sos barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

NinaNymannMadsen

mor-til-vanessa skriver:

ja hellere en timeot end man begynder at råde og skrige

jq nemlig for det lære barnet ikke af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

eElak

Jeg har set det indimellem, og jeg kan virkelig måbe over det indimellem. Især det afsnit hvor knægten (som er teenager eller tæt på) truer sin far med en kniv.. hvad sker der lige for det!!! 

Jeg har mange overvejelser i forhold til opdragelsen af min søn og jeg VED at jeg er blød på flere punkter.. MEN jeg går også ind for at det er frit herhjemme, men han skal sq gøre hvad jeg siger når det er. 

Jeg har endnu ikke brugt timeout.. Men det er noget jeg måske snart gør brug af... jeg er i hvert fald ikke afvisende overfor det, men jeg har bare ikke haft brug for det endnu.. 

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Enayia skriver:

Nej det er noget værre noget. Jamen jeg tror mange når til det punkt hvor de bare giver op/efter. Hvis f.eks faren/moren ikke gider engagere sig og det kun er den ene som prøver. Synes jeg tit man har set.

Ja måske er jeg kynisk, men synes sgu det kan være top underholdning at se hvordan nogle af dem hiver deres stakkels forældre rundt i manegen

MEn de plejer jo få styr på det til sidst (og forhåbentlig fremover)

hæhæ ja det er meget underholdene

jeg tror du har ret. tror også børnene bliver forviret hvis forældrene gør det på forskellige måder og ikke snakker sammen.

og ja forhåbentligt får de styr på det. stakkels børn og forældre hvis de ikke gør

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

mor-til-vanessa skriver:

det var mest det der med at vi ikke ville gøre ham sur og vi blev altid gode venner lige inden han blev rigtig sur. det var ikke så fedt dengang, har nok også været lidt mange for ham. men vi har et super godt forhold idag, men der skulle også lige til at jeg sagde fra. og vi har snakket om hans temperement, så idag kan jeg fortælle ham alt, uden frygt.

hvor sjovt du skriver det med at du kunne spille ædru, det kunne jeg også altid. men gad vide om de ikke godt har vidst at man drank lidt mere end man måtte?

Det er jo bare super, at I har fået snakket om det - man hører ofte om historier hvor forholdet mellem barn og forælder har været med gnidninger, som så fortsætter resten af livet 

Haha, ooooh jo, det tror jeg! Hun kom med små bemærkninger: "puuuh, du lugter af alkohol" og "Var du lidt fuld igår?"

uskydige mig: "Hva, neeej mor, jeg drak da næsten ingenting!"
Idag er det mit svar mere "Ja, jeg kan ikke huske en brik fra igår, gider du komme med en brækspand?"  Haha. 

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

KaLee skriver:

Jeg har set det indimellem, og jeg kan virkelig måbe over det indimellem. Især det afsnit hvor knægten (som er teenager eller tæt på) truer sin far med en kniv.. hvad sker der lige for det!!! 

Jeg har mange overvejelser i forhold til opdragelsen af min søn og jeg VED at jeg er blød på flere punkter.. MEN jeg går også ind for at det er frit herhjemme, men han skal sq gøre hvad jeg siger når det er. 

Jeg har endnu ikke brugt timeout.. Men det er noget jeg måske snart gør brug af... jeg er i hvert fald ikke afvisende overfor det, men jeg har bare ikke haft brug for det endnu.. 

ja det afsvit så jeg også. mangel på respekt overfor sine forældre. det kunne jeg simpelhen ikke finde på. nok også fordi jeg ikke turde.

jeg synes også det skal være fri og det skal heller ikke være fordi min datter skal gå på liste tæer, men har det bare sådan at børn skal gøre hvad der bliver bedt om. eks at dække bord og så skal der være gensidig respekt.

jeg heller ikke brugt timeout endnu, men har en lille hidsigprop, så den kommer nok i brug

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Dinna88 skriver:

Det er jo bare super, at I har fået snakket om det - man hører ofte om historier hvor forholdet mellem barn og forælder har været med gnidninger, som så fortsætter resten af livet 

Haha, ooooh jo, det tror jeg! Hun kom med små bemærkninger: "puuuh, du lugter af alkohol" og "Var du lidt fuld igår?"

uskydige mig: "Hva, neeej mor, jeg drak da næsten ingenting!"
Idag er det mit svar mere "Ja, jeg kan ikke huske en brik fra igår, gider du komme med en brækspand?"  Haha. 

hæhæ griner. 

her er der heldigvis ingen spændinger

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

mor-til-vanessa skriver:

hæhæ griner. 

her er der heldigvis ingen spændinger

Hehe
Det er jo bare super  

Anmeld

8. marts 2011

Fam. Madsen

mor-til-vanessa skriver:

ja jeg synes det er slemt nogen gange.

hvor gammel var han da i begyndte at bruge det?

tænkter også at når de ved at der er en konsekvens, hvis de gør noget forkert, så gør de ikke noget forkert

mener han var omkring 1½år også sad han bare i max 1 min. hvor vi sad sammen med ham også bagefter forklarede ham hvad det var han ikke måtte med korte og klar sætninger og det hjalp os alle... 

tror også det er best og begynde at sætte grænser tidligr for dit barn så du ikke ender ud med og have et barn der skriger hvergang du siger nej. ser det tit ved mine søskendes børn som ikke har nogen faste grænser.

nok også derfor jeg er starte så tidligt med min søn. 

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Fam. Madsen skriver:

mener han var omkring 1½år også sad han bare i max 1 min. hvor vi sad sammen med ham også bagefter forklarede ham hvad det var han ikke måtte med korte og klar sætninger og det hjalp os alle... 

tror også det er best og begynde at sætte grænser tidligr for dit barn så du ikke ender ud med og have et barn der skriger hvergang du siger nej. ser det tit ved mine søskendes børn som ikke har nogen faste grænser.

nok også derfor jeg er starte så tidligt med min søn. 

synes også jeg sætter grænser og er konsekvens. hun får ikke sin vilje.

eks hvis hun smider med maden, fortæller jeg hende at hvis hun gør det igen så får hun ikke mere. og så får hun heller ikke mere. nu smider hun næsten aldrig med maden.

eller hvis hun bliver sur over hun ikke må få noget og skriger, så lader jeg hende også bare skrige, det går hurtig over igen og så leger hun videre.

men jo det er bedre at starte fra start så de ved hvordan det er

Anmeld

8. marts 2011

Fam. Madsen

mor-til-vanessa skriver:

synes også jeg sætter grænser og er konsekvens. hun får ikke sin vilje.

eks hvis hun smider med maden, fortæller jeg hende at hvis hun gør det igen så får hun ikke mere. og så får hun heller ikke mere. nu smider hun næsten aldrig med maden.

eller hvis hun bliver sur over hun ikke må få noget og skriger, så lader jeg hende også bare skrige, det går hurtig over igen og så leger hun videre.

men jo det er bedre at starte fra start så de ved hvordan det er

nemlig og det er rigtig som du siger det går hurtig over igen. vi gøre det samme med marcus her hjemme. 

f.eks. slår han vores hunde får han afvide det må du ikke, for ellers kommer du ind og sidde. og gøre han det igen kommer han ind. nu er det sjælende han slår hundene. 

synes det er dejligt og se at det hjælper det man gør.

og man gøre det jo ikke for og såre dem. selvom marcus virkelig kan få det til og lyde sådan nogen gange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.