Vil i ikke nok hjælpe mig .. Vil så gerne lære det !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

morethanperfect

ZamanogDania skriver:

Man skal inten har fondant til at overtræk sin kage, eller macipan.

Okay . SÅ vil jeg vælge marcipan Tak for svar

Og tænkte lige på noget ..

Jeg syns marcipan er så hårdt .. Skal det blødes op eller noget ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

ZamanogDania

morethanperfect skriver:

Ej er altså stadig lost Der er mange  .. Og skal man både ha fondant og marcipan ?? Eller , er det det samme ..  Hvilke en af pakkerne skal jeg vælge , og hvad er en udstikker ??

udstikker bogstaver findes der, dyr alt mulig. det er ligesom en form som du kan presse på fondanten så kan du får bogstaver ud af den eller dyr.

Anmeld

11. marts 2011

morethanperfect

ZamanogDania skriver:

udstikker bogstaver findes der, dyr alt mulig. det er ligesom en form som du kan presse på fondanten så kan du får bogstaver ud af den eller dyr.

Nå på den måde ! Nu forstår jeg det!

Anmeld

11. marts 2011

ZamanogDania

morethanperfect skriver:

Jeg har aldrig brugt macipan. det kan jeg ikke lide, desuden er fondant nemmer at arbejde med har jeg hørt.

Anmeld

11. marts 2011

ZamanogDania

har du set på den hjemmeside jeg sendte. den er rigtig god.

Anmeld

11. marts 2011

morethanperfect

ZamanogDania skriver:

Jeg har aldrig brugt macipan. det kan jeg ikke lide, desuden er fondant nemmer at arbejde med har jeg hørt.

Okay . Og der skal farve i ? Eller skal man købe det farvet ? Undskyld alle mine dumme spørgsmål 

hvis nu jeg gerne vil lave en mariehøne .. Så skal fondanten være rød , men sorte pletter ? Det er da svært ?

Anmeld

11. marts 2011

morethanperfect

ZamanogDania skriver:

har du set på den hjemmeside jeg sendte. den er rigtig god.

Der var ingen hjemmeside .. Hehe ..

Anmeld

11. marts 2011

Becks

morethanperfect skriver:

Bare husk der er stor forskel på marcipan og fondant.. Marcipan er meget klistret, bliver ikke lige så pænt udstukket som fondant..

Personligt synes jeg, at det er meget nemmere og forme fondant, lave mennesker, sko, blomster og så videre..

Fondanten bruger du både til og overtrække kagen, og til at lave blomster og figurer..

Fondant

Pasta farve til fondant

Værktøjer og udstikkere

Anmeld

11. marts 2011

Becks

morethanperfect skriver:

Okay . Og der skal farve i ? Eller skal man købe det farvet ? Undskyld alle mine dumme spørgsmål 

hvis nu jeg gerne vil lave en mariehøne .. Så skal fondanten være rød , men sorte pletter ? Det er da svært ?

Du laver de sorte pletter for sig.. Laver evt 5 runde fondant ringe som er farvet med sort

Anmeld

11. marts 2011

ZamanogDania

morethanperfect skriver:

Man køber noget der hedder pasta farve. der findes mange farver. så tager man fondanten og putter meget lidt farve i den så ælter man.
Sorte pletter får man ved at farve fondanten sort også laver man runde cirkler, så klister man den bare på. man klister med en lille smule vand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.