Barn og hund..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.553 visninger
35 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

*Toffee*

Jeg har en undren som jeg godt kunne tænke mig at få nogle svar på

Hvorfor har man hund hvis den kun må være i køkken, baggang, gang, stald og deslignende?

Jeg læste i en tråd om en hvis hund boede i køkken, gang og baggang fordi den ikke måtte komme i nærheden af barnets legesager, seng ect. Og jeg er overbevist om at det ikke er et enestående tilfælde.

Så medmindre det er en decideret arbejdshund, hvorfor har man så hund, hvis den ikke må være en del af familien, særligt hvis det er i skræk for hundehår, støv osv?

Håber på nogle konstruktive svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Kruse90

Toffi skriver:

Hvorfor har man hund hvis den kun må være i køkken, baggang, gang, stald og deslignende?

Jeg læste i en tråd om en hvis hund boede i køkken, gang og baggang fordi den ikke måtte komme i nærheden af barnets legesager, seng ect. Og jeg er overbevist om at det ikke er et enestående tilfælde.

Så medmindre det er en decideret arbejdshund, hvorfor har man så hund, hvis den ikke må være en del af familien, særligt hvis det er i skræk for hundehår, støv osv?

Sådan tænker jeg også.
En af jeg kender har det også sådan, og jeg syntes at de dicideret er synd.
En hund skal være en del af familien, efter MIN mening.
Og det er den ikke ved at være ''lukket'' væk fra familien.

Anmeld

7. marts 2011

Maalene

Synes ikke man kan tilsidesætte hunden, fordi man får et barn...

Vi har selv en dejlig hund, og jeg er gravid, men går stadig til hundetræning med ham, og når jeg bliver højgravid og efter fødslen tager manden hunden til træning - så hunden ikke kommer til at føle sig overset...

Det med hunden tager legetøjet, er vel et spørgsmål om opdragelse - hvis man ikke orker at tage kampen med hunden, ja så er det nemmere at lukke den ud i bryggerset eller lignende... Det er virkelig synd, så skulle man have tænkt sig om, før man fik en lille sød hundehvalp...

Mht. hundehår og sådan noget, kan jeg godt se, at det kan være et problem, men har man sagt A, må man også sige B - og tage sig en svingom med støvsugeren lidt oftere

Anmeld

7. marts 2011

oerbaek

jeg har også hund og han må heller ikke komme i nærheden af drengenes værelser men det er ikke på grund af hundehårene, det er af den simple grund at vi har flere etager i huset og han ikke skal gå på trapper, vi har en lap/golden rettriever (blanding) og de har meget med hoftedyspasi og vi har af den grund valgt at han ikke skal ovenpå men han har hele stueetagen han kan boltre sig på. 

Anmeld

7. marts 2011

sweet

Toffi skriver:

kunne det evt. være fordi at barnet putter tingene i munden  efter hunden har slikket på det eller at hunden hopper op i sengen når barnet sover... det kan jo være farligt da nogen hunde ligesom katte kan finde er at ligge sig f.eks. ved barnets hovede så det ikke kan få luft...

det var bare en teori  har selv to hunde og vi har ikke noget problem med dem og børn, så skal ikke gøre mig for klog på det

Anmeld

7. marts 2011

*Toffee*

Kruse90 skriver:

Sådan tænker jeg også.
En af jeg kender har det også sådan, og jeg syntes at de dicideret er synd.
En hund skal være en del af familien, efter MIN mening.
Og det er den ikke ved at være ''lukket'' væk fra familien.

Sådan har jeg det også selv, men jeg håber der er en god "forklaring" eller et eller andet. For jeg vil gerne forstå det  

Men hår, snavs, støv osv. er bare ikke "godt nok" for mig, for det hører jo med til en hvis grad.

Anmeld

7. marts 2011

*Toffee*

sweet skriver:

kunne det evt. være fordi at barnet putter tingene i munden  efter hunden har slikket på det eller at hunden hopper op i sengen når barnet sover... det kan jo være farligt da nogen hunde ligesom katte kan finde er at ligge sig f.eks. ved barnets hovede så det ikke kan få luft...

det var bare en teori  har selv to hunde og vi har ikke noget problem med dem og børn, så skal ikke gøre mig for klog på det

Jeg tror sagtens det kan være noget af det. Men jeg tænker jo bare at det hører med. At når man har hund så ved man bare at der er en hvis "klamhed", he he.

Og lidt snavs og hundesavl skader vel ikke noget?

Anmeld

7. marts 2011

*Toffee*

oerbaek skriver:

jeg har også hund og han må heller ikke komme i nærheden af drengenes værelser men det er ikke på grund af hundehårene, det er af den simple grund at vi har flere etager i huset og han ikke skal gå på trapper, vi har en lap/golden rettriever (blanding) og de har meget med hoftedyspasi og vi har af den grund valgt at han ikke skal ovenpå men han har hele stueetagen han kan boltre sig på. 

Der kan man jo sige at det er sundhedshensyn til hunden. Det kan jeg godt forstå

Anmeld

7. marts 2011

*Toffee*

Maalene skriver:

Synes ikke man kan tilsidesætte hunden, fordi man får et barn...

Vi har selv en dejlig hund, og jeg er gravid, men går stadig til hundetræning med ham, og når jeg bliver højgravid og efter fødslen tager manden hunden til træning - så hunden ikke kommer til at føle sig overset...

Det med hunden tager legetøjet, er vel et spørgsmål om opdragelse - hvis man ikke orker at tage kampen med hunden, ja så er det nemmere at lukke den ud i bryggerset eller lignende... Det er virkelig synd, så skulle man have tænkt sig om, før man fik en lille sød hundehvalp...

Mht. hundehår og sådan noget, kan jeg godt se, at det kan være et problem, men har man sagt A, må man også sige B - og tage sig en svingom med støvsugeren lidt oftere

Jeg er enig med dig... Synes i har gjort jer gode tanker.

Jeg kan da godt forstå hvis folk finder snavs, savl, hår osv. klamt, jeg forstår bare ikke hvorfor man så har hund? Det er nok der jeg mest undrer mig.

Anmeld

7. marts 2011

sweet

Toffi skriver:

Jeg tror sagtens det kan være noget af det. Men jeg tænker jo bare at det hører med. At når man har hund så ved man bare at der er en hvis "klamhed", he he.

Og lidt snavs og hundesavl skader vel ikke noget?

hehe her hjemme er vi ikke sarte hvad angår hundehår osv.. min fyrs datter på 4 år elsker de to hunde og de får kysser og kram hele tiden og er med hende inde i sengen eller leger på hendes værelse og det nyder hun jo fuldt ud plus hun er mere tryk ved at de er der til at passe på hende  min søster har også en pige på 5 uger som hun har sat på gulvet så hundene kunne få lov til at snuse og se hende så de viste hvad deet var der kom ind af døren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.