Supplere med flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

Charlotte Wberg

Ni-ko-li-ne skriver:

det er også bare fodri jeg hører flere og flere kvinder sige at de ikke har mælk nok... og det kunne de garanteret godt have hvis de bare vidste at den lille skulle lægges til for at de producerer den mængde der kræves....

det drejer sig om ikke at give op, og holde lidt ud når den lille virker sulten.... så kan man evt lade den lille spise 10 min ved hvert bryst og så supplere med flaske

Der er også dem som ikke har nok. Jeg har eksempelvis ikke nok til at mætte min trold.. SP sagde at jeg skulle tilbyde så hyppigt som mulig og supplere med mme fordi Rosa vejede et halv kilo mindre end fødselsvægt på dag 11. Og nu er hun snart to mdr og får stadig flaske efter amning. Hun vil heldigvis stadig begge dele, men indtager mere mme end hvad hun får ud af brystet. Det er ligeså forskelligt som alt andet med babyer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

mortilnoahogmelina

Jep sammen her . 

da vores søn var 4 uger fik han flaske flere gange i døgnet . 

Nu er han 10 uger og nu får han kun flaske , jeg har simpelthen ikk mere mælk til ham desvære . 

Kender udemærket den følelse du sidder med , jeg havde det så dårligt med mig selv fordi jeg bare ikk kunne mætte ham . 

Men skyld følelsen forsvinder når du mærker på dit barn hvor tilfreds det er med en flaske . i stedet for ikk at blive mæt . 

Anmeld

13. marts 2011

Zeus

Jeg mener jeg fik af vide, at det kun måtte gøre ondt de første  14 dage, derefter skal man selv/baby tjekkes for trøske..

Jeg havde ingen problemer med at amme til at starte med, fik ingen sår eller noget (måske var de hærdede fra første gang?), men pludselig en måneds tid senere begyndte det at gøre ondt. Det viste sig, at hun havde smittet mig, så jeg havde fået svamp i brystvorterne, og det gør faktisk ondt.. Jeg fik noget at smørre med mig med, og hun fik noget til munden, og smerterne gik væk.. 

Bare lige for at informere om, at nogen gange skal man ikke bare lade tiden gå.. Det kan nemlig også ondt på baby at spise, hvis man har fået det 

Anmeld

13. marts 2011

Zeus

En ting du også skal være opmærksom på, er om hun sutter forkert/skævt.. Det kan nemlig også gøre det værre.. Har du fået en god vejledning på sygehuset/sp?

Anmeld

13. marts 2011

Ciss

Ni-ko-li-ne skriver:

det er også bare fodri jeg hører flere og flere kvinder sige at de ikke har mælk nok... og det kunne de garanteret godt have hvis de bare vidste at den lille skulle lægges til for at de producerer den mængde der kræves....

det drejer sig om ikke at give op, og holde lidt ud når den lille virker sulten.... så kan man evt lade den lille spise 10 min ved hvert bryst og så supplere med flaske

Beklager at jeg reagerer lidt. Jeg tror bare, du forsøger at hjælpe. Men jeg får helt ondt inden i mig, når du er såpas kategorisk. Jeg har været der. Jeg har kæmpet. Jeg har siddet med babyen i time efter time, pumpet i tillæg, taget mediciner, drukket og spist og alt, hvad de kære eksperter ellers prøvede at hjælpe mig med af råd.  - i månedsvis! Men alligevel kom produktionen aldrig over ca 100 ml pr måltid. (Fundet ved vejning af baby før og efter måltider). Enkelte af os klarer det ikke, selv med intens indsats, stor vilje og god hjælp. Det er ikke altid det kun drejer sig om ikke at give op.

Anmeld

13. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Ciss skriver:

Beklager at jeg reagerer lidt. Jeg tror bare, du forsøger at hjælpe. Men jeg får helt ondt inden i mig, når du er såpas kategorisk. Jeg har været der. Jeg har kæmpet. Jeg har siddet med babyen i time efter time, pumpet i tillæg, taget mediciner, drukket og spist og alt, hvad de kære eksperter ellers prøvede at hjælpe mig med af råd.  - i månedsvis! Men alligevel kom produktionen aldrig over ca 100 ml pr måltid. (Fundet ved vejning af baby før og efter måltider). Enkelte af os klarer det ikke, selv med intens indsats, stor vilje og god hjælp. Det er ikke altid det kun drejer sig om ikke at give op.

Jeg nævner intet om at jeg ikke skulle tro på der rent faktisk findes kvinder som ikke har nok mælk... Og som kæmper en brav kamp før de overgiver sig... Jeg forstår ikke hvorfor du føler dig ramt?

Anmeld

13. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Charlotte Wberg skriver:

Der er også dem som ikke har nok. Jeg har eksempelvis ikke nok til at mætte min trold.. SP sagde at jeg skulle tilbyde så hyppigt som mulig og supplere med mme fordi Rosa vejede et halv kilo mindre end fødselsvægt på dag 11. Og nu er hun snart to mdr og får stadig flaske efter amning. Hun vil heldigvis stadig begge dele, men indtager mere mme end hvad hun får ud af brystet. Det er ligeså forskelligt som alt andet med babyer

På intet tidspunkt har jeg fornægtet at der skulle findes kvinder som ikke har nok....

Anmeld

13. marts 2011

Tulle28

milopilo skriver:

Jeg har en 14 dage gammel datter som jeg ammer (så godt jeg kan).. men det som om hun ikke bliver helt mæt på min mælk, så vi supplere med MME et par gange i døgnet, fordi hun flipper helt ud når hun er så sulten.. Er det normalt? Er det fordi jeg ikke har mælk nok?? Er der andre som kender det at man er nødt til at give lidt ekstra ved siden af.. Ville jo gerne kunne amme fuldt ud.. men mine brystvorter kan bare ikke klare hun ligger til hele tiden..

hvis du ikke har mælk nok er der kun 1 ting at gøre, og det er at lade dit barn sutte alt det, det vil. Hvis du istedet giver en flaske, opnår du det stik modsatte - din produktion falder. Og ja det er da dødhårdt at sidde der og ens babser er i forvejen helt tyndslidte - men det går over!

En rigtig god side er www.ammenet.dk/wiki - der kan du finde svar på alt mellem himmel og jord (selvfølgelig mest om amning) Sitet er lukket for nye spørgsmål, men der er mange gode råd at finde i deres mor-til-mor forum.

Anmeld

13. marts 2011

Ciss

Jeg nævner intet om at jeg ikke skulle tro på der rent faktisk findes kvinder som ikke har nok mælk... Og som kæmper en brav kamp før de overgiver sig... Jeg forstår ikke hvorfor du føler dig ramt?

Det er vel sætningen "....og det kunne de garanteret godt have... osv" jeg reagerer på. Men ingen sure miner bare et ønske om, at ikke alle bliver skåret over en kam. Det er så let at få formuleret sig så det lyder som om det er ren dovenskab, hvis man ikke lykkes med amningen.

Anmeld

13. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Ciss skriver:

Det er vel sætningen "....og det kunne de garanteret godt have... osv" jeg reagerer på. Men ingen sure miner bare et ønske om, at ikke alle bliver skåret over en kam. Det er så let at få formuleret sig så det lyder som om det er ren dovenskab, hvis man ikke lykkes med amningen.

men det tror jeg også det er i nogen tilfælde...

det er dog ikke ensbetydende med at jeg tror det er det i alle... jeg skærer ikke alle over een kam, der er langt flere nuancer i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.