Er det ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2008

Lullaby

Jeg ville som udgangspunkt sige nej men en gang imellem syntes jeg det er okay. Min mor havde også den regel at en gang imellem må man godt. Men jeg har det også sådan, at motionsdagen osv er tvungen og derfor skal de også :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2008

Mette+Mathias

Som udgangspunkt nej, -men hvis det regnede med tommetykke stråler, så ville mit barn også få lov at pjække fra motionsdag, - og hvis jeg vidste på forhånd at de skulle have en af de dage i skolen hvor de har vikar i 75-80% af timerne (er nemlig sket en hel del gange) så ville hun også få lov at holde en fridag, - vikarerne lærer dem nemlig ikke noget, men går en tur med dem eller andre idiotiske-spild-af-god-undervisningstid-ting :@

Desuden fik hun også lov at pjække en uge i juni, fordi vi tog på ferie (og gik glip af 1 dag med afslutning, 1 dag med tur til Fårup Sommerland, og 2 dage hvor de garanteret har haft vikar halvdelen af tiden, og den anden halvdel har de nok ikke lavet ret meget, fordi ferien var lige om hjørnet).

Men derudover pjækkes der selvfølgelig ikke!! Man er der for at lære noget, og man kan kun lære noget hvis man er der!

Hvad er din egen holdning Eva?

Anmeld

11. oktober 2008

Honningblomst

Mette+Mathias skriver:

Som udgangspunkt nej, -men hvis det regnede med tommetykke stråler, så ville mit barn også få lov at pjække fra motionsdag, - og hvis jeg vidste på forhånd at de skulle have en af de dage i skolen hvor de har vikar i 75-80% af timerne (er nemlig sket en hel del gange) så ville hun også få lov at holde en fridag, - vikarerne lærer dem nemlig ikke noget, men går en tur med dem eller andre idiotiske-spild-af-god-undervisningstid-ting :@

Desuden fik hun også lov at pjække en uge i juni, fordi vi tog på ferie (og gik glip af 1 dag med afslutning, 1 dag med tur til Fårup Sommerland, og 2 dage hvor de garanteret har haft vikar halvdelen af tiden, og den anden halvdel har de nok ikke lavet ret meget, fordi ferien var lige om hjørnet).

Men derudover pjækkes der selvfølgelig ikke!! Man er der for at lære noget, og man kan kun lære noget hvis man er der!

Hvad er din egen holdning Eva?

Som din...;)
Jeg lytter til børnenes argumenter og vi taler om det og udfra det ser jeg på vigtigheden af lige netop denne dag og hvad mine børn vil får eller ikke vil få ud af det...både på positiv og negativ listen.
I går var min søn hjemme fra idrætsdag....jeg ved hvordan han har det med det og kan se at det på ingen måde ville bidrage positivt,....men jeg gav ham en grund til det og ikke bare pjæk og det fordi han ikke skal stå i med et forklaringsproblem.
Min den mellemste er hjemme fra svømning hver gang de har det, fordi han to gange har oplevet en situation hvor han blev meget bange og nu tør han ikke og jeg kunne selvfølgelig ikke finde på at tvinge ham.

Knus Eva

Anmeld

11. oktober 2008

Marie;-)

Eva skriver:

Katjaro skriver:

Læs nu hvad jeg skriver....

DU siger at når jeg som udgangspunkt vil sige NEJ, men ikke kan udelukke at jeg på et tidspunkt står i en situation, hvor jeg helt ekstra ordinært ville sige ja, så burde jeg vælge Måske

Her er jeg uenig.
Jeg mener at et måske, indbærer at jeg med større sandsynlighed ville sige ja - og det mener jeg jo ikke der er, hvis jeg som udgangspunkt vil sige nej.

Og det er her jeg siger jeg mangler valgmuligheden:

Som udgangspunkt vil jeg sige nej - men kan ikke udelukke at jeg i et helt specielt tilfælde vil sige ja.

Hilsen Katja

Og her er mit første indlæg:
Jeg mangler en svar mulighed der hedder:: Som udgangspunkt nej.

For et "måske" åbner mere op for at jeg kan ændres til et: ja. Og det mener jeg ikke.

men jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at jeg en enkelt gang vil acceptere en "lovlig" grund.

Hilsen Katja - der aldrig selv pjækkede. Med undtagelse af når vi skulle på skiferie - så tog mine forældre mig nemlig ud af skole, og det var rent faktisk at regne for pjæk. Vi havde nemlig ikke vinterferie dengang.

Hilsen Katja

Flueknepper....:P

Jeg forstår nu godt Katjaros pointe...

:D

Anmeld

11. oktober 2008

heaven

Marie;-) skriver:

Eva skriver:

Katjaro skriver:

Læs nu hvad jeg skriver....

DU siger at når jeg som udgangspunkt vil sige NEJ, men ikke kan udelukke at jeg på et tidspunkt står i en situation, hvor jeg helt ekstra ordinært ville sige ja, så burde jeg vælge Måske

Her er jeg uenig.
Jeg mener at et måske, indbærer at jeg med større sandsynlighed ville sige ja - og det mener jeg jo ikke der er, hvis jeg som udgangspunkt vil sige nej.

Og det er her jeg siger jeg mangler valgmuligheden:

Som udgangspunkt vil jeg sige nej - men kan ikke udelukke at jeg i et helt specielt tilfælde vil sige ja.

Hilsen Katja

Og her er mit første indlæg:
Jeg mangler en svar mulighed der hedder:: Som udgangspunkt nej.

For et "måske" åbner mere op for at jeg kan ændres til et: ja. Og det mener jeg ikke.

men jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at jeg en enkelt gang vil acceptere en "lovlig" grund.

Hilsen Katja - der aldrig selv pjækkede. Med undtagelse af når vi skulle på skiferie - så tog mine forældre mig nemlig ud af skole, og det var rent faktisk at regne for pjæk. Vi havde nemlig ikke vinterferie dengang.

Hilsen Katja

Flueknepper....:P

Jeg forstår nu godt Katjaros pointe...

:D

øhhh, så hjælp lige mig, for jeg fatter intet??? jo jeg fatter godt hendes pointe, men jeg fatter ikke ordet flueknepper - er det forsøg på humor, eller????

Jannie - lost

Anmeld

11. oktober 2008

rlyn

vikarerne lærer dem nemlig ikke noget, men går en tur med dem eller andre idiotiske-spild-af-god-undervisningstid-ting

Det kommer da så sandelig an på vikaren - og skolens krav til vikaren!! Så måske I skulle få lavet en "vikar-aftale" med jeres skole, hvis ikke I har én??
Som forældre har i jo en ret I kan bruge, konstruktivt naturligvis ;)

Iøvrigt kan der være et godt socialt grundlag for såden en gå-tur - hvis vikaren selvfølgelig er opmærksom på det. Så vikartimerne kan bestemt være nyttige, også selv om der måske ikke er fokus på det faglige

Knus Rikke (lærerstuderende)
- som bliver lidt fortørnet over en generaliserende udtalelse som denne. :-o

Anmeld

11. oktober 2008

rlyn

Jeg har svaret måske. Som udgangspunkt skal Tristan ALTID deltage, det er så super vigtigt bl.a. for det sociale aspekt.
Men...der kans elvfølgelig være særlige omstændigheder, hvor vi vurderer, ar han ikke behøver - og nej, det er IKKE hvis han ikke gider, syntes det er noget møg, det regner den dag eller hvad det ellers kunne være i samme genre.

Selvfølgelig skal der tages hensyn til barnet i de tilfælde, hvor det virkelig er nødvendigt - men er det pga. ugidelighed, dovenskab, tværhed o.lign, så mener jeg bestemt at forældrene skal træde i karakter.

Som kommende lærer ser jeg en del tilfælde, hvor forældrene - efter min bedste overbevisning - lader børnene styre tingene alt for meget! Hvad jeg ikke er stødt på af små egoister, der plejer at få sin vilje og dermed også forventer at få det i skolen.
Det er synd for børnene selv (de er frustrerede og dermed ufokuserede i undervisningen), det er synd for deres klassekammerater (som derved mister undervisningstid) og det er synd for læreren, som ikke bruger sine kræfter hvor han/hun skal, nemlig på at få en god undervisning og en god rytme i klassen.

Vh
Rikke

Anmeld

11. oktober 2008

Pia.

Ja selvfølgelig, har jeg svaret,,, mine børn får selv lov at vælge fra eller til sådan er det med stort set alt... jeg ville aldrig tvinge dem ud i noget de var usikre ved slet ikke, så skulle det betyde de måtte have en pjækkedag så blev det til det...

Knus Pia.

Anmeld

12. oktober 2008

camillawp1982

Det kommer an på situationen. Som udgangspunkt skal man deltage i alle skolens aktiviteter. Jeg ville blive eddikesur hvis jeg hørte at mit barn havde pjækket, for man skal passe sine pligter.
Men jeg ville aldrig tvinge mit barn til at gøre noget som det var angst for. F.eks. er jeg meget højdeskræk og hvis nu barnet også led af det, så ville jeg blive meget vred hvis skolen tvang barnet med på en tur hvor man f.eks. skulle klatre eller rapelle eller sådan noget ud fra de der principper som man bruger nogen steder med at børnene skal tvinges til at overvinde deres frygt. Det kan jeg ikke se er nødvendigt.

MVH Camilla

Anmeld

12. oktober 2008

Mette+Mathias

Rikke Lyngholm skriver:

vikarerne lærer dem nemlig ikke noget, men går en tur med dem eller andre idiotiske-spild-af-god-undervisningstid-ting

Det kommer da så sandelig an på vikaren - og skolens krav til vikaren!! Så måske I skulle få lavet en "vikar-aftale" med jeres skole, hvis ikke I har én??
Som forældre har i jo en ret I kan bruge, konstruktivt naturligvis ;)

Iøvrigt kan der være et godt socialt grundlag for såden en gå-tur - hvis vikaren selvfølgelig er opmærksom på det. Så vikartimerne kan bestemt være nyttige, også selv om der måske ikke er fokus på det faglige

Knus Rikke (lærerstuderende)
- som bliver lidt fortørnet over en generaliserende udtalelse som denne. :-o

Nej, desværre, - det er en privatskole, og de gør mere eller mindre som de vil.

Jeg har også været i bestyrelsen i et forsøg på at ændre på det, men det er som at slå i en dyne.

Jeg tror næppe der er grundlag for en gåtur i 7. klasse!! Det er altid den samme vikar som gør det, - og det er jo tydeligt at han ikke kan/vil undervise, - tvivler også på at han er læreruddannet, - det plejer vores vikarer ikke at være.

Jeg har flere gange spurgt ind til om  læreren da ikke kunne lave noget materiale klart som de kunne arbejde med, men får hver gang at vide, at det er MEGET kompliceret at gå ind og undervise i en anden persons klasse...hmmmm....i 2. eller 3. klasse er det vel ikke SÅ svært at øve lidt læsning eller matematik? I de større klasser kunne der jo ligge nogle løsark som de kunne arbejde med eller andet.

Så faktisk er min udtalelse ikke generaliserende, - den er et udtryk for hvordan det rent faktisk ER på vores skole, - og tro mig, - Mathias skal IKKE gå på den, men i stedet på folkeskolen som ligger lige overfor denne skole.

:o) Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.