Nogen med et godt råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Laulund87

mor-til-vanessa skriver:

har ikke rigtig nogen gode råd.

vil bare fortælle at nessa også godt kan finde på at skubbe hendes kusine. jeg tror at det bunder i, at hendes kusine altid (største delen af tiden) tager legetøjet ud af hånden på hende. nessa plejer at tage noget nyt og det tager kusinen også. så nu tror jeg bare hun er begyndt og sige fra. 

kusinen er rigtig god til at give nessa kys og kram og det er altid der nessa skubber hende væk. jeg plejer at sige at det må man ikke og at man skal ae, kramme og kysse og så viser jeg hende det.

jeg ved ikke rigtig hvad du kan. måske du også selv er lidt utryg når du ved hun har det sådan? det kan hun jo sagtens mærke...

har ikke rigtig nogen gode råd, ville bare fortælle at sådan er det også her. 

Hmm synes ikke jeg virker utryg

Hvis Vanessa ikke gider kysse og kramme, kan jeg godt forstå hun skubber lidt væk..Hehe. Maria vil godt kysse, både os og andre, men KUN når hun har lyst, og man kan lige vove på at spørge efter det..Skøre unge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Laulund87

Brams skriver:

Ja det er helt klart noget andet end at gå hen og slå et andet barn. Hun prøver jo bare at forklare (på den eneste måde hun kan lige nu) at hun ikke vil have dem så tæt på.

Super idé med at inddrage VS, så får hun også en bedre dag dernede

Jeg plejer at gøre det, at hvis hun sidder nede på gulvet og der kommer et barn og jeg kan se at hun bliver utryg, så sætter jeg mig ved hende og lader hende "kravle op på mig", så vi stadig er på gulvet (i stedet for at tage hende helt væk fra det - gør det selvfølgelig hvis jeg kan se at hun er på randen af gråd), men hun er "i sikkerhed" hos mig - bare en idé

Ej det var smart at lade hende kravle i sikkerhed hos én, i stedet for at gå væk Hvis det ikke hjælper kan man jo altid rejse sig og gå med hende.

Snakker med vuggestuen i morgen om det

Anmeld

8. marts 2011

Laulund87

jannebjerre skriver:

Søde du skal ikke være flov, men derimod stolt over at Maria kan sige fra i en for hende utryg situation på trods af manglende mobilitet og sprog! Hun gør det hun kan for at komme ud af situationen

Og puuhhhaaa hun skulle skamme sig den anden mor
Maria satte ganske enkelt bare en grænse og jeg sys det er smukt og beviser at du i den grad har opdraget et barn der forstår hvornår hun vil noget og hvornår der er noget hun ikke vil!!! SMUKT

Kææææmpe knus

Åhh tak smukke

Du får mig altid i bedre humør, og jeg har slet ikke set sådan på det, som i alle sammen skriver

Anmeld

8. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Måske det har noget med størrelsen at gøre? Synes de andre børn virker så voldsomme i forhold til Maria og det synes hun nok også..

Men nu har jeg da håb for at det bliver bedre Var helt nervøs..

Både og.....

De andre børn er jo nysgerrige for at se 'hvem er nu det' og tænker ikke som os voksne at tage det med ro osv. 

De går mere lige til den og kan virke truende, når de kommer farende...

Hun har jo pga sygdom været lidt 'isoleret' fra andre børn og mangler derved lidt det at være social, være en del af et fællesskab. 

Derved er hun startet i vu? Mange nye indtryk - lyde - børn osv.

Mon du skulle lære hende baby tegn, for at være bange. 

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Laulund87 skriver:

Hmm synes ikke jeg virker utryg

Hvis Vanessa ikke gider kysse og kramme, kan jeg godt forstå hun skubber lidt væk..Hehe. Maria vil godt kysse, både os og andre, men KUN når hun har lyst, og man kan lige vove på at spørge efter det..Skøre unge

nej det kunne jo være. ved selv hvis jeg er sur eller ked af det, så er nessa det også.

er sikker på det går over igen

Anmeld

8. marts 2011

Brams

Laulund87 skriver:

Ej det var smart at lade hende kravle i sikkerhed hos én, i stedet for at gå væk Hvis det ikke hjælper kan man jo altid rejse sig og gå med hende.

Snakker med vuggestuen i morgen om det

Lige præcis

Anmeld

8. marts 2011

Corn

Laulund87 skriver:

Ej sådan må du ikke sige, den er vist tæt på!

Synes lige du var så sød, men nu ved jeg snart ikke når du skriver sådan noget skræmmende noget

Den kommer

Desværre

Men jeg er stadig sød

Anmeld

8. marts 2011

Laulund87

Mor til Frederic skriver:

Både og.....

De andre børn er jo nysgerrige for at se 'hvem er nu det' og tænker ikke som os voksne at tage det med ro osv. 

De går mere lige til den og kan virke truende, når de kommer farende...

Hun har jo pga sygdom været lidt 'isoleret' fra andre børn og mangler derved lidt det at være social, være en del af et fællesskab. 

Derved er hun startet i vu? Mange nye indtryk - lyde - børn osv.

Mon du skulle lære hende baby tegn, for at være bange. 

Babytegn..Hmm det ville sikkert være godt, men ved ikke om jeg magter det Kunne da undersøge det i hvert fald

De andre børn er jo slet ikke onde og jeg får helt ondt af dem..Men hvis jeg ser med Marias øjne, kan de sikkert godt virke sådan

Anmeld

8. marts 2011

Laulund87

Macaab skriver:

Den kommer

Desværre

Men jeg er stadig sød

Hmm...Okay så er du stadig sød

Anmeld

8. marts 2011

Corn

Laulund87 skriver:

Hmm...Okay så er du stadig sød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.