hvad havde i gjort..? Ang pasningstilbud..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.194 visninger
29 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Anonym trådstarter

jeg er i vildrede her - så håber på nogle gode svar..
Min pige på 2.5 år skal være storesøster til april - samtidig stopper hendes dejlige dagplejemor, da hun er blevet fyret pga nedskæring..
Det betyder mange omvæltninger i min piges liv på én gang..
Mit egentlige dilemma er, at vi kun kan blive tilbudt en plads hos en dp langt væk, og hvor min pige vil være den eneste 'store'.. Eller en plads i vuggestuen, som ligger tæt på, men er meget! dyrere end dp - så dyr, at vi ikk lige kan se hvordan det skal kunne lade sig gøre..
Hun kan starte i børnehaven til august..
Hvad havde i valgt..? Havde i taget hende hjem, mens i var på barsel..?
Er så ked af det på min piges vegne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

LinLin

Det er godt nok træls med dagplejeren Davids dagplejemor skulle på efterløn omkring hvor han skulle i børnehave og var heldigvis så sød at lige strække den lidt så han ikke først skulle over til en anden!

Jeg tror, jeg ville forsøge at få hende i en int. inst. - så hun ikke skal have så mange skift på så kort tid... Kan I ikke få friplads - eller hjælp til det....?

Anmeld

10. marts 2011

wamse

Anonym skriver:

Min pige på 2.5 år skal være storesøster til april - samtidig stopper hendes dejlige dagplejemor, da hun er blevet fyret pga nedskæring..
Mit egentlige dilemma er, at vi kun kan blive tilbudt en plads hos en dp langt væk, og hvor min pige vil være den eneste 'store'.. Eller en plads i vuggestuen, som ligger tæt på, men er meget! dyrere end dp - så dyr, at vi ikk lige kan se hvordan det skal kunne lade sig gøre..

Jeg havde valgt at tage hende hjem, til hun skulle starte i børnehaven. Synes det andet ville være nogle unødvendige skift, som jeg helst ville skåne mit barn for, hvis der er muligheden for det. 

Selvfølgelig ville det kunne blive hårdt med en lille ny, og så en 2½ årig, men det er dog trods alt en kort periode, og kvinder har jo kunnet gøre det før i tiden

Anmeld

10. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

Jeg havde valgt...ud fra mine unger og ud fra hvad jeg mener er vigtigt og godt, bedst osv....at have mit barn hjemme indtil børnehavestart.. Men det kommer jo helt an på dig.

Anmeld

10. marts 2011

sarahb

Jeg tror jeg havde kontaktet pladsanvisningen om der er mulighed for at komme i BH før og så holde hende hjemme indtil der er plads i BH, så hun ikke skal igennem alle de skift.

Anmeld

10. marts 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

Jeg havde holdt hende hjemme, mens du har barsel.

Min datter skal starte i børnehave til juni, bliver storesøster midt i juli, men der bliver først ledig plads i den børnehave jeg vil have hende i til august...

Og hun skal altså bare ikke starte i en børnehave for så at skulle flyttes efter et par mdr. Samtidig med at hun osse bliver storesøster...

Jeg tror det bliver alt for meget for hende, så hun må være hjemme og "forhåbentlig" hygge sig med mor og lillebror.

Anmeld

10. marts 2011

Mi

Jeg ville helt sikket tage hende hjem til dig og den lille ny. Hun vil da helt sikkert elske at få noget tid sammen med dig, og du kan jo undersøge om i har en legestue i nærheden af hvor i bor, som hun kan komme lidt i.

Jeg går selv hjemme med min pige på 2½ og det er bare så dejligt. Hun er i legestue tre formiddage om ugen.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Det er godt nok træls med dagplejeren Davids dagplejemor skulle på efterløn omkring hvor han skulle i børnehave og var heldigvis så sød at lige strække den lidt så han ikke først skulle over til en anden!

Jeg tror, jeg ville forsøge at få hende i en int. inst. - så hun ikke skal have så mange skift på så kort tid... Kan I ikke få friplads - eller hjælp til det....?

vuggestuen er i samme 'hus' som børnehaven, så skiftet til børnehave ville nok ikk være SÅ stort, når den tid kommer..
Vi har ikk undersøgt muligheden for økonomisk støtte.. Endnu.. Det skal selvfølgelig også gøres, inden der tages en endelig beslutning..

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

vuggestuen er i samme 'hus' som børnehaven, så skiftet til børnehave ville nok ikk være SÅ stort, når den tid kommer..
Vi har ikk undersøgt muligheden for økonomisk støtte.. Endnu.. Det skal selvfølgelig også gøres, inden der tages en endelig beslutning..

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg havde valgt at tage hende hjem, til hun skulle starte i børnehaven. Synes det andet ville være nogle unødvendige skift, som jeg helst ville skåne mit barn for, hvis der er muligheden for det. 

Selvfølgelig ville det kunne blive hårdt med en lille ny, og så en 2½ årig, men det er dog trods alt en kort periode, og kvinder har jo kunnet gøre det før i tiden

lige nu hælder jeg også mest til at tage hende hjem..
Men desværre er mulighederne for at komme i legestue ikk ret gode herude hvor vi bor - så jeg kan måske alligevel være lidt nervøs for, om hun 'vil få noget ud af' det.. Forstå mig ret..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.