sen abort eller adoption?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

Isabella_mor

Christine skriver:

Ok det lyder da godt nok meget som om det er på kant med loven. Og selvfølgelig ikke etisk forsvarligt.

Jeg må give dig ret i at der må findes bedre muligheder og man ved jo godt selv når man måske er gravid, så 12 uger er rigeligt tid at løbe på.
Men jeg ved ikke hvordan man kan gøre det mere acceptabelt for kvinden selv og omgivelserne at bortadoptere.. og jeg undrer mig lidt fordi det er ret nemt at få en abort indenfor de 12 uger og det er også ret nemt at anskaffe sig prævention og evt. fortrydelsespiller.
Men hvordan har kvinden det så bagefter hvis hun ved barnet faktisk er levende?

det er jo så ikke til at vide... nogle tænker jo ikke engang på det døde barn... så hvorfor tænke på om det er i live.. jeg ved det ikke.. jeg kan ikke sætte mig i en sådan kvindes sted. jeg ville ikke kunne finde på at få foretaget en sen abort hvis jeg fandt ud af det så sent og ikke ønskede barnet. 

og for at undgå uønsket graviditet så dyrker min kæreste og jeg altså beskyttet sex...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Isabella_mor

Mette+Mathias skriver:

Der må være en trykfejl i artiklen, for aborttallet i DK har i mange mange år (nok altid) ligget mellem 15-20.000 I ALT, - så derfor KAN der ikke være 16.000 som får abort efter 12. uge, hvert år.

Jeg er egentlig ret enig med dig, - men hvis man tvinger nogen til at bære et barn de ikke ønsker, hvordan kan de så ikke komme til at skade barnet, med alkohol, stoffer og kemi? Så skulle man spærre dem inde, og det er nok heller ikke helt lovligt, når de ikke har begået en forbrydelse, desværre.

nej det er sandt, det med at man ikke kan spære dem inde...

men nu håber jeg jo også at folk blev MINDRE egocentriske og mere voksne og ansvarlige og tog sig sammen og fuldførte den skide graviditet ordenlig så barnet i det mendste kan få et godt liv...

Anmeld

7. marts 2011

Frejsmor

isabellamor skriver:

når et levedygtigt barn bliver valgt fra og fødslen bliver sat i gang bliver barnet født uden normal opsyn.. uden jordemoder og hjerterytme.. når barnet så er født bliver det behandlet som affald som den artikkel jeg blev inspireret fra beskriver det... jeg har oplevet det med mine egne øjne.. barnet jeg så levede. det blev lagt i et tissebækken da det blev født mens kvinden jeg kender sad på toilettet.. der blev lagt låg på og barnet blev lagt ud i skyllerummet for at dø så det kunne blive kasseret som kemisk affald..

det barn blev fjernet fordi at kvinden jeg kender ønskede IKKE at få barnet.. hun tog til amtet og truede med at hun ville gå ud i skoven når fødslen nærmede sig og føde barnet der fordi hun ikke ville have det...  hun fik ikke engang valget at adoptere det væk. og det ville hun heller ikke have gjort jeg har spurgt hende efterfølgende, fordi at hun ikke lige gad at der kom en voksen og sagde "er du min mor"

egoistisk a helveds til.. det er DE tilfælde jeg mener og taler om. de tilfæølde hvor en sund og rask kvinde bliver gravid, opdager det LÆNGE efter 12 graviditetsuge, og lyver så bukserne de flyver omkring grunden til at få det fjernet kun af egoistiske årsager... de kvinder skulle tvinges til at føde børnene og så skulle de adopteres væk.. men hvis de valgte det selv og blev præget til at vælge den slags så ville de børn jo heller ikke blive behandlet som affald.. og artiklen siger alligevel 16.000 fostre der bliver fravalgt efter 12 graviditetuge.. hvis ikke det er mange så ved jeg ikke hvad mange er..

Kan du ikke evt. linke til den artikel du snakker om?

Det kan være det gør det lettere forståeligt for os herinde, at vi ved hvor du har din information fra..

Når du skriver 16.000 fostre så lyder det jo helt vildt groteskt og fuldstændig vanvittigt, hvis altså alle de fostre der er tale om er leve dygtige og kun valgt fra pga. at kvinderne lyver omkring grunden til de vil have en sen abort!!

Men kunne være meget rart at kunne læse artiklen selv, hvis det er muligt?

Anmeld

7. marts 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
isabellamor skriver:

når et levedygtigt barn bliver valgt fra og fødslen bliver sat i gang bliver barnet født uden normal opsyn.. uden jordemoder og hjerterytme.. når barnet så er født bliver det behandlet som affald som den artikkel jeg blev inspireret fra beskriver det... jeg har oplevet det med mine egne øjne.. barnet jeg så levede. det blev lagt i et tissebækken da det blev født mens kvinden jeg kender sad på toilettet.. der blev lagt låg på og barnet blev lagt ud i skyllerummet for at dø så det kunne blive kasseret som kemisk affald..

det barn blev fjernet fordi at kvinden jeg kender ønskede IKKE at få barnet.. hun tog til amtet og truede med at hun ville gå ud i skoven når fødslen nærmede sig og føde barnet der fordi hun ikke ville have det...  hun fik ikke engang valget at adoptere det væk. og det ville hun heller ikke have gjort jeg har spurgt hende efterfølgende, fordi at hun ikke lige gad at der kom en voksen og sagde "er du min mor"

egoistisk a helveds til.. det er DE tilfælde jeg mener og taler om. de tilfæølde hvor en sund og rask kvinde bliver gravid, opdager det LÆNGE efter 12 graviditetsuge, og lyver så bukserne de flyver omkring grunden til at få det fjernet kun af egoistiske årsager... de kvinder skulle tvinges til at føde børnene og så skulle de adopteres væk.. men hvis de valgte det selv og blev præget til at vælge den slags så ville de børn jo heller ikke blive behandlet som affald.. og artiklen siger alligevel 16.000 fostre der bliver fravalgt efter 12 graviditetuge.. hvis ikke det er mange så ved jeg ikke hvad mange er..

Det lyder da helt forfærdeligt. Kan sådan noget virkelig ske i danmark?

Ej det er næsten ikke til at tro. stakkels lille barn. Gør helt ondt inden i mig, jeg er selv gravid og mærker baby hver dag, hvordan kan man gøre det mod en lille baby?

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

SkrukNu skriver:

Kan du ikke evt. linke til den artikel du snakker om?

Det kan være det gør det lettere forståeligt for os herinde, at vi ved hvor du har din information fra..

Når du skriver 16.000 fostre så lyder det jo helt vildt groteskt og fuldstændig vanvittigt, hvis altså alle de fostre der er tale om er leve dygtige og kun valgt fra pga. at kvinderne lyver omkring grunden til de vil have en sen abort!!

Men kunne være meget rart at kunne læse artiklen selv, hvis det er muligt?

du kan få et link til den debat jeg fik inspiration til denne tråd fra

link

Anmeld

7. marts 2011

Christine

isabellamor skriver:

du kan få et link til den debat jeg fik inspiration til denne tråd fra

link

Nu står der altså ikke noget om at det er sene aborter, jeg mener derimod at tallet passer med det antal lovlige aborter der foretages inden 12. svangerskabsuge evt. plus de sene.

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

Christine skriver:

Nu står der altså ikke noget om at det er sene aborter, jeg mener derimod at tallet passer med det antal lovlige aborter der foretages inden 12. svangerskabsuge evt. plus de sene.

det havde jeg så lige læst forkert

Anmeld

7. marts 2011

Christine

isabellamor skriver:

det havde jeg så lige læst forkert

Det er da dejligt! Ellers ville der virkeligt være noget galt med hospitalssystemet. Men stadig en grim oplevelse du har haft og det burde bestemt ikke være foregået på den måde.

Anmeld

7. marts 2011

Aves.

Jeg kunen godt tænke mig at vide hvor mange mange er..du skriver mange får foretaget en sen abort af raske børn...har du en henvisning/link til en side hvor der står hvor mange det handler om?

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Der var jo focus på dette for en del år siden, hvor det netop blev beskrevet af jordemødre om de sene aborter, hvor de stod og klemte livet ud af et levedygtigt foster med håndklæder på den ene stue, mens de kæmpede for at redde et på den anden stue.

Og jeg giver dig helt ret.
Det er groteskt at en del kvinder kan få sen abort udelukkende på grund af snyd, mentale problemer, dårlig social status m.m.
Disse kvinder burde jo ikke have den mulighed, at kunne kassere et ellers sundt og levedygtigt barn, når så mange står parate til at give barnet et godt liv.
Iøvrigt har jeg forstået dit indlæg fra starten og har nøjagtigt det samme synspunkt som du.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.