mor-til-vanessa skriver:
årh den gik ikke med min far som du skriver du kunne. heller ikke med min mor. tror jeg var 16 før jeg fik lov at komme hjem når det passede mig.
hele skoletiden skulle jeg være hjemme kl 1 og skulle komme og sige jeg var hjemme og måtte kun drikke to genstande. nøj det var jeg træt af, alle andre måtte gøre hvad der passede dem. men er glad for det idag.
min far var meget streng. kan huske når man og min søster skændes, (det gjorde vi tit i bilen) så blev vi altid selv gode venner, lige når vi kunne se at min far var ved at blive rigtig gal. det var måske nok lidt mere af angst dengang.
Jeg er glad for at min mor var så sød. Men det her handler nu også om fra da jeg var 15 og opefter. Reglerne er dog gået i sig selv med tiden, meget hurtigt. Jeg måtte jo heller ikke drikke, men det gjorde jeg i stride strømme. Jeg kunne dog spille forholdsvis ædru, så hun troede jeg havde drukket meget lidt, men vi havde et skønt fællesskab, en flok på 10-15 stykker, og vi drak meget i weekender og ferier og hyggede os. Min mor sagde ikke meget til det, og det er jo så bare gået op for hende, at grænser ikke nytter noget, når det kommer til det. Jeg har altid kunne styre mit alkoholindtag, og det har hun altid vidst, så ingen problemer 
Jaa, jeg kan godt forestille mig at det har været træls! Men godt, at du er glad for det i dag
Ej, hvor er det ærgeligt, at opdragelsen var baseret på angst. Det må have været frygteligt?
Anmeld