koteletter i fad , hjælp ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.639 visninger
25 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

LRJ

min kæreste vil gerne have det, men jeg aner ikke hvordan jeg laver det, da jeg ikk kan li det :/
så er der nogen der har en god opskrift på det, det skal ikk være med karry i, ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

BellaCiinea

Jeg bruner koteletterne på panden med salt/peber/paprika. 

Så lægger jeg dem i et ovnfast fad, så hælder jeg flåede tomater og glaschampignon henover og så fløde så kødet kun lige er dækket.

Og så smider jeg det i ovnen i en halv times tid =)

Anmeld

8. marts 2011

Lou87

Lone H. skriver:

min kæreste vil gerne have det, men jeg aner ikke hvordan jeg laver det, da jeg ikk kan li det :/
så er der nogen der har en god opskrift på det, det skal ikk være med karry i, ??

Jeg plejer at gøre sådan:

Steg fadkoteletter let på panden, put dem derefter i et fad..
Så tag et glas champingonger og put på samme pande som kødet var på (tag vandet fra!) og steg dem lidt også.. put dem herefter også i fadet. Og til sidst så putter du på samme pande (for smagens skyld) noget fløde på.. du kan evt for at stivne lidt putte lidt lys maizena jævner i, men ka undværes.. så får du det til og koge op og lader stå et par min, og så hælder du det ovenpå kød og champingonger. Og så i ovnen på 225 g i ca 20-25 min.
Hov husk lige lidt salt og peber også

Og så koger du bare nogle ris til ved siden af og når de er færdige kan du evt drysse lidt paprika over dem, gir også go smag til

Anmeld

8. marts 2011

Mary

Jeg elsker at lave det med paprika! Masser af paprika. Jeg har ikke en opskrift jeg følger, men kan da lige prøve at skrive det ned her til dig:

Koteletterne brunes og tages af panden og over i det fad du vil lave det i. På panden svitses bacon, løg og champignoner godt. Så hælder jeg en dåse hakkede tomater i. Hvis det skal være den lidt slankere udgave, så blender jeg creme fraiche med peberfrugt og tomater og hælder det i, og hvis den må være lidt federe, så kommer jeg fløde i til sidst, men har holdt lidt igen med creme fraichen. Masser af salt, peber og paprika!!! Lad det lige koge op, og så over i fadet til koteletterne og så en 40 minutters tid inde i ovnen ved 200 grader.

Alle ingredienserne er altså bare på gefühl, så jeg aner ikke hvor meget jeg bruger, men du kan jo prøve dig frem. Jeg elsker det med masser af fyld, men det kan man jo lade være med hvis man ikke er til det

Jeg ELSKER simpelthen den her ret  - nååhr ja, og så med ris til. 

Anmeld

8. marts 2011

MissGeoh

Brun koteletterne på panden..

Læg dem i et fad og hæld flåede tomater, champignon, revet gulerod og evt coctail pølser i samt fløde.

Og så kan du også skærer kartofler i skiver og ligge ved, så er det hele lavet på een gang..

Men ellers kog ris til.

Anmeld

8. marts 2011

Steph_Laurits

Min er MEGET fed og mætter som en sindssyg.

Bruner kotteletterne på panden med salt og peber, kommer dem i fadet og svitser derefter lige nogle hakkede løg og glas champignon på panden og hælder det over kotteletterne.

Blander i en skål, fløde, creme fraiche, en dåse hakkede tomater og lidt salt og peber for så at hælde det over i fadet.

Sættes i ovnen til creme fraiche/fløden ikke er så flydende mere men er blevet mere fast (ca. 2 timer)

Serveres med ris og grøntsager

Anmeld

8. marts 2011

Moar2011

Lone H. skriver:

bruner kødt.

svitser løg og championg, hælder fløde i og lidt kolør, får det op og koge.

tager kødet og sovsen over i et ildfast fad. i ovnen i ca 30min. steger noget bacon på panden, som jeg ligger i det ild fastefad sammen med grønne ærter 5min inden retten er færdig .. Mums det er godt-

(er ikke så god til at forklare) håber du forstod det ellers spørg .

Anmeld

8. marts 2011

tazz

Koteletter og bacon hurtigt på panden. I fad med cocktailpølser og en god blanding af fløde, flåede tomater og gode krydderier. Naaaaaam lige ned i maven! Og så er det PCO venlig kost hvis pøllerne er 0 kulhydrat

Anmeld

8. marts 2011

Happiness

Svits peberfrugt, løg og hvidløg i en gryde. Tilsæt championer i skiver samt forårsløg.

Tilsæt en halv liter grøntsagsboillion samt en dåse tomatpure.

Lad det simre i 2-5min. Tilsæt 2 stk milda madlavningsfløde samt coctailpølser.

Steg kortellertterne (med salt og peber på) på panden ca. 3 min på hver side. Og svits noget bacon i tern sammen med dem.

Høld overskydende fedtstof fra kortellertter og bacon i gryden.

Læg kortelletterne i et ildfast fad og hæld grøntsagsblanding med coctailpølser og bacon over.

Sæt i ovn i 30 min. Lav ris.

Og vupti! En MEGET lækker ret, men ikke helt fedfattig

Den går rent ind herhjemme hver gang.

Anmeld

8. marts 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Steg dem på panden.

Læg dem i et ovnfast fad.

Skive kartofler ovenpå

bland paprika, salt, peber, hvidløg ( 4 - 5 fed) Og flåede tomater med fløde.

Hæld det ud over kødet og kartoflerne.

Slut af med bacon ovenpå.

Sæt det i ovnen (midt) 200 grader i 3 kvarters tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.