betiinsen skriver:
Hej piger..
synes det er træls ikke at vide om om jeg skal sættes igang, kan føde normalt eller skal have kejsersnit.
jeg har en icd ( da mit hjerte nogle gange stopper med at slå eller slår forkert), den sætter så mit hjerte igang igen. jeg er derfor tilkoblet hjerteafdelingen i Skejby, og SKAL derfor også føde på Skejby sygehus. Min ICD går oftest igang pga. jeg laver noget fysisk hårdt, og må derfor ikke yde ekstremsport.
Problemet er derfor at jeg bor i aabenraa ca. halvanden time fra Skejby, og er bekymret for at jeg skulle få veer, og så at mit hjerte stopper med at slå undervejs til Skejby. derfor snakker de om at jeg skal sættes igang før tid evt. men er ikke sikker på de vil.
en anden ting er at de har fundet lidt vand ved den lilles hjerte, de sagde det ikke er farligt ( hvilket jeg håber de har ret i) men at de holder øje med det. og så fortalte jordemoderen at jeg måske ikke måtte føde normalt pga. at det var noget med presset ved hjertet når hun bliver født normalt der måske kunne være farligt..
ville helst føde normalt, men vil bare gerne gøre det rigtige.. ved godt der er noget tid til, men er bekymret for det.. ( ikke at føde, men mere ikke at være forberedt på hvad jeg skal)

Uh, den er svær...
Umiddelbart, så ville jeg selv have det bedst med PKS under disse omstændigheder.
Så skal du nemlig ikke gå og bekymre dig om, hvad der kan ske.
Med et PKS er alt jo på plads.
Hvis nu du skulle føde normalt, og dit hjerte holder op med at slå, så bliver det sat igang igen, ikke? Ville ICD'en blive ved med at sætte det igang eller hvordan?
Jeg aner intet om ICD, men jeg tænker, at det er bedst med helt kontrollerede forhold i dette tilfælde...?
Hvis de beslutter, at det ikke har nogen betydning for hverken ICD eller vandet ved hjertet, så ville jeg klart følge deres anbefalinger.
(Det villle jeg uanset hvad.)