hvad havde i gjort..? Ang pasningstilbud..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

klmf

Der ville ikke være tvivl i mit sind om, at hvis det var så heldigt at det passede med et break i Olivers pasning ifm min barsel, så skulle han være hjemme hos mig! Nu har jeg også en mor, der ville kunne komme og aflaste lidt hvis jeg trængte til at få sovet og det betyder jo også noget med et spædbarn

Synes det er noget mærkeligt noget, når man nærmest er en dårlig forælder fordi man vælger det hjemlige og trygge i en periode fremfor institutionslivet....

Så heldige dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

klmf

Eva. skriver:

Hvad er det små børn skal have...altså børn i den alder....hvad er vigtigt for at barnet kan trives og ikke mindst for at det kan styrkes og få de bedste betingelser i fremtiden...jeg tror ikke på at det er det intitutionerne skaber rammerne for...giv du din datter nogle trygge måneder hjemme hvor hun er den store...og så er det at bage med mor, gå ture, og tage hende med alene nogle timer til svømning eller andet altså mere end rigeligt.. bare min mening..

Lige præcis! Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor et institutionsliv skulle være så meget bedre i den alder - heller ikke fordi det er dårligt - men det er nærmest som om ens børns sociale evner vil tage skade, fordi de er hjemme.... Hvis jeg får muligheden, så kunne jeg sagtens finde på at Oliver skulle holde barsel sammen med mig

Anmeld

10. marts 2011

Aves.

lotchen skriver:

Lige præcis! Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor et institutionsliv skulle være så meget bedre i den alder - heller ikke fordi det er dårligt - men det er nærmest som om ens børns sociale evner vil tage skade, fordi de er hjemme.... Hvis jeg får muligheden, så kunne jeg sagtens finde på at Oliver skulle holde barsel sammen med mig

Jeg tror helt uden det mindste tvivl at det er bedst for børn at være hjemme indtil de er omkring 3 år...og i mange tilfælde, alt efter hvor gode institutionerne er, så er jeg sikker på det kan sakde børnene.

Anmeld

10. marts 2011

klmf

Eva. skriver:

Jeg tror helt uden det mindste tvivl at det er bedst for børn at være hjemme indtil de er omkring 3 år...og i mange tilfælde, alt efter hvor gode institutionerne er, så er jeg sikker på det kan sakde børnene.

Jeg bliver jo nødt til at sende ham afsted, der skal jo brød på bordet og betales regninger, så det er ikke fordi jeg disser forældre, der bruger instutioner, det er jo ren og skær nødvendighed. Men jeg køber altså ikke den der med at det eneste rigtige er at have sine børn på 'arbejde' 5 dage i ugen året rundt (minus ferier, hvis de er så heldige at have det).

Det må være en konsekvens af at kvinderne er kommet på arbejdsmarkedet og bedsterne er blevet der - vi skal jo for dælen have god samvittighed med at sende ungerne afsted.

Men tror du virkelig det ligefrem skader dem at være i inst.??

Anmeld

10. marts 2011

Aves.

lotchen skriver:

Jeg bliver jo nødt til at sende ham afsted, der skal jo brød på bordet og betales regninger, så det er ikke fordi jeg disser forældre, der bruger instutioner, det er jo ren og skær nødvendighed. Men jeg køber altså ikke den der med at det eneste rigtige er at have sine børn på 'arbejde' 5 dage i ugen året rundt (minus ferier, hvis de er så heldige at have det).

Det må være en konsekvens af at kvinderne er kommet på arbejdsmarkedet og bedsterne er blevet der - vi skal jo for dælen have god samvittighed med at sende ungerne afsted.

Men tror du virkelig det ligefrem skader dem at være i inst.??

Jeg er helt bevidst om at det er et behov at få børn passet-....men jeg er også sikker på at vi får af vide at det er bedst fordi det er sådan smafundet skal fungere..alle ude og arbejde.

Ja, jeg tror på det er skadeligt i mange tilfælde...der er ikke tid til børnene, ikek ro til fordybelse, ikke tid til de individuelle hensyn, ikke tid til alle børn i forhold til der er de vilde drenge, de stille drenge og det samme med pigerne...de har alle forskellige beggrund og forskellige behov...det er små spæde mennesker i udvikling som presses sammen som en stor masse...åh, jeg kunne skrive meget og det er jo også sørgeligt at som snart pædagog at jeg har sådan et syn....men det er bare ikek godt nok...og der har vi som forældre et ansvar, vi skal altså råbe højt...

Men ja, jeg tror det skader dem i deres udvikling eller i hvert fald præger dem i en retning og på en måde som ikke altid er i overensstemmelse med det der er grundstammen(med alt hvad det indebærer) i det lille menneske..

Alle de små planter som skal vokse og blive lige netop den specielle plante med de egenskaber, ydre som indre...de plantes nu i ens kasser med lige meget sol, lys og plads...men børn er ikke ens planter der skal vokse op og behandles ens...hvad får man ud af det når man gør det...det er interessant, synes jeg og som jeg ser udviklingen så er det i den retning vi går....det er trist...børnehaver burde være haver som kunne rumme alle de små fantastiske planter og sende alle mulige arter videre...

Og undskyld det sidste blev lidt kryptisk..

Anmeld

10. marts 2011

klmf

Eva. skriver:

Jeg er helt bevidst om at det er et behov at få børn passet-....men jeg er også sikker på at vi får af vide at det er bedst fordi det er sådan smafundet skal fungere..alle ude og arbejde.

Ja, jeg tror på det er skadeligt i mange tilfælde...der er ikke tid til børnene, ikek ro til fordybelse, ikke tid til de individuelle hensyn, ikke tid til alle børn i forhold til der er de vilde drenge, de stille drenge og det samme med pigerne...de har alle forskellige beggrund og forskellige behov...det er små spæde mennesker i udvikling som presses sammen som en stor masse...åh, jeg kunne skrive meget og det er jo også sørgeligt at som snart pædagog at jeg har sådan et syn....men det er bare ikek godt nok...og der har vi som forældre et ansvar, vi skal altså råbe højt...

Men ja, jeg tror det skader dem i deres udvikling eller i hvert fald præger dem i en retning og på en måde som ikke altid er i overensstemmelse med det der er grundstammen(med alt hvad det indebærer) i det lille menneske..

Alle de små planter som skal vokse og blive lige netop den specielle plante med de egenskaber, ydre som indre...de plantes nu i ens kasser med lige meget sol, lys og plads...men børn er ikke ens planter der skal vokse op og behandles ens...hvad får man ud af det når man gør det...det er interessant, synes jeg og som jeg ser udviklingen så er det i den retning vi går....det er trist...børnehaver burde være haver som kunne rumme alle de små fantastiske planter og sende alle mulige arter videre...

Og undskyld det sidste blev lidt kryptisk..

Tror jeg forstod din pointe - der er vel også en grund til det hedder børne have?

Men ja, vi kommer jo ikke udenom at vi skal arbejde (og jeg er glad for mit arbejde, ingentvivl om det), men det har bare også nogle dårlige konsekvenser for vores børn, som det ikke rigtig er 'tilladt' at snakke om.

Anmeld

10. marts 2011

LinLin

lotchen skriver:

Der ville ikke være tvivl i mit sind om, at hvis det var så heldigt at det passede med et break i Olivers pasning ifm min barsel, så skulle han være hjemme hos mig! Nu har jeg også en mor, der ville kunne komme og aflaste lidt hvis jeg trængte til at få sovet og det betyder jo også noget med et spædbarn

Synes det er noget mærkeligt noget, når man nærmest er en dårlig forælder fordi man vælger det hjemlige og trygge i en periode fremfor institutionslivet....

Så heldige dig

Jeg ved ikke hvor mange børn du har, men det lyder som om du kun har et... Det er altså temmeligt hårdt at få en til i huset! Og den tiden kommer til at gå fra er den store. Sådan er det bare Jeg ville helt sikkert vælge at have en inst.- eller dagplejeplads så man har mulighed for at sende den store afsted. Man bestemmer jo selv hvor mange fridage han eller hun skal have, og hvor længe han/hun skal være der de dage de er afsted

Min store dreng har en 30 timers plads, men han har tit fri og er der som regel 5 timer. Han har helt klart brug for at komme over at lege med nogle andre børn - bare et par timer

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

tak for alle jeres mange svar..
Hvis situationen havde været, at jeg var rask, så havde jeg helt sikkert også taget hende hjem med det samme - faktisk startede hun først i dp, da hun var halvandet, så jeg har været heldig, at kunne gå hjemme med hende 'længe'..
Men jeg er pt indlagt, og skal være det indtil fødsel, og der er ingen garanti for, at jeg bliver helt rask med det samme.. Så derfor tænker jeg også lidt, at det måske kunne være godt med en plads til hende - så hun kom hjem til en mor med overskud.. Er det sort snak..?
Man bestemmer jo lige præcis selv hvor længe hun skal være afsted..

Anmeld

10. marts 2011

Lullaby

Anonym skriver:

jeg er i vildrede her - så håber på nogle gode svar..
Min pige på 2.5 år skal være storesøster til april - samtidig stopper hendes dejlige dagplejemor, da hun er blevet fyret pga nedskæring..
Det betyder mange omvæltninger i min piges liv på én gang..
Mit egentlige dilemma er, at vi kun kan blive tilbudt en plads hos en dp langt væk, og hvor min pige vil være den eneste 'store'.. Eller en plads i vuggestuen, som ligger tæt på, men er meget! dyrere end dp - så dyr, at vi ikk lige kan se hvordan det skal kunne lade sig gøre..
Hun kan starte i børnehaven til august..
Hvad havde i valgt..? Havde i taget hende hjem, mens i var på barsel..?
Er så ked af det på min piges vegne..

Helt klart beholdt hende hjemme

Anmeld

10. marts 2011

Aves.

lotchen skriver:

Tror jeg forstod din pointe - der er vel også en grund til det hedder børne have?

Men ja, vi kommer jo ikke udenom at vi skal arbejde (og jeg er glad for mit arbejde, ingentvivl om det), men det har bare også nogle dårlige konsekvenser for vores børn, som det ikke rigtig er 'tilladt' at snakke om.

Det var nelig præcis derfor man kaldte det det, i sin tid..

Ja, det er åbenbart noget man ikek taler om...tror det rammer mange og gør ondt...og så er det måske nemmere at lukke øjnene...jeg tænker bare at vi da skal se problemet og så gøre noget ved det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.