nutche skriver:
hvis vi er ude at spise en middag uden børn, så vælger vi gerne et senere tidspunkt end hvis vi har børn med. fx. kl 19-19,30. så er de fleste børnefamilier færdige med at spise.
til gengæld tager jeg gerne børnene med på resturant, og er de for små til at sidde selv, så vælger jeg en hvor der er god plads til barnevogn eller lift (spørg til det når du bestiller bord)
vi vælger ofte børnevenlige resturanter som jensens eller bones. vi bestiller bord tidligt (17-17,30) fortæller resturanten hvor mange børn vi har og hvor gammel den yngste er... så har de mulighed for at planlægge det bedst muligt.
Det er ikke sjældent jeg oplever at selvom man har bord efter 1900, ja så sidder der sgu stadig småbørnsfamilier og spiser med deres børn.
Og det er ikke på Bones, Jensens eller nogen anden familierestaurant jeg tænker på der, for netop på sådan en restaurant SKAL der være plads til børnene. Nu mener jeg helt almindelige restauranter.
Sidst jeg ar ude at spise, var jeg på Umami, og ja, der sad en mor og en far og deres 8 måneder gamle baby!!!! Hun var en yderst eksemplarisk baby, og lavede ikke det store væsen, men damn jeg var blevet tosset!!!! - hvis babyen havde overtaget støjniveauet på stedet.
Når jeg går ud og spiser på en go restuarant, og betaler 1000 pr. mand vil jeg ikke se småbørn eller andet kravl der ikke ved hvordan man opfører sig på et sådant sted!! Det er netop det Bones og Jensens er opfundet til.
- men der skal børnene tilgengæld også være velkomne.
Jeg undersøger gerne om stedet har børnestole, og holder mig fra de steder med børnestole når jeg skal ud atspise med manden, veninderne, kammeraterne i det hele taget voksne mennesker