lotchen skriver:
Jeg bliver jo nødt til at sende ham afsted, der skal jo brød på bordet og betales regninger, så det er ikke fordi jeg disser forældre, der bruger instutioner, det er jo ren og skær nødvendighed. Men jeg køber altså ikke den der med at det eneste rigtige er at have sine børn på 'arbejde' 5 dage i ugen året rundt (minus ferier, hvis de er så heldige at have det).
Det må være en konsekvens af at kvinderne er kommet på arbejdsmarkedet og bedsterne er blevet der - vi skal jo for dælen have god samvittighed med at sende ungerne afsted.
Men tror du virkelig det ligefrem skader dem at være i inst.??
Jeg er helt bevidst om at det er et behov at få børn passet-....men jeg er også sikker på at vi får af vide at det er bedst fordi det er sådan smafundet skal fungere..alle ude og arbejde.
Ja, jeg tror på det er skadeligt i mange tilfælde...der er ikke tid til børnene, ikek ro til fordybelse, ikke tid til de individuelle hensyn, ikke tid til alle børn i forhold til der er de vilde drenge, de stille drenge og det samme med pigerne...de har alle forskellige beggrund og forskellige behov...det er små spæde mennesker i udvikling som presses sammen som en stor masse...åh, jeg kunne skrive meget og det er jo også sørgeligt at som snart pædagog at jeg har sådan et syn....men det er bare ikek godt nok...og der har vi som forældre et ansvar, vi skal altså råbe højt...
Men ja, jeg tror det skader dem i deres udvikling eller i hvert fald præger dem i en retning og på en måde som ikke altid er i overensstemmelse med det der er grundstammen(med alt hvad det indebærer) i det lille menneske..
Alle de små planter som skal vokse og blive lige netop den specielle plante med de egenskaber, ydre som indre...de plantes nu i ens kasser med lige meget sol, lys og plads...men børn er ikke ens planter der skal vokse op og behandles ens...hvad får man ud af det når man gør det...det er interessant, synes jeg og som jeg ser udviklingen så er det i den retning vi går....det er trist...børnehaver burde være haver som kunne rumme alle de små fantastiske planter og sende alle mulige arter videre...
Og undskyld det sidste blev lidt kryptisk..
Anmeld