"Én gang utro, altid utro"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Ja, personligt synes jeg også at det er en mærkelig måde at tænke på, der kan være mange grunde til, at folk begår utroskab og man kan ikke vurdere og /-eller dømme et helt menneske udelukkende på det!

Om utroskab i de enkelte tilfælde er berettiget eller ej vil jeg ikke gøre mig til dommer over, for det synes jeg slet ikke kommer mig ved.

Vil lige tilføje, at jeg bestemt ikke går ind for utroskab, men synes det er nok at tage stilling til de ting der foregår i ens eget liv istedet for at dømme andre på, hvorfor de gør eller har gjort div. ting i deres liv.

Og skal man komme med "videnskabeligt" syn på tingene, så er vi mennesker slet ikke skabt til kun at være sammen med et enkelt menneske hele vores liv. Monogami er et kulturelt valg.

Synes man skal huske at vi alle kun er mennesker og vi alle begår fejl, både store og små.

/Fenja

Det er nemlig rigtigt.. Læste lige i en debat i går, at mænd rigtigt i tidernes morgen skulle sprede deres sæd hos så mange som muligt, så det er vidst rigtigt det du siger. At det er noget kulturelt at vi bliver sammen i par. Ikke dermed sagt, at utroskab så er ok, fordi det er "naturligt", men altså. Det er da en vigtig pointe at have fat i.

- Ts.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Aves.

Jeg tror på at utroskab er et symptom og derfor kan man ikke bare entydigt komme med det der, efter min mening, latterlige umodne udsagn. Der er meget der spiller ind...og det vigtige er jo at finde ud af hvorfor man er utro, hvis man da ønsker at ændre det...

Anmeld

10. marts 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg er anonym fordi der er detaljer af min fortid, som jeg ikke ønsker at sætte ansigt på, da det er fortid nu.

"Én gang utro - altid utro". Hvor er det dog virkelig trættende at høre på den sætning! Jeg synes det viser et grundlæggende syn på, at ingen kan forandre sig! Jeg er helt enig i, at der findes mange idioter, som gør det igen og igen, men det betyder ikke, at alle gør det! Og jeg synes virkelig det er et dybt provokerende udsagn uden belæg, fordi der findes tusindevis af mennesker, som aldrig ville gøre det igen.

Jeg var en x-kæreste utro for 7 år siden. At jeg gjorde det kan aldrig bortforklares, men jeg kan godt fortælle baggrunden. Jeg var ikke forelsket i ham længere, og var forelsket i en anden, men han pressede mig til at blive i forholdet. Han var meget psykisk ustabil og truede med selvmord, hvis jeg gik fra ham, og det var desværre ikke utænkeligt for ham, at det rent faktisk kunne ske. Så jeg var tvunget til at være i dette forfærdelige forhold, imens mit hjerte tilhørte en anden, så jeg var ham utro.

Det endte self. med at jeg gik fra ham, og han begik heldigvis ikke selvmord. Moralen er egentlig, at jeg her 7 år senere ikke har været utro en eneste gang siden, og jeg kunne ikke i min vildeste fantasi drømme om at være det igen. ISÆR ikke i mit nuværende forhold med en mand, som behandler mig som alle kvinder burde behandles. Men i følge flere kvinder herinde, så vil jeg helt sikkert være ham utro igen, for én gang utro altid utro. Hvad er det for noget fis?

Nu havde jeg så en årsag, men kan fortælle om en lidt ældre kammerat jeg har, som jeg er rigtig gode venner med. I hans ungdom var han utro for sjov et par gange, han var et svin. Men her 25 år siden har han ikke gjort det igen og kunne heller ikke drømme om at gøre det igen. Men hey, i følge mange herinde lyver han jo også. For én gang utro, altid utro. Det er åbenbart ikke muligt at blive ældre og lære af sine fejl!

Jeg kan forestille mig udtrykket kommer fra kvinder, som er blevet brændt igen og igen. Og ved i hvad? Jeg har haft ikke mindre end 5 utro kærester, men har stadig ikke "én gang utro, altid utro"-tankegangen.

Hvad tænker i? Hvorfor er der så mange af jer, som bare nægter at tro på, at mennesker kan ændre sig, men er låst fast i den her negative tankegang om, at man bare ALTID vil være utro?

Synes virkelig det er både ærgerligt og sørgeligt.

Heelt enig 

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jeg tror på at utroskab er et symptom og derfor kan man ikke bare entydigt komme med det der, efter min mening, latterlige umodne udsagn. Der er meget der spiller ind...og det vigtige er jo at finde ud af hvorfor man er utro, hvis man da ønsker at ændre det...

Lige præcis Der findes da få idioter, som er utro for sjovs skyld, men som regel er det jo fordi, at der er noget galt i forholdet. Det betyder IKKE at utroskab er okay, og det betyder IKKE at det er den optimale måde at løse problemerne på, men det kan vel netop være det der viser, at man så ikke nødvendigvis er det igen.

- Ts.

Anmeld

10. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

Lige præcis Der findes da få idioter, som er utro for sjovs skyld, men som regel er det jo fordi, at der er noget galt i forholdet. Det betyder IKKE at utroskab er okay, og det betyder IKKE at det er den optimale måde at løse problemerne på, men det kan vel netop være det der viser, at man så ikke nødvendigvis er det igen.

- Ts.

Hvis ikke man kan se de fejl man begår, så kan man ikke lære af dem...og det må jo være meningen med at begå dem...jeg har været utro og det var der da helt sikkert en grund til...og derfor ved jeg at det ikke vil ske med den næste mand jeg møder...

Anmeld

10. marts 2011

Loa

Jeg ved ikke om jeg tror på "en gang utro, altid utro", men jeg må da indrømme jeg ville have det skidt ved at være sammen med en der havde været en anden utro.... For uanset årsagen, signalerer det for mig, at han hellere vil ty til utroskab, end enten at forsøge at fikse forholdet, eller end at droppe ud af forholdet....

Jeg ville nok frygte at han ville reagere sådan i vores forhold, hvis tingene ikke lige kørte på skinner......

Anmeld

10. marts 2011

sarahb

Jeg tror at hvis man er en partner utro en gang og samme partner tilgiver så er det så nemt at være samme partner utro igen. SÅ i samme forhold: en gang utro altid utro-Ja (i fleste tilfælde) Men ikke når det er forskellige partnere.

Anmeld

10. marts 2011

Diana...

Pia. skriver:

Super godt skrevet...

Det er menneskeligt at fejle  ... Også selvom jeg faktisk ikke ser utroskab som en disideret fejl.. - Jeg tror nemlig på at man tager valget ud fra noget - og så må det jo være op til den enkle at finde ud af hvor fejlen er...

Knus Pia.

Knus 

Anmeld

10. marts 2011

eElak

Anonym skriver:

Jeg tror også det er ganske naturligt at blive farvet af tidligere erfaringer. Jeg har også været voldsomt jaloux i de fleste forhold, fordi jeg havde paraderne oppe grundet så mange tilfælde af oplevet utroskab. Det var først da jeg fik hjælp til at lægge det fra mig, at jeg kunne nyde forhold uden at bekymre mig, og det er jeg rigtig glad for. Ikke at alle får det så slemt som mig, men bare et eksempel

- Ts.

Det er så det komiske.. Jeg er ikke jaloux anlagt overhovedet...

Men jeg har også fået af vide at jeg er hamrende naiv til tider....

Anmeld

10. marts 2011

Muffinmus

Hmm, tja, jeg har den samme generelle holdning. At kan man skide på sin kæreste en gang kan man sørme godt være et lige så dårligt menneske og gøre det igen. Og jo, nogle ændrer sig,men ærligt talt har jeg prøvet at gå tilbage til en fuser... og gider det ikke.

I mine øjne er et forhold ikke når man tilsidesætter sin partner ig ligger i med andreog det er sgu uanset om de er psykisk ustabile eller ej. Det er NO GO.

Og hvem siger man ikek vil gøre det igen når den nye forelskelse engang har lagt sig og det er trivielt igen???

Lige på det punkt har jeg valgt at tro at folkIKKE bare ændrer sig, for det er et stort skridt at være utro og kan man hoppe så højt en gang kræver det ikke det store at gøre det igen. Men har jeg veninder der har gjort og partneren er klar over det eller lign, så ser jeg naturligvis ikke bare ned på dem, men vælger at sige at det er deres egen sø og den sejler de sørme selv i. Kunne selv være pænt ligeglad så længe det ikke er mig det omhandler:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.