hvad havde i gjort..? Ang pasningstilbud..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Muffinmus

Jeg havde taget hende hjemnår det ikke er længere tid, i har jo også sommerferien, så alt i alt er hun måske hun hjemme 4 ugers tid mere end hvad hun ellersville have været. Ellers skal du bruge gæste dpén i de uger i stedet for hvis hun før han været der:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

lige nu hælder jeg også mest til at tage hende hjem..
Men desværre er mulighederne for at komme i legestue ikk ret gode herude hvor vi bor - så jeg kan måske alligevel være lidt nervøs for, om hun 'vil få noget ud af' det.. Forstå mig ret..

Hvad er det små børn skal have...altså børn i den alder....hvad er vigtigt for at barnet kan trives og ikke mindst for at det kan styrkes og få de bedste betingelser i fremtiden...jeg tror ikke på at det er det intitutionerne skaber rammerne for...giv du din datter nogle trygge måneder hjemme hvor hun er den store...og så er det at bage med mor, gå ture, og tage hende med alene nogle timer til svømning eller andet altså mere end rigeligt.. bare min mening..

Anmeld

10. marts 2011

wamse

Anonym skriver:

Men desværre er mulighederne for at komme i legestue ikk ret gode herude hvor vi bor - så jeg kan måske alligevel være lidt nervøs for, om hun 'vil få noget ud af' det.. Forstå mig ret..

Jeg tror bare hun ville få endnu mindre ud af, at skulle igennem de skift. Legestuen er også bare et godt tilbud nogle steder, men tror absolut dit barn ville have bedst af at undgå de skift, legestue eller ej 

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Jeg tror jeg havde kontaktet pladsanvisningen om der er mulighed for at komme i BH før og så holde hende hjemme indtil der er plads i BH, så hun ikke skal igennem alle de skift.

det er forsøgt, men hun kan tidligst få lov, at starte til august.. Jeg sys også, at hun ellers ville være for lille til at starte i børnehaven..
Åh, sikke noget rod..!

Anmeld

10. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

vuggestuen er i samme 'hus' som børnehaven, så skiftet til børnehave ville nok ikk være SÅ stort, når den tid kommer..
Vi har ikk undersøgt muligheden for økonomisk støtte.. Endnu.. Det skal selvfølgelig også gøres, inden der tages en endelig beslutning..

Hvis det er en intregreret institution havde jeg valgt vs, hvor overgangen til bh vil blive meget minimal. Det er et stort valg, at lade hende skifte insitution samtidig med, at hun skal være storesøster. Men måske har hun brug for, at komme i vs, hvor du ikke vil have den samme tid til hende og så have mere overskud ti hende når hun kommer hjem fra vs.

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Hvad er det små børn skal have...altså børn i den alder....hvad er vigtigt for at barnet kan trives og ikke mindst for at det kan styrkes og få de bedste betingelser i fremtiden...jeg tror ikke på at det er det intitutionerne skaber rammerne for...giv du din datter nogle trygge måneder hjemme hvor hun er den store...og så er det at bage med mor, gå ture, og tage hende med alene nogle timer til svømning eller andet altså mere end rigeligt.. bare min mening..

du har i dén grad ret..!
Måske er det bare et mindre udslag af, at jeg lige nu ser lidt sort på det hele.. Det bliver jo en omvæltning for os alle sammen..
Det hele vælter bare lidt pt, da jeg er indlagt resten af graviditeten, og føler mig ikk 'meget mor' for vores datter..
Men tusind tak for dit svar..

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg tror bare hun ville få endnu mindre ud af, at skulle igennem de skift. Legestuen er også bare et godt tilbud nogle steder, men tror absolut dit barn ville have bedst af at undgå de skift, legestue eller ej 

det har også hele tiden været min tanke - at vi skulle undgå så mange skift..
Ved du hvad det mest åndssvage ved det er..? Vores dagplejer har kun min datter og en anden pige, som også er 2.5 år.. Dp skulle være gået på efterløn til juli, og ville dermed have haft mulighed for at 'følge' de to piger til børnehaven.. Men så blev hun fyret, og skal fratræde 1 april.. derved kommer de to piger i klemme, da der ikk er pladser hos andre dp'er, og der er blevet givet dispensation til to ekstra pladser i vuggestuen..
Hvad er det da for noget..?!?!

Anmeld

10. marts 2011

wamse

Anonym skriver:

det har også hele tiden været min tanke - at vi skulle undgå så mange skift..
Ved du hvad det mest åndssvage ved det er..? Vores dagplejer har kun min datter og en anden pige, som også er 2.5 år.. Dp skulle være gået på efterløn til juli, og ville dermed have haft mulighed for at 'følge' de to piger til børnehaven.. Men så blev hun fyret, og skal fratræde 1 april.. derved kommer de to piger i klemme, da der ikk er pladser hos andre dp'er, og der er blevet givet dispensation til to ekstra pladser i vuggestuen..
Hvad er det da for noget..?!?!

Hvor er det altså synd, at de ikke lige kunne have givet hende den sidste tid, så de 2 piger kunnet have fået en ordenlig start på børnehavelivet. Det ville helt klart have været det mest optimale, set med mine øjne. 

Anmeld

10. marts 2011

eElak

Jeg havde valgt at presse kommunen til at tage datteren ind til inst. start i børnehaven, når nu det er kommunen selv som er skyld i den ændring.

Idet at du har barsel, så vil du kunne give hende en meget blød indkørsel (selvom jeg ved at en nyfødt kræver meget).

Hvis ikke du kan få det på den måde - så tror jeg at jeg havde holdt hende hjemme...

Anmeld

10. marts 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

Ved ikke hvordan det er hvor du bor, men her har vi i hvert fald lov til at tage på besøg i børnehaven så tit vi aftaler med dem, så det har jeg i hvert fald tænkt mig at gøre med min datter, så lærer hun dem jo osse at kende dernede inden hun starter, plus hun kan få noget af det, jeg ikke kan give hende herhjemme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.