prøvet om den "virker" endnu.. men der er stor risiko for at hjertet kan stoppe med at slå når jeg laver noget så fysisk.. og så skal icden gå ind og få mit hjerte til at slå. det er også okay hvis jeg bliver overvåget mht. mit hjerte fra starten af, men det er jo ikke sikkert det sker hvis jeg får veer hjemme

og så ved jeg ikke selv hvilken betydning det har at den lille har vand ved hjertet, mht det hele..

håber snart de kan give mig nogle svar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Frøken J.

Tanja78 skriver:

Man bliver ikke sat i gang ved kejsersnit, kun ved naturlig fødsel.

Okay, det var jeg ikke klar over

Anmeld

13. marts 2011

XXSS

Secrets skriver:

Okay, det var jeg ikke klar over

Første gang forsøgte de at sætte mig i gang - men det endte i akut kejsersnit da der ikke skete noget. Da det var planlagt fik jeg rygmarvsbedøvelse og så lagt på bordet - der var ikke noget som helst andet - ingen veer, ikke noget.

Nææ hvor skulle du også vide det fra hihi

Anmeld

13. marts 2011

betiinsen

Secrets skriver:

Men kan man ikke få et kejsersnit ved igangsættelse? Eller? Så får du det måske inden du går i fødsel?

altså ved faktisk ikke helt hvordan de gør.

men tænker at de evt. hvis det er kejsersnit laver det lidt før min termin, har ingen anelse om hvornår, men det hjælper jo ikke hvis jeg selv går i fødsel inden..

men hvis det er igangsættelse, så skal jeg vidst møde op på sygehuset og have nogle piller eller drop der sætter fødslen igang, men det er jo også nød til at være før min termin..

de sagde til mig at de uanset ikke ville lade mig gå over tid, pga. at så kan det gå stærkere når jeg gør i fødsel..

Anmeld

13. marts 2011

betiinsen

Tanja78 skriver:

Fortæl dem, at du gerne vil involveres og vide, hvad de mener er bedst.. For du har ikke lyst til at sætte alt over styr for en naturlig fødsel. Hvis du inderste inde har det bedst med kejsersnittet grundet situationen - så tror, jeg at det er vigtigt, at du fortæller dem det

ja, vil jeg gøre.. skal til tjek pga. vand ved den lilles hjerte om halvanden uge, så må jeg snakke med dem om det der. så er jeg allerede i uge 32, så ville være rart nok at vide, specielt hvis de ønsker jeg skal føde før tid..

Anmeld

13. marts 2011

Ranarupta

betiinsen skriver:

altså de har delte holdninger til på sygehuset om jeg skal det ene, andet eller tredje.. hvilket gør mig utryg.. og også min familie og kæreste

altså har først fået min ICD for under et år siden og har ikke prøvet om den "virker" endnu.. men der er stor risiko for at hjertet kan stoppe med at slå når jeg laver noget så fysisk.. og så skal icden gå ind og få mit hjerte til at slå. det er også okay hvis jeg bliver overvåget mht. mit hjerte fra starten af, men det er jo ikke sikkert det sker hvis jeg får veer hjemme

og så ved jeg ikke selv hvilken betydning det har at den lille har vand ved hjertet, mht det hele..

håber snart de kan give mig nogle svar..

Ja, jeg forstår godt, at I er utrygge ved de forskellige udmeldinger.

Hvis de ikke kan komme med én konkret udmelding, så ville jeg kræve at blive sat igang eller at få PKS.
Det lyder jo for risikabelt med en fødsel, der går igang af sig selv og du er der hjemme uden kontrol...

Har de ikke nogle erfaringer med fødsler, dem der har fulgt dig med ICD'en?

Anmeld

13. marts 2011

XXSS

betiinsen skriver:

altså ved faktisk ikke helt hvordan de gør.

men tænker at de evt. hvis det er kejsersnit laver det lidt før min termin, har ingen anelse om hvornår, men det hjælper jo ikke hvis jeg selv går i fødsel inden..

men hvis det er igangsættelse, så skal jeg vidst møde op på sygehuset og have nogle piller eller drop der sætter fødslen igang, men det er jo også nød til at være før min termin..

de sagde til mig at de uanset ikke ville lade mig gå over tid, pga. at så kan det gå stærkere når jeg gør i fødsel..

Hvis det bliver kejsersnit er det så tæt på termin som muligt, på grund af den lille og dens udvikling (lunger). Her var det 8 dage før termin.

Men hvis der er tale om igansættelse så er det som regel senest 14 dage over tid. jeg ved godt, at det så i dit tilfælde bliver før tid grundet din sygdomshistorik. Men du får piller og evt. vedrop, hindeløsning, taget vandet osv..

Jeg kunne forestille mig det uden at vide det, at de holder øje med den bettes hjerte og dit inden de beslutter noget som helst for at følge udviklingen, ser det fint ud - så bliver det formentlig igangsættelse. Men ellers gør det du har det bedst med - det er dit liv og din krop

Anmeld

13. marts 2011

betiinsen

Tanja78 skriver:

Første gang forsøgte de at sætte mig i gang - men det endte i akut kejsersnit da der ikke skete noget. Da det var planlagt fik jeg rygmarvsbedøvelse og så lagt på bordet - der var ikke noget som helst andet - ingen veer, ikke noget.

Nææ hvor skulle du også vide det fra hihi

okay, ved heller ikke helt hvordan det fungere.. men er glad for du fortæller din historie..

har bare et andet problem, der er så mange bedøvelsesting jeg ikke må få og piller osv. da det påvirker min hjerterytme, så ikke få normalt bedøvelse osv. ¨så det hele er indviklet..

ved godt der ikke er store chancer for det, men tænk hvis vandet gik om en uge eller to, og jeg ikke aner noget, og de heller ikke gør omkring det hele. både med mit hjerte, hendes og hvad jeg må få af piller m.m. bliver lidt ked af det ved tanken..

Anmeld

13. marts 2011

betiinsen

Ranarupta skriver:

Ja, jeg forstår godt, at I er utrygge ved de forskellige udmeldinger.

Hvis de ikke kan komme med én konkret udmelding, så ville jeg kræve at blive sat igang eller at få PKS.
Det lyder jo for risikabelt med en fødsel, der går igang af sig selv og du er der hjemme uden kontrol...

Har de ikke nogle erfaringer med fødsler, dem der har fulgt dig med ICD'en?

ja men man kan få icd af mange grunde.. og mit problem er jo at mit hjerte bliver påvirket af når noget af fysisk hårdt. det hedder langt qt syndrom og der er meget få mennesker der har det, og stort set kun ældre mennesker.

så der er stor forskel på hvorfor folk har icd, og hvad der gør den går igang.. så tror ikke de har prøvet noget i den retning før..

Anmeld

13. marts 2011

XXSS

betiinsen skriver:

okay, ved heller ikke helt hvordan det fungere.. men er glad for du fortæller din historie..

har bare et andet problem, der er så mange bedøvelsesting jeg ikke må få og piller osv. da det påvirker min hjerterytme, så ikke få normalt bedøvelse osv. ¨så det hele er indviklet..

ved godt der ikke er store chancer for det, men tænk hvis vandet gik om en uge eller to, og jeg ikke aner noget, og de heller ikke gør omkring det hele. både med mit hjerte, hendes og hvad jeg må få af piller m.m. bliver lidt ked af det ved tanken..

Det er også sådan noget de skal undersøge for de kan give dig et endeligt svar. Jeg kan huske, at vi engang havde en patient, som ikke kunne tåle det jod, man bruger inden operationer, så lægerne måtte rekvirere det ude fra.. Det lykkedes til sidst og patienten blev opereret.

Så jeg håber, at de også finder frem til en løsning i dit tilfælde  Selvom ja, det lyder indviklet øv.. Og en graviditet der burde være en glæde bliver til nervøsitet i stedet for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.