mor-til-vanessa skriver:
kan helt klart give dig ret. lidt though love tager man aldrig skade af- skal selvfølgelig være på den gode måde.
jeg har vi hver fald haft mange regler som barn, dengang var jeg selvfølgelig træt af det, men er glad for det den dag idag
Ja, den tough love skal være på den måde, at børnene opfatter det som grænser, og ikke som straffe!
Det forstår jeg godt at du er glad for i dag - men som barn skal man jo have andre til at sætte grænserne fordi man ikke selv kan/forstår 100 % hvad der er rigtigt og forkert, og det er bare ikke altid lige sjovt! Jeg husker ikke selv grænserne i min barndom, men jeg kan da huske lidt senere da min mor sagde at jeg skulle være hjemme kl 0100 og ikke drikke - det var fint nok, men jeg kunne stadig ringe til hende om aftenen og sige, ikke spørge, at jeg blev ude lidt længere men at jeg kom hjem der og der, på den og den måde, og det var hun helt okay med. Hvis ikke hun var det, jamen, så var jeg da taget hjem. Så det handler jo også om gensidig respekt, og den får man jo når børnene er helt små
Anmeld