Nogen med et godt råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.656 visninger
32 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Laulund87

Jeg ville egentlig have oprettet det her anonymt fordi jeg synes det er ret flovt at jeg åbenbart har et uopdragent barn

Men så ville der nok ikke rigtig være respons..

Sagen er den at Maria er utryg ved andre børn. De kommer hen til hende og hun kan jo hverken gå eller kravle og hvordan skal hun så sige fra og komme væk? Hun grynter sådan lidt og så skubber hun..Hvad skal hun ellers gøre når hun føler sig trængt op i en krog og ikke kan sige noget?

Det er da rigtig synd for barnet der bare vil snakke med hende, lige at få et skub

Vi var til fastelavnsfest i søndags hvor to mødre til to piger, på Marias alder, var der. Vi har været sammen et par gange da pigerne var yngre.

Maria står op af mig og den ene pige kommer kravlende. Jeg kan mærke at Maria presser sig op af mig og begynder at mumle lidt. Hun prøver jo at komme væk, men jeg tænker at vi lige prøver. Pigen kommer hen og hun får bare et skub.

Moderen bliver godt stram i ansigtet og jeg siger til Maria at hun da ikke må skubbe for hun gør jo ikke noget. Jeg kunne begrave mig selv

De to piger krammer rigtig hinanden og jeg sidder bare med ondt i maven. Pigen kommer hen igen, men moderen siger bare; "Pas på eller du får et dask af hende"

Altså hvad pokker skal jeg gøre? Hun er tydeligvis utryg ved andre børn og hvordan skal hun ellers gøre fra når hun ikke kan komme væk??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Brams

Du skal slet ikke være flov og du har absolut ikke et uopdragent barn. Hun kan ikke komme væk og har ikke noget sprog, der kan fortælle at hun ikke synes om at de andre børn kommer for tæt på.

Du har en lille pige der er utryg ved andre børn og det skal du rumme og vise hende at det er ok. Dvs. tage hende op, når du kan mærke at hun presser sig op ad dit ben osv.

Det tager tid, men det skal nok komme og indtil da skal du bare være der for hende

Synes den anden mor burde skamme sig og tænke sig en ekstra gang om inden hun udtaler sig. I har jo været sammen før, så hun "kender" jo lidt til din datter.

fra en som også har en lille pige, der er utryg ved andre børn.

Anmeld

8. marts 2011

Corn

Det er jo ikke fordi hun er uopdragen... Hun har bare en privat-sfære som ikke-inviterede ikke skal komme ind i, og det synes jeg er helt okay.

Hun skal nok lukke dem ind, hun har lyst til - når hun har lyst

Anmeld

8. marts 2011

dorthemus

Hmm ja jeg synes nu det er den anden mor der sku have et dask...hvad ligner det, at sige sådan

Din datter reagerer instinktivt på en utryg situation, hun ikke kan komme væk fra, ved at forsvare sig selv.

Du skal ikke være flov for dit barn er IKKE uopdragent. Jeg ville sætte mig ned på hendes niveau og vise hende, at hun er beskyttet og så skal du sætte ord på hendes frygt...så er jeg sikker på, at hun med tiden ikke er bange for andre børn.

Jeg ville også forklare de andre mødre hvordan tingene hænger sammen, så vil du også møde en større forståelse. Som mor må vi nogle gange være talerør for vores børn, i situationer hvor de har brug for vores hjælp.

Held og lykke med det

Anmeld

8. marts 2011

Laulund87

Brams skriver:

Du skal slet ikke være flov og du har absolut ikke et uopdragent barn. Hun kan ikke komme væk og har ikke noget sprog, der kan fortælle at hun ikke synes om at de andre børn kommer for tæt på.

Du har en lille pige der er utryg ved andre børn og det skal du rumme og vise hende at det er ok. Dvs. tage hende op, når du kan mærke at hun presser sig op ad dit ben osv.

Det tager tid, men det skal nok komme og indtil da skal du bare være der for hende

Synes den anden mor burde skamme sig og tænke sig en ekstra gang om inden hun udtaler sig. I har jo været sammen før, så hun "kender" jo lidt til din datter.

fra en som også har en lille pige, der er utryg ved andre børn.

Jeg har slet ikke tænkt på at tage hende op, fordi jeg tænkte at det var hendes temperament

Men tusind tak for rådet Det giver meget mening at flytte hende når hun er utryg. Det må jeg lige snakke med vuggestuen om fordi de siger nemlig også at hun slår ud efter de andre.

Hun vil bare gerne sidde for sig selv

Jeg tænker også at det ville være noget helt andet hvis hun kunne gå og gik hen og slog et barn!

Anmeld

8. marts 2011

Laulund87

Macaab skriver:

Det er jo ikke fordi hun er uopdragen... Hun har bare en privat-sfære som ikke-inviterede ikke skal komme ind i, og det synes jeg er helt okay.

Hun skal nok lukke dem ind, hun har lyst til - når hun har lyst

Tak det er jeg glad for du siger..Bliver helt lettet.

Tror du det ændrer sig med tiden?

Anmeld

8. marts 2011

Laulund87

dorthemus skriver:

Hmm ja jeg synes nu det er den anden mor der sku have et dask...hvad ligner det, at sige sådan

Din datter reagerer instinktivt på en utryg situation, hun ikke kan komme væk fra, ved at forsvare sig selv.

Du skal ikke være flov for dit barn er IKKE uopdragent. Jeg ville sætte mig ned på hendes niveau og vise hende, at hun er beskyttet og så skal du sætte ord på hendes frygt...så er jeg sikker på, at hun med tiden ikke er bange for andre børn.

Jeg ville også forklare de andre mødre hvordan tingene hænger sammen, så vil du også møde en større forståelse. Som mor må vi nogle gange være talerør for vores børn, i situationer hvor de har brug for vores hjælp.

Held og lykke med det

Jeg er super glad for du siger sådan for jeg har virkelig haft det dårligt med det Hun er jo en lille pige af størrelse og de andre børn er ca 2 år og de er jo en del større og det virker nok skræmmende Hun har jo også kun været i vuggestue 2 måneder, og indtil da var hun ret isoleret derhjemme pga hendes sygdom

Anmeld

8. marts 2011

Corn

Laulund87 skriver:

ja da. Så snart hun er mere mobil og kan bruge ord, kan jo selv indbyde, invitere og afvise kontakt...

Anmeld

8. marts 2011

Laulund87

Macaab skriver:

ja da. Så snart hun er mere mobil og kan bruge ord, kan jo selv indbyde, invitere og afvise kontakt...

Pyha det var godt

Dejligt med råd fra erfarne mødre herinde

Anmeld

8. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Det gør det...

Stille og roligt, i hendes eget tempo...

Frederic var nøjagtig på samme måde over for andre børn og nogle gange voksne...

Syntes de andre kommer med gode råd.. Vi tog og tager Frederic op når vi kan se han 'ikke kan slippe væk' .. Når nok er nok..

Det er blev meget bedre, da han blev mobil og slev kunne kravle væk. 

Han kan stadig godt få en snert af det, især sammen med voldelige børn. Begge han fætre er fra samme årgang, men stik modsat frederic. De skubber - slår - bider - råber og skriger mm. Så han sætter sig gerne et andet sted som dem, eller går når de kommer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.