Nogen med et godt råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

dorthemus

Laulund87 skriver:

Jeg er super glad for du siger sådan for jeg har virkelig haft det dårligt med det Hun er jo en lille pige af størrelse og de andre børn er ca 2 år og de er jo en del større og det virker nok skræmmende Hun har jo også kun været i vuggestue 2 måneder, og indtil da var hun ret isoleret derhjemme pga hendes sygdom

Lige præcis! Jeg er uddannet pædagog og har både arbejdet i BH og VUG og jeg har set masser af sådanne situationer. Dit barn vil gennem mange år komme til at møde andre børn der er både større, stærkere og har et bedre sprog...men med alderen blir hun jo også større, stærkere og bedre sprogligt  Og det skal hun lære at håndtere MED DIN HJÆLP

Hvis man har en grundlæggende tryghed så vil man også møde verden uden frygt.

Som du siger, så har hun været mange ting igennem så jeg synes bestemt det er et sundhedstræk, at hun forsvarer sig...ville sgu blive mere bekymret hvis hun bare uden videre lod sig kanøfle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Laulund87

Mor til Frederic skriver:

Det gør det...

Stille og roligt, i hendes eget tempo...

Frederic var nøjagtig på samme måde over for andre børn og nogle gange voksne...

Syntes de andre kommer med gode råd.. Vi tog og tager Frederic op når vi kan se han 'ikke kan slippe væk' .. Når nok er nok..

Det er blev meget bedre, da han blev mobil og slev kunne kravle væk. 

Han kan stadig godt få en snert af det, især sammen med voldelige børn. Begge han fætre er fra samme årgang, men stik modsat frederic. De skubber - slår - bider - råber og skriger mm. Så han sætter sig gerne et andet sted som dem, eller går når de kommer. 

Måske det har noget med størrelsen at gøre? Synes de andre børn virker så voldsomme i forhold til Maria og det synes hun nok også..

Men nu har jeg da håb for at det bliver bedre Var helt nervøs..