sos barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Fam. Madsen

jep vi ser det her hjemme nogen gange.

vi bruger time out her hjemme. og har gjort det i 1 årstid nu det virker her hjemme men vi bruger det sjælende, da han faktis for det meste stopper efter vi har sagt nej.

det er vildt og se hvordan nogen forældre er over for deres børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Dinna88 skriver:

Ja, den tough love skal være på den måde, at børnene opfatter det som grænser, og ikke som straffe!  

Det forstår jeg godt at du er glad for i dag - men som barn skal man jo have andre til at sætte grænserne fordi man ikke selv kan/forstår 100 % hvad der er rigtigt og forkert, og det er bare ikke altid lige sjovt! Jeg husker ikke selv grænserne i min barndom, men jeg kan da huske lidt senere da min mor sagde at jeg skulle være hjemme kl 0100 og ikke drikke - det var fint nok, men jeg kunne stadig ringe til hende om aftenen og sige, ikke spørge, at jeg blev ude lidt længere men at jeg kom hjem der og der, på den og den måde, og det var hun helt okay med. Hvis ikke hun var det, jamen, så var jeg da taget hjem. Så det handler jo også om gensidig respekt, og den får man jo når børnene er helt små

årh den gik ikke med min far som du skriver du kunne. heller ikke med min mor. tror jeg var 16 før jeg fik lov at komme hjem når det passede mig.

hele skoletiden skulle jeg være hjemme kl 1 og skulle komme og sige jeg var hjemme og måtte kun drikke to genstande. nøj det var jeg træt af, alle andre måtte gøre hvad der passede dem. men er glad for det idag.

min far var meget streng. kan huske når man og min søster skændes, (det gjorde vi tit i bilen) så blev vi altid selv gode venner, lige når vi kunne se at min far var ved at blive rigtig gal. det var måske nok lidt mere af angst dengang.

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Fam. Madsen skriver:

jep vi ser det her hjemme nogen gange.

vi bruger time out her hjemme. og har gjort det i 1 årstid nu det virker her hjemme men vi bruger det sjælende, da han faktis for det meste stopper efter vi har sagt nej.

det er vildt og se hvordan nogen forældre er over for deres børn.

ja jeg synes det er slemt nogen gange.

hvor gammel var han da i begyndte at bruge det?

tænkter også at når de ved at der er en konsekvens, hvis de gør noget forkert, så gør de ikke noget forkert

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Enayia skriver:

Jeg kan godt li' at se det. Ja nogle børn er virkelig slemme, men mange gange skyldes dette jo desværre at forældrene har problemer! Men hvor kan man korse sig !

ja det er helt klart forældrenes skyld.

jeg forstår bare ikke hvordan man an lade det "stå" til. man ville jo aldrig kunne komme ud og besøge nogen

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Astasmor skriver:

et gjorde vi også i starten med asta men det hjalp ikke ret meget så gik vi over til timeouts og det virker bedre her. og når det ikke er længere hun er der inde så syntes jeg heller ikk det gør noget. hun skla jo bare vide at hun ikke må gøre de ting og man ikke altid kan få sin vilje

nej så er det nok bedst med en timeout.

tror også det bliver nødvendigt her en dag

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

mor-til-vanessa skriver:

årh den gik ikke med min far som du skriver du kunne. heller ikke med min mor. tror jeg var 16 før jeg fik lov at komme hjem når det passede mig.

hele skoletiden skulle jeg være hjemme kl 1 og skulle komme og sige jeg var hjemme og måtte kun drikke to genstande. nøj det var jeg træt af, alle andre måtte gøre hvad der passede dem. men er glad for det idag.

min far var meget streng. kan huske når man og min søster skændes, (det gjorde vi tit i bilen) så blev vi altid selv gode venner, lige når vi kunne se at min far var ved at blive rigtig gal. det var måske nok lidt mere af angst dengang.

Jeg er glad for at min mor var så sød. Men det her handler nu også om fra da jeg var 15 og opefter. Reglerne er dog gået i sig selv med tiden, meget hurtigt. Jeg måtte jo heller ikke drikke, men det gjorde jeg i stride strømme. Jeg kunne dog spille forholdsvis ædru, så hun troede jeg havde drukket meget lidt, men vi havde et skønt fællesskab, en flok på 10-15 stykker, og vi drak meget i weekender og ferier og hyggede os. Min mor sagde ikke meget til det, og det er jo så bare gået op for hende, at grænser ikke nytter noget, når det kommer til det. Jeg har altid kunne styre mit alkoholindtag, og det har hun altid vidst, så ingen problemer

Jaa, jeg kan godt forestille mig at det har været træls! Men godt, at du er glad for det i dag  

Ej, hvor er det ærgeligt, at opdragelsen var baseret på angst. Det må have været frygteligt?

Anmeld

8. marts 2011

Enayia

mor-til-vanessa skriver:

ja det er helt klart forældrenes skyld.

jeg forstår bare ikke hvordan man an lade det "stå" til. man ville jo aldrig kunne komme ud og besøge nogen

Nej det er noget værre noget. Jamen jeg tror mange når til det punkt hvor de bare giver op/efter. Hvis f.eks faren/moren ikke gider engagere sig og det kun er den ene som prøver. Synes jeg tit man har set.

Ja måske er jeg kynisk, men synes sgu det kan være top underholdning at se hvordan nogle af dem hiver deres stakkels forældre rundt i manegen

MEn de plejer jo få styr på det til sidst (og forhåbentlig fremover)

Anmeld

8. marts 2011

NinaNymannMadsen

mor-til-vanessa skriver:

nej så er det nok bedst med en timeout.

tror også det bliver nødvendigt her en dag

dt kan jo ske. men så det jo bare det man gør. hellere en timeout end at man bliver så sur over det de gør og mister besindelsen.

asta har gudskelov lært af det lidt, der er nogen ting hun ikke gør mere.

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Dinna88 skriver:

Jeg er glad for at min mor var så sød. Men det her handler nu også om fra da jeg var 15 og opefter. Reglerne er dog gået i sig selv med tiden, meget hurtigt. Jeg måtte jo heller ikke drikke, men det gjorde jeg i stride strømme. Jeg kunne dog spille forholdsvis ædru, så hun troede jeg havde drukket meget lidt, men vi havde et skønt fællesskab, en flok på 10-15 stykker, og vi drak meget i weekender og ferier og hyggede os. Min mor sagde ikke meget til det, og det er jo så bare gået op for hende, at grænser ikke nytter noget, når det kommer til det. Jeg har altid kunne styre mit alkoholindtag, og det har hun altid vidst, så ingen problemer

Jaa, jeg kan godt forestille mig at det har været træls! Men godt, at du er glad for det i dag  

Ej, hvor er det ærgeligt, at opdragelsen var baseret på angst. Det må have været frygteligt?

det var mest det der med at vi ikke ville gøre ham sur og vi blev altid gode venner lige inden han blev rigtig sur. det var ikke så fedt dengang, har nok også været lidt mange for ham. men vi har et super godt forhold idag, men der skulle også lige til at jeg sagde fra. og vi har snakket om hans temperement, så idag kan jeg fortælle ham alt, uden frygt.

hvor sjovt du skriver det med at du kunne spille ædru, det kunne jeg også altid. men gad vide om de ikke godt har vidst at man drank lidt mere end man måtte?

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Astasmor skriver:

dt kan jo ske. men så det jo bare det man gør. hellere en timeout end at man bliver så sur over det de gør og mister besindelsen.

asta har gudskelov lært af det lidt, der er nogen ting hun ikke gør mere.

ja hellere en timeot end man begynder at råde og skrige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.