Er det ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2008

3rollinger

Jeg har svaret måske. Som udgangspunkt skal Tristan ALTID deltage, det er så super vigtigt bl.a. for det sociale aspekt.
Men...der kans elvfølgelig være særlige omstændigheder, hvor vi vurderer, ar han ikke behøver - og nej, det er IKKE hvis han ikke gider, syntes det er noget møg, det regner den dag eller hvad det ellers kunne være i samme genre.

Selvfølgelig skal der tages hensyn til barnet i de tilfælde, hvor det virkelig er nødvendigt - men er det pga. ugidelighed, dovenskab, tværhed o.lign, så mener jeg bestemt at forældrene skal træde i karakter.

Jeg har svaret nej, fordi svaret som udgangspunkt er nej. Men jeg er enig i Rikkes oevrige udtaelelser. Jeg mener helt sikkert ikke at boernene skal have lov at vaelge frit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2008

H+S Skjolgborg.

både og= måske

Anmeld

12. oktober 2008

rlyn

Mette: Det er da virkelig en træls situation mht vikarerne - og sørgeligt at skolen ikke er mere kompetent på det område 

Jeg skal i praktik på en folkeskole efter efterårsferien, hvor de har forskellige materialer liggende klar til vikarer, hvis ikke der er en plan fra læreren til dem. Det er materialer, der kan bruges all-round. Det er den eneste skole, hvor jeg har oplevet dette, men det er en utrolig simpel måde at hjælpe vikarerne på.
Så du har ganske ret i, at det burde være muligt for vikarerne at lave en undervisning, der er brugbar...men det kræver jo engagement fra skolen .

Men igen - sørgeligt at skolen ikke er mere kompetent på området, for det er en træls tendens, hvis forældrene ikke mener deres børn får noget ud af undervisningen, og dermed holder dem hjemme.

Vh
Rikke

Anmeld

12. oktober 2008

Lulle25

Jeg har været nødt til at svare måske men ikke med min gode vilje, for som nogle af jer andre er vores udgangspunkt NEJ.
MEN MEN MEN tænkte så på dengang jeg fik mens. jeg var kun 11 (den første i klassen) og synes det var sååå flovt, min mor gav mig derfor lov til at springe over til svømning og gymnestik i menses perioden, og det var jeg jo glad for, for så slap jeg for at blive drillet af de andre, for det var jo det jeg var bange for. Så I sådan en situation ville begge tøzer få lov at sidde over.
Men motionsløbet NEJ, der skal de da være med, det er obligatorisk og en god afslutning inden ferien, hvorfor skal de slippe for det, for det andet er jeg meget obs på at mine børn får motion, for der er alt for mange overvægtige børn og det skal mine ikke være, så en løbetur skader ikke uanset vejr og vind.

Og mine børn ville heller ikke få lov at pjække pga vikare overhovedet, så kan man jo prøve som forældre at gøre opmærksom på problemet på skolen, i stedet for at lade dem være hjemme, det er helt forkert synes jeg, selvom det er traels at nogle skoler er ramt af vikare med 70 % af tiden, det er hulme meget.
Kh Louise

Anmeld

12. oktober 2008

A.I.G.

Pjæk løs mit barn !!!!

Sådan vil jeg ikke opfordre, men jeg har pjækket hist og pist og livet er gået mig ganske godt.

Lad barnet gøre sig erfaringer på godt og ondt.... Frihed under ansvar tror jeg på.

Og vær så selv et godt forbillede, så går det ikke galt i det store billede.

Anette

Anmeld

12. oktober 2008

Mette+Mathias

Rikke Lyngholm skriver:

Mette: Det er da virkelig en træls situation mht vikarerne - og sørgeligt at skolen ikke er mere kompetent på det område 

Jeg skal i praktik på en folkeskole efter efterårsferien, hvor de har forskellige materialer liggende klar til vikarer, hvis ikke der er en plan fra læreren til dem. Det er materialer, der kan bruges all-round. Det er den eneste skole, hvor jeg har oplevet dette, men det er en utrolig simpel måde at hjælpe vikarerne på.
Så du har ganske ret i, at det burde være muligt for vikarerne at lave en undervisning, der er brugbar...men det kræver jo engagement fra skolen .

Men igen - sørgeligt at skolen ikke er mere kompetent på området, for det er en træls tendens, hvis forældrene ikke mener deres børn får noget ud af undervisningen, og dermed holder dem hjemme.

Vh
Rikke

Ja, - det er rigtig træls, men det er bare ikke muligt (for mig) at ændre på det.

Nu er det jo heller ikke sådan at jeg holder min datter hjemme i tide og utide, for det er ekstremt (når nærmere = aldrig) at vi ved det på forhånd, og så får jeg først at vide om eftermiddagen at "vi havde altså vikar i 4 ud af 5 timer i dag), - og så kan jeg virkelig ikke se formålet med at hun skulle møde op, - for måske at have en times kristendom, dansk eller andet, - den time kunne de ligeså godt rykke til en anden dag,- hvor de så måske kunne have et par sammenhængende timer.

Det er jo en rimelig lille skole, med en skoleleder som eneste ledelse, - som desværre også er meget nærig, for jeg tror på man kunne gøre det hele bedre hvis bare man havde viljen til at bruge pengene (og pengene er der!! De skylder intet og har over 7 mill. i egenkapital).

:o) Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.