Anonym skriver:
Jeg er anonym fordi der er detaljer af min fortid, som jeg ikke ønsker at sætte ansigt på, da det er fortid nu.
"Én gang utro - altid utro". Hvor er det dog virkelig trættende at høre på den sætning! Jeg synes det viser et grundlæggende syn på, at ingen kan forandre sig! Jeg er helt enig i, at der findes mange idioter, som gør det igen og igen, men det betyder ikke, at alle gør det! Og jeg synes virkelig det er et dybt provokerende udsagn uden belæg, fordi der findes tusindevis af mennesker, som aldrig ville gøre det igen.
Jeg var en x-kæreste utro for 7 år siden. At jeg gjorde det kan aldrig bortforklares, men jeg kan godt fortælle baggrunden. Jeg var ikke forelsket i ham længere, og var forelsket i en anden, men han pressede mig til at blive i forholdet. Han var meget psykisk ustabil og truede med selvmord, hvis jeg gik fra ham, og det var desværre ikke utænkeligt for ham, at det rent faktisk kunne ske. Så jeg var tvunget til at være i dette forfærdelige forhold, imens mit hjerte tilhørte en anden, så jeg var ham utro.
Det endte self. med at jeg gik fra ham, og han begik heldigvis ikke selvmord. Moralen er egentlig, at jeg her 7 år senere ikke har været utro en eneste gang siden, og jeg kunne ikke i min vildeste fantasi drømme om at være det igen. ISÆR ikke i mit nuværende forhold med en mand, som behandler mig som alle kvinder burde behandles. Men i følge flere kvinder herinde, så vil jeg helt sikkert være ham utro igen, for én gang utro altid utro. Hvad er det for noget fis?
Nu havde jeg så en årsag, men kan fortælle om en lidt ældre kammerat jeg har, som jeg er rigtig gode venner med. I hans ungdom var han utro for sjov et par gange, han var et svin. Men her 25 år siden har han ikke gjort det igen og kunne heller ikke drømme om at gøre det igen. Men hey, i følge mange herinde lyver han jo også. For én gang utro, altid utro. Det er åbenbart ikke muligt at blive ældre og lære af sine fejl!
Jeg kan forestille mig udtrykket kommer fra kvinder, som er blevet brændt igen og igen. Og ved i hvad? Jeg har haft ikke mindre end 5 utro kærester, men har stadig ikke "én gang utro, altid utro"-tankegangen.
Hvad tænker i? Hvorfor er der så mange af jer, som bare nægter at tro på, at mennesker kan ændre sig, men er låst fast i den her negative tankegang om, at man bare ALTID vil være utro?
Synes virkelig det er både ærgerligt og sørgeligt.
Super godt skrevet...
Det er menneskeligt at fejle ...
Også selvom jeg faktisk ikke ser utroskab som en disideret fejl.. - Jeg tror nemlig på at man tager valget ud fra noget - og så må det jo være op til den enkle at finde ud af hvor fejlen er...
Knus Pia.