Supplere med flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.817 visninger
32 svar
0 synes godt om
12. marts 2011

Den lykkelige

Jeg har en 14 dage gammel datter som jeg ammer (så godt jeg kan).. men det som om hun ikke bliver helt mæt på min mælk, så vi supplere med MME et par gange i døgnet, fordi hun flipper helt ud når hun er så sulten.. Er det normalt? Er det fordi jeg ikke har mælk nok?? Er der andre som kender det at man er nødt til at give lidt ekstra ved siden af.. Ville jo gerne kunne amme fuldt ud.. men mine brystvorter kan bare ikke klare hun ligger til hele tiden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

fit_fys

milopilo skriver:

Jeg har en 14 dage gammel datter som jeg ammer (så godt jeg kan).. men det som om hun ikke bliver helt mæt på min mælk, så vi supplere med MME et par gange i døgnet, fordi hun flipper helt ud når hun er så sulten.. Er det normalt? Er det fordi jeg ikke har mælk nok?? Er der andre som kender det at man er nødt til at give lidt ekstra ved siden af.. Ville jo gerne kunne amme fuldt ud.. men mine brystvorter kan bare ikke klare hun ligger til hele tiden..

Jeps!

Det er fuldstændig som med Viktor. Han blev også nødt til at få suppleret op. Ikke efter hver enkelt måltid, men i gennemsnit en enkelt flaske om dagen. Tror der er en del der gør det, men det er jo desværre et tegn på ikke nok mælk.

Vi gjorde det, at vi gav ham en go flaske MME inden sengetid, så sov han bedre om natten

Anmeld

12. marts 2011

FruHolm <3

milopilo skriver:

Sådan var det også med oscar, vi måtte supplere da han var 1 uge gammel fordi jeg ikk kunne producere den mængde han ville have, fra han var 12 dage har han kun fået flaske for der gik hele produktonen i stå .

så kender følelsen

Anmeld

12. marts 2011

Ni-ko-li-ne

man har jo ikke automatisk bare nok mælk (jo nogen har) jo mere de små sutter jo mere aktiveres produktionen... så det bedste er at lægge dem til igen og så igen...

det er fint at supplere af og til, men det betyder ikke at man "ikke har nok mælk" det betyder bare at baby laver et appetit spring og at man derfor skal til at producere mere mælk... hvilket kun sker hvis man lægger den lille til

Anmeld

12. marts 2011

BinaMor

Ni-ko-li-ne skriver:

man har jo ikke automatisk bare nok mælk (jo nogen har) jo mere de små sutter jo mere aktiveres produktionen... så det bedste er at lægge dem til igen og så igen...

det er fint at supplere af og til, men det betyder ikke at man "ikke har nok mælk" det betyder bare at baby laver et appetit spring og at man derfor skal til at producere mere mælk... hvilket kun sker hvis man lægger den lille til

lige præcis. de 2 første måneder ammede jeg næsten konstant.

Anmeld

12. marts 2011

Ni-ko-li-ne

BinaMor skriver:

det er også bare fodri jeg hører flere og flere kvinder sige at de ikke har mælk nok... og det kunne de garanteret godt have hvis de bare vidste at den lille skulle lægges til for at de producerer den mængde der kræves....

det drejer sig om ikke at give op, og holde lidt ud når den lille virker sulten.... så kan man evt lade den lille spise 10 min ved hvert bryst og så supplere med flaske

Anmeld

12. marts 2011

Den lykkelige

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja det rigtig nok.. men man kan jo ikke rigtig sidde konstant.. for det gør vildt ondt.. har kun lige fået det op og køre så der ikke er sår og "kløfter" ned i vorten.. så de bliver vildt hurtig ømme.. men det en ond cirkel.. for så får hun MME også bliver brystet ikke stimuleret.. så mangler man mælk.. ja let er det ikke..

Anmeld

12. marts 2011

Den lykkelige

BinaMor skriver:

Men fik du ikke vildt ondt af at sidde der konstant??

Anmeld

12. marts 2011

Den lykkelige

sarah Foged skriver:

Sådan var det også med oscar, vi måtte supplere da han var 1 uge gammel fordi jeg ikk kunne producere den mængde han ville have, fra han var 12 dage har han kun fået flaske for der gik hele produktonen i stå .

så kender følelsen

Lyder ligesom her.. men håber da ikke produktionen stopper

Anmeld

12. marts 2011

Ni-ko-li-ne

milopilo skriver:

Ja det rigtig nok.. men man kan jo ikke rigtig sidde konstant.. for det gør vildt ondt.. har kun lige fået det op og køre så der ikke er sår og "kløfter" ned i vorten.. så de bliver vildt hurtig ømme.. men det en ond cirkel.. for så får hun MME også bliver brystet ikke stimuleret.. så mangler man mælk.. ja let er det ikke..

nej, nemt er det ikke....

lige et andet godt råd, det lan godt ske du allerede ved det, men lad for guds skyld være med at sutte på den lille´s sut hvis baby har tabt den, det kan give trøste og det er en form for svamp du så også vil få på brystvorterne... og det gør nas....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.