Rikke Lyngholm skriver:
vikarerne lærer dem nemlig ikke noget, men går en tur med dem eller andre idiotiske-spild-af-god-undervisningstid-ting
Det kommer da så sandelig an på vikaren - og skolens krav til vikaren!! Så måske I skulle få lavet en "vikar-aftale" med jeres skole, hvis ikke I har én??
Som forældre har i jo en ret I kan bruge, konstruktivt naturligvis ;)
Iøvrigt kan der være et godt socialt grundlag for såden en gå-tur - hvis vikaren selvfølgelig er opmærksom på det. Så vikartimerne kan bestemt være nyttige, også selv om der måske ikke er fokus på det faglige
Knus Rikke (lærerstuderende)
- som bliver lidt fortørnet over en generaliserende udtalelse som denne. :-o
Nej, desværre, - det er en privatskole, og de gør mere eller mindre som de vil.
Jeg har også været i bestyrelsen i et forsøg på at ændre på det, men det er som at slå i en dyne.
Jeg tror næppe der er grundlag for en gåtur i 7. klasse!! Det er altid den samme vikar som gør det, - og det er jo tydeligt at han ikke kan/vil undervise, - tvivler også på at han er læreruddannet, - det plejer vores vikarer ikke at være.
Jeg har flere gange spurgt ind til om læreren da ikke kunne lave noget materiale klart som de kunne arbejde med, men får hver gang at vide, at det er MEGET kompliceret at gå ind og undervise i en anden persons klasse...hmmmm....i 2. eller 3. klasse er det vel ikke SÅ svært at øve lidt læsning eller matematik? I de større klasser kunne der jo ligge nogle løsark som de kunne arbejde med eller andet.
Så faktisk er min udtalelse ikke generaliserende, - den er et udtryk for hvordan det rent faktisk ER på vores skole, - og tro mig, - Mathias skal IKKE gå på den, men i stedet på folkeskolen som ligger lige overfor denne skole.
:o) Mette
Anmeld