plukveer der forsat gør ondt (17+0) er trist idag :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.697 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

170811

Jeg blev sygmeldt i torsdags 14 dage frem pga mens lign smerter. Jeg går ud fra det er mine plukveer der gør ondt?

Mine smerter kom oftest når jeg havde haft arbejde og kom hjem og fik slappet af. Jeg kunne vågne flere gange hver  nat med smerter som en i helved som kom og gik. Også i løbet af dagen, men dog ikke lige så smerterfulde, men heller ikke helt stille og roligt. Jeg troede det var normalt faktisk, indtil jordmoderen sidste onsdag sagde AT DET VAR DET IKKE, og jeg ringede til lægen torsdag og blev så sygemeldt.

Fik beskeden at jeg skulle slappe af de 14 dage, også skulle vi tage en snak, altså lægen og jeg. Men det skulle forhåbentligt blive bedre.

Nu er det så snart en uge siden jeg blev sygmeldt. Og jeg har stadig smerter. Det kommer 10-20 gange om dagen, og det gør så f****** ondt. Jeg har altid haft utroligt kraftige mens smeter, så jeg besvimede og brækkede mig, og det her føles præcis som det. Det er ikke så meget om natten mere, nu er det mere spredt regelmæssigt ud på døgnet synes jeg. Og MEST når jeg ligger og slapper helt af, måske ligger mann mere mærke til dem? Synes jeg tager den med ro. Jeg laver ikke det store, streseser ikke mig selv, men sørger samtidig for ikke at gå totalt i stå på sofaen. Måske er det ikke nok?

udover det har jeg så kraftige smerter i bækken/haleben/lænd, at jeg nogengange ikke kan rejse mig fra sengen og sofaen. ALTING er ligesom værst når jeg slapper af. Hvorfor skal jeg så slappe af? Hvis jeg går rundt og laver alle mulige ting mærker jeg ikke til plukveerne og jeg hari kke så ondt i bækken osv.

Kunne bare godt tænke mig at høre fra andre som har haft det ligesom mig Synes det er så nedladende og trist og hårdt at være afksåret fra arbejdsmarked, og fra overhoved at lave noget særligt "Bare" fordi man er gravid. Da jeg blev gravid var jeg sikker på at jeg ville klare det med et snuptag for jeg er i god træning, stærk, og min form er super god, og nu er jeg bare et af de der tilfælde som går fra 20 uger før termin. Ikke hvad jeg havde i planerne om min drømme graviditet.  Jeg synes der er så lang tid til terminen, og for hver dag der går, hader jeg min graviditet mere og mere.

Undskyld det blev lidt langt

tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Janni.

Kan desværre ikke hjælpe dig eller rådgive dig, men vil ikke forlade din tråd uden at give en stor 

Hvor er det da træls for dig 

Anmeld

9. marts 2011

170811

Buito skriver:

Kan desværre ikke hjælpe dig eller rådgive dig, men vil ikke forlade din tråd uden at give en stor 

Hvor er det da træls for dig 

Mange tak En krammer er altid godt Held og lykke, så at din lillemand kommer ud meget snart! spændende

Anmeld

9. marts 2011

Sitrani

Jeg synes absolut heller ikke, at det lyder normalt, at du har så ondt... Normalt skal man ikke have ondt, når man har pluksveer, og du er heller ikke ret langt henne, så du burde ikke rigtig have plukveer endnu.... Tror også bare du skal slappe helt af, så meget du nu kan.... Men det er svært.... Jeg har også ondt i mit bækken, men det gør ikke så ondt, så jeg ikke kan lave noget... og jeg er i 24. uge...

Håber du snart kan blive gladere for din graviditet! God bedring!

Anmeld

9. marts 2011

Janni.

170811 skriver:

Mange tak En krammer er altid godt Held og lykke, så at din lillemand kommer ud meget snart! spændende

Tak 

Ja vi venter bare på ham nu 

Anmeld

9. marts 2011

170811

STN skriver:

Jeg synes absolut heller ikke, at det lyder normalt, at du har så ondt... Normalt skal man ikke have ondt, når man har pluksveer, og du er heller ikke ret langt henne, så du burde ikke rigtig have plukveer endnu.... Tror også bare du skal slappe helt af, så meget du nu kan.... Men det er svært.... Jeg har også ondt i mit bækken, men det gør ikke så ondt, så jeg ikke kan lave noget... og jeg er i 24. uge...

Håber du snart kan blive gladere for din graviditet! God bedring!

Hejsa, tak for dit indlæg. Mit bækken er heller ikke det værste, men specielt om aften når jeg sidder og ser lidt fjernsyn i sofaen med kæresten, så når jeg skal op af sofaen, PUUUH ha det gør ondt. Så skal jeg lige tage 5-10 skridt før jeg kan rette mig helt op. Eller når jeg ligger i sengen, og skal dreje mig fra side til side, det gør også hammer nas. Ellers har jeg bare middel ondt i bækken når jeg går osv. Men ikke noget jeg ikke kan holde ud, og det har jeg haft siden uge 10 eller sådan noget.

Men det værste er nu også de smerter i maven. Jeg bliver jo også lidt urolig, selvom lægen har tjekket mig og alt er noramlt og baby har det fint. Heldigvis! Men forstår ikke hvorfor det ikke bliver bedre når nu jeg slapper af.

Tak tak Har du plukveer?

Anmeld

9. marts 2011

TinaPina

Sådan en graviditet går bare ikke altid som man drømmer om. Jeg har allerede gået hjemme i 20 uger, og er 25+0 i dag.

Jeg vil råde dig til, at gå i stå på sofaen og se om det ikke hjælper. Man skal virkelig være super super doven når de er der. Det er super svært. Tro mig jeg ved det , men det hjælper

Anmeld

9. marts 2011

Sitrani

170811 skriver:

Hejsa, tak for dit indlæg. Mit bækken er heller ikke det værste, men specielt om aften når jeg sidder og ser lidt fjernsyn i sofaen med kæresten, så når jeg skal op af sofaen, PUUUH ha det gør ondt. Så skal jeg lige tage 5-10 skridt før jeg kan rette mig helt op. Eller når jeg ligger i sengen, og skal dreje mig fra side til side, det gør også hammer nas. Ellers har jeg bare middel ondt i bækken når jeg går osv. Men ikke noget jeg ikke kan holde ud, og det har jeg haft siden uge 10 eller sådan noget.

Men det værste er nu også de smerter i maven. Jeg bliver jo også lidt urolig, selvom lægen har tjekket mig og alt er noramlt og baby har det fint. Heldigvis! Men forstår ikke hvorfor det ikke bliver bedre når nu jeg slapper af.

Tak tak Har du plukveer?

Ok - sådan har jeg det også med mit bækken... det gør ret ondt, men kan godt leve med det.... endnu.... håber ikke det bliver værre...

Jeg ved ikke om jeg har plukveer - jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til det, hvis jeg har plukveer.... Men måske er det for tidligt endnu.... det er svært at sige.... Mærker intet til noget der kunne minde om plukveer i hvert fald - men det er jo meget forskelligt fra kvinde til kvinde...

Anmeld

9. marts 2011

170811

TinaPina skriver:

Sådan en graviditet går bare ikke altid som man drømmer om. Jeg har allerede gået hjemme i 20 uger, og er 25+0 i dag.

Jeg vil råde dig til, at gå i stå på sofaen og se om det ikke hjælper. Man skal virkelig være super super doven når de er der. Det er super svært. Tro mig jeg ved det , men det hjælper

Åh gud fra du var 5+0?????????? Hvordan kan det dog være?  Hold da op hvor jeg føler med dig, og hvordan får du tiden til at gå? Jeg har ikke engang gået hjemme en uge og jeg ved at flå håret ud af hoved på mig selv af kedsomhed. Skal du gå sygmeldt resten af graviditeten?

Anmeld

9. marts 2011

An&Jo

170811 skriver:

Tak tak Har du plukveer?

kunne det muligvis være noget bækkenløsning?? Det kan man godt få ret tidligt..

Derudover så er plukveerne altså ikke normale endnu, de burde først komme senere medmindre der er en grund til det.. Måske du skulle blive tjekket en ekstra gang for blærebetændelse?? Få din urin dyrket og lad være med at nøjes med sådan en sticks,for du kan risikere de ikke kan se den derpå.. Du har ikke nødvendigvis nogle symptomer på blærebetændelse når du er gravid..

Og så til sidst SLAP AF!! Det er meget vigtigt at du bare sørger for at sumpe i din sofa og lave absolut ingenting indtil dine plukveer aftager, de kan altså sætte gang i for tidlig fødsel hvis man ikke passer på.. Jeg var selv ved at gå i fødsel i uge 30 fordi jeg ikek kunne finde ud af at slappe af..

dette var ikke for at skræmme dig, men for at fortælle at plukveer altså godt kan være alvorlige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.