plukveer der forsat gør ondt (17+0) er trist idag :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

170811

STN skriver:

Ok - sådan har jeg det også med mit bækken... det gør ret ondt, men kan godt leve med det.... endnu.... håber ikke det bliver værre...

Jeg ved ikke om jeg har plukveer - jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til det, hvis jeg har plukveer.... Men måske er det for tidligt endnu.... det er svært at sige.... Mærker intet til noget der kunne minde om plukveer i hvert fald - men det er jo meget forskelligt fra kvinde til kvinde...

Ja det er jo det. Håber også at mine bækkensmerter ike bliver værre. Har fået nogle rigtig gode øvelser af fysiterapeut som hjælper helt vildt meget hvis jeg ikke har lavet dem nogle dage, kan jeg virkelig mærke at mit bækken gør ekstra ondt, har du overvejet fysi??? Er virkelig glad for jeg gjorde det, og kostede næsten ingenting, for fik henvisning af lægen, så det var super billigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

TinaPina

170811 skriver:

Åh gud fra du var 5+0?????????? Hvordan kan det dog være?  Hold da op hvor jeg føler med dig, og hvordan får du tiden til at gå? Jeg har ikke engang gået hjemme en uge og jeg ved at flå håret ud af hoved på mig selv af kedsomhed. Skal du gå sygmeldt resten af graviditeten?

de første mange uger med massiv kvalme og opkastninger. Derefter med styrtblødninger pga delvis forliggende moderkage og nu er jeg bare hjemme for at skåne min krop. Den er ret belastet af at ligge stille så længe, komme op og så pludselig skulle bære et barn.

jeg har set RIGTIG MEGET tv og rigtig rigtig mange dvder i vinters. Der måtte jeg ikke engang ligge på siden.

Men nu der læser jeg, strikker og hækler. Tiden går faktisk overraskende hurtigt ligeså snart man accepterer at det altså bare er sådan!!

Anmeld

9. marts 2011

Sitrani

170811 skriver:

Ja det er jo det. Håber også at mine bækkensmerter ike bliver værre. Har fået nogle rigtig gode øvelser af fysiterapeut som hjælper helt vildt meget hvis jeg ikke har lavet dem nogle dage, kan jeg virkelig mærke at mit bækken gør ekstra ondt, har du overvejet fysi??? Er virkelig glad for jeg gjorde det, og kostede næsten ingenting, for fik henvisning af lægen, så det var super billigt.

Okay.... Vil da lige søge på nettet omkring øvelser for gravide og bækkenet  Det ville jo være fedest at det gik lidt væk, så man ikke havde så ondt....

Anmeld

9. marts 2011

170811

mortilj skriver:

kunne det muligvis være noget bækkenløsning?? Det kan man godt få ret tidligt..

Derudover så er plukveerne altså ikke normale endnu, de burde først komme senere medmindre der er en grund til det.. Måske du skulle blive tjekket en ekstra gang for blærebetændelse?? Få din urin dyrket og lad være med at nøjes med sådan en sticks,for du kan risikere de ikke kan se den derpå.. Du har ikke nødvendigvis nogle symptomer på blærebetændelse når du er gravid..

Og så til sidst SLAP AF!! Det er meget vigtigt at du bare sørger for at sumpe i din sofa og lave absolut ingenting indtil dine plukveer aftager, de kan altså sætte gang i for tidlig fødsel hvis man ikke passer på.. Jeg var selv ved at gå i fødsel i uge 30 fordi jeg ikek kunne finde ud af at slappe af..

dette var ikke for at skræmme dig, men for at fortælle at plukveer altså godt kan være alvorlige..

Så vidt fysiterapeuten siger har jeg ikke bækkenløsning, bare ganske almindelig graviditetsondt. Har et forholdsvist svagt bækken pga jeg har haft dobbelt bækkenbrud 2 gange. Så hun mener det er derfor. Hun sagde til mig at hvis jeg havde bækkenløsning ville det føles ligesom mit bækkenbrud næsten, og SÅ ondt gør det bestemt ikke

Jeg har ikke blærebetændelse, er blevet tjekket for nyligt, jeg har normalt rimelig ofte blærebetændelse (8-10 gange årligt), så lægen har været ret obs på dette efter jeg er blevet gravid.

Lægen har godt fortalt mig at jeg skal slappe totalt af, netop for ikke at gå i fødsel. Men når jeg normalt arbejder 60 timer om ugen, går ture med hundene, renovere hus og løber og træner, så er der pludselig mange timer i døgnet hvis man ikke må lave noget

Anmeld

9. marts 2011

170811

STN skriver:

Okay.... Vil da lige søge på nettet omkring øvelser for gravide og bækkenet  Det ville jo være fedest at det gik lidt væk, så man ikke havde så ondt....

Ja jeg kan godt prøve at forklare nogle af mine øvelser men er lidt svært.

Den ene øvelse skal jeg stå på et ben (lad os sige venstre) og det andet (højre) let bøjet, også stå helt ret. Så skal jeg nærmest suge maven ind, så du spænder op i bækken og de muskler der støtter dig. Så skal man trække højre hofte op af, holde det i 10 sek også sænke den igen. Slappe helt af 10 sek også hæve hoften igen 10 sek så slappe af 10 sek OSV. 10 hævninger af 10 sek med hvert ben. MEGET svær at forklare Prøver at finde en video på nettet til dig.

Så skal jeg lave bækkenløft. Man ligger på gulvet på ryggen, armene fladt på gulvet, og løfter så røven op så du kun har den øverste del af ryggen i gulvet. OP skal vare 3 sek, så skal du holde dig oppe 3 sek og sænke dig igen på 3 sek. Og her skal du også huske at spænde op i bækken og mave. Finder også lige en video..

Anmeld

9. marts 2011

Sitrani

170811 skriver:

Ja jeg kan godt prøve at forklare nogle af mine øvelser men er lidt svært.

Den ene øvelse skal jeg stå på et ben (lad os sige venstre) og det andet (højre) let bøjet, også stå helt ret. Så skal jeg nærmest suge maven ind, så du spænder op i bækken og de muskler der støtter dig. Så skal man trække højre hofte op af, holde det i 10 sek også sænke den igen. Slappe helt af 10 sek også hæve hoften igen 10 sek så slappe af 10 sek OSV. 10 hævninger af 10 sek med hvert ben. MEGET svær at forklare Prøver at finde en video på nettet til dig.

Så skal jeg lave bækkenløft. Man ligger på gulvet på ryggen, armene fladt på gulvet, og løfter så røven op så du kun har den øverste del af ryggen i gulvet. OP skal vare 3 sek, så skal du holde dig oppe 3 sek og sænke dig igen på 3 sek. Og her skal du også huske at spænde op i bækken og mave. Finder også lige en video..

tak..

kan faktisk godt se det for mig oppe i hovedet, så du skal ikke besvære dig med at finde videoer...

Anmeld

9. marts 2011

170811

TinaPina skriver:

de første mange uger med massiv kvalme og opkastninger. Derefter med styrtblødninger pga delvis forliggende moderkage og nu er jeg bare hjemme for at skåne min krop. Den er ret belastet af at ligge stille så længe, komme op og så pludselig skulle bære et barn.

jeg har set RIGTIG MEGET tv og rigtig rigtig mange dvder i vinters. Der måtte jeg ikke engang ligge på siden.

Men nu der læser jeg, strikker og hækler. Tiden går faktisk overraskende hurtigt ligeså snart man accepterer at det altså bare er sådan!!

Det lyder forfærdeligt Har bebse det stadig godt?

Puh ha for en omgang. Strikning og hækling er ikke lige min stærke side. Jeg er igang med min uddannelse så jeg læser en del om vin osv., men kun cirka hver 3. dag,ellers er jeg sku bange for at gå død i det.

Anmeld

9. marts 2011

170811

STN skriver:

tak..

kan faktisk godt se det for mig oppe i hovedet, så du skal ikke besvære dig med at finde videoer...

Det var heldigt for kunne ikke finde nogen video til den første øvelse . laver øvelserne hver dag forresten.

hvis du googler bækkenløft kommer der 10000 variationer frem af den øvelse

Anmeld

9. marts 2011

An&Jo

170811 skriver:

Så vidt fysiterapeuten siger har jeg ikke bækkenløsning, bare ganske almindelig graviditetsondt. Har et forholdsvist svagt bækken pga jeg har haft dobbelt bækkenbrud 2 gange. Så hun mener det er derfor. Hun sagde til mig at hvis jeg havde bækkenløsning ville det føles ligesom mit bækkenbrud næsten, og SÅ ondt gør det bestemt ikke

Jeg har ikke blærebetændelse, er blevet tjekket for nyligt, jeg har normalt rimelig ofte blærebetændelse (8-10 gange årligt), så lægen har været ret obs på dette efter jeg er blevet gravid.

Lægen har godt fortalt mig at jeg skal slappe totalt af, netop for ikke at gå i fødsel. Men når jeg normalt arbejder 60 timer om ugen, går ture med hundene, renovere hus og løber og træner, så er der pludselig mange timer i døgnet hvis man ikke må lave noget

ja så har bækkensmerterne sandsynligvis noget med de tidligere brud at gøre.. Havde ikke lige opdaget noget om at du havde været ved fysioterapeut..

Dejligt de er obs på blærebetændelsen, for det er noget af det værste til at fremkalde plukveer..

Jeg ved hvor svært det er at slappe af.. Jeg havde også fuldtidsarbejde og ekstra i henhold til at jeg var alene, så der var kun mig til at lave diverse derhjemme.. Men det er bare så vigtigt.. Det er ikke sjovt at få et for tidlig født barn, det kan give rigtig mange komplikationer.. Men du må virkelig IKKE lave noget, ihvertfald ikke så længe du døjer med plukveerne.. Når de er aftaget kan du starte ligeså stille igen, men LYT til din krop, det er utroligt vigtigt..

Anmeld

9. marts 2011

170811

mortilj skriver:

ja så har bækkensmerterne sandsynligvis noget med de tidligere brud at gøre.. Havde ikke lige opdaget noget om at du havde været ved fysioterapeut..

Dejligt de er obs på blærebetændelsen, for det er noget af det værste til at fremkalde plukveer..

Jeg ved hvor svært det er at slappe af.. Jeg havde også fuldtidsarbejde og ekstra i henhold til at jeg var alene, så der var kun mig til at lave diverse derhjemme.. Men det er bare så vigtigt.. Det er ikke sjovt at få et for tidlig født barn, det kan give rigtig mange komplikationer.. Men du må virkelig IKKE lave noget, ihvertfald ikke så længe du døjer med plukveerne.. Når de er aftaget kan du starte ligeså stille igen, men LYT til din krop, det er utroligt vigtigt..

Jeg håber virkelig jeg kan komme tilbage til arbejdet om en uges tid! Men jeg har ikke mulighed for mindre hårdt arbejde, så hvis det er arbejdet der har fremkaldt dem, så kommer de måske igen? Jeg er tjener og har ikke mulighed for at ligge mig og slappe af når de kommer. Det er totalt run på fra jeg kommer til jeg går. Jeg kan selvfølgelig få færre timer, men jeg vil stadig have mindst 6 timer i streg med totalt stress på og løft konstant :/

Men jeg må vel bare se hvad tiden bringer. Synes bare det er hårdt, og synes ikke der er mange i samme båd. Læser ikke om mange der er sygmeldt pga plukveer allerede før uge 20!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.