De ved da jeg er hjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.387 visninger
44 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Mira0911

Idag har jeg fået brev fra min jobkonsulent på jobcentret - Hun ved godt jeg er sygemeldt, hun har selv modtaget en lægeerklæring på det. 

så forstår jeg ikke helt hvorfor hun kalder mig til en samtale, hvor jeg skal tage to ledige job med som jeg skal søge..? 

Hun ved hvor skidt jeg har det, og at jeg knap nok kan slæbe mig afsted hverken til læge eller scanninger... 

Hmm... 

Aner ikke lige hvad jeg skal stille op... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

NinaNymannMadsen

kan du ikke ringe til hende og høre ad.
det kan være at det er fordi de skal sende sådan noget ud.

men prøv at ring og hør ad hvis det er det ville jeg ha gjort.
ja du kan ikke gøre det nu men når de åbner igen og hun er det.

Anmeld

11. marts 2011

Mira0911

Astasmor skriver:

kan du ikke ringe til hende og høre ad.
det kan være at det er fordi de skal sende sådan noget ud.

men prøv at ring og hør ad hvis det er det ville jeg ha gjort.
ja du kan ikke gøre det nu men når de åbner igen og hun er det.

Satser også stærkt på at ringe til hende, og sige det. Hun ringer jo til mig ca. hver anden uge og høre hvordan det går.. 

Kan godt være det er noget de skal sende ud.... Oplevede ikke at de sendte dette ud da jeg ventede Julie... 

Anmeld

11. marts 2011

Krabben

Hej

Det lyder da også underligt det med at du skal søge to job. Det må da være en fejl???

Jeg tror det er meget normalt, at man bliver kaldt ind til samtale. Jobcentret skal indkalde rent lovmæssigt og det er bl.a. for at se, om der er noget de kan gøre for at hjælpe en med at blive rask. Og så vil de selvfølgeligt tjekke at man faktisk er syg.

Men jeg synes du skal ringe til din sagsbehandler om spørge om de har lavet en fejlP Eller hvad meningen er med de to jobsøgninger. Det kan jo være at de skal skrive det (igen ud fra loven) selv om de faktisk ikke forventer, at du søger jobene bagefter... Hvem ved..

Håber du finder ud af det

Mvh

Krabben

Anmeld

11. marts 2011

NinaNymannMadsen

MoarJ skriver:

Satser også stærkt på at ringe til hende, og sige det. Hun ringer jo til mig ca. hver anden uge og høre hvordan det går.. 

Kan godt være det er noget de skal sende ud.... Oplevede ikke at de sendte dette ud da jeg ventede Julie... 

nej okay. men hvertfald prøv og ring.

det kan også være sket en fejl jo det ved man jo aldrig.

men nu må vi jo se hvad hun siger når du kan ringe til hende.

Anmeld

11. marts 2011

Mira0911

Krabben skriver:

Hej

Det lyder da også underligt det med at du skal søge to job. Det må da være en fejl???

Jeg tror det er meget normalt, at man bliver kaldt ind til samtale. Jobcentret skal indkalde rent lovmæssigt og det er bl.a. for at se, om der er noget de kan gøre for at hjælpe en med at blive rask. Og så vil de selvfølgeligt tjekke at man faktisk er syg.

Men jeg synes du skal ringe til din sagsbehandler om spørge om de har lavet en fejlP Eller hvad meningen er med de to jobsøgninger. Det kan jo være at de skal skrive det (igen ud fra loven) selv om de faktisk ikke forventer, at du søger jobene bagefter... Hvem ved..

Håber du finder ud af det

Mvh

Krabben

På normalvis sender de brev ud om indkaldelse til samtale.. 

Jeg undre mig bare over at jeg har modtaget, og jeg er sygemeldt og det ved hun også... 

Anmeld

11. marts 2011

Louisiana

De laver ofte den fejl. Jeg får revalidering, og har også ved en fejl fået de indkaldelser. For et par uger siden fik jeg fortalt, at en kræftsyg kvinde var blevet indkaldt til jobsamtale og hun skulle også søge job. Den jobkonsulent der sad der, havde ikke engang gjort sig den ulejlighed at læse hendes sag igennem, og hendes sygdom var så fremskreden, at hun døde 3 uger efter samtalen..! Jobkonsulenten opdagede ikke engang, at hun var syg, hun fandt først ud af det, da den kræftsyges mand troppede op og gav hende en velfortjent verbal røvfuld.

Ring da lige til hende, for noget er jo gået galt i deres system.

Anmeld

11. marts 2011

Mira0911

Astasmor skriver:

nej okay. men hvertfald prøv og ring.

det kan også være sket en fejl jo det ved man jo aldrig.

men nu må vi jo se hvad hun siger når du kan ringe til hende.

Jeg ringer også til hende og snakker med hende om det... 

Anmeld

11. marts 2011

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Idag har jeg fået brev fra min jobkonsulent på jobcentret - Hun ved godt jeg er sygemeldt, hun har selv modtaget en lægeerklæring på det. 

så forstår jeg ikke helt hvorfor hun kalder mig til en samtale, hvor jeg skal tage to ledige job med som jeg skal søge..? 

Hun ved hvor skidt jeg har det, og at jeg knap nok kan slæbe mig afsted hverken til læge eller scanninger... 

Hmm... 

Aner ikke lige hvad jeg skal stille op... 

Du skulle vel aldrig bo i Svendborg?

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. marts 2011

Mira0911

Louisiana28 skriver:

De laver ofte den fejl. Jeg får revalidering, og har også ved en fejl fået de indkaldelser. For et par uger siden fik jeg fortalt, at en kræftsyg kvinde var blevet indkaldt til jobsamtale og hun skulle også søge job. Den jobkonsulent der sad der, havde ikke engang gjort sig den ulejlighed at læse hendes sag igennem, og hendes sygdom var så fremskreden, at hun døde 3 uger efter samtalen..! Jobkonsulenten opdagede ikke engang, at hun var syg, hun fandt først ud af det, da den kræftsyges mand troppede op og gav hende en velfortjent verbal røvfuld.

Ring da lige til hende, for noget er jo gået galt i deres system.

Det er vel generelt alle jobcentre der gør det? 

Der er virkelig også nogle jobkonsulenter som sjusker vildt i journalerne... De må da også have tid til at læse dem igennem, så de netop får sygdommene med... .

Jeg ringer også til min konsulent og høre hvad det er for noget... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.