Familiepleje/kontaktperson

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

pussepige

mortilflere skriver:

Er du provo , eller bare uviden ???

????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

pussepige

MoarJ skriver:

Jeg har et dagbogs indlæg, der fortæller om mit liv som barn - GUD hvor er jeg glad for at være blevet tvangsfjernet og kommet i plejefamilie.... 

Nu kender jeg ikke din historie, men synes da det er dejligt at hører/læse at du har været glad for at have været i pleje..

Anmeld

6. marts 2011

tazz

Minee forældre er plejeforældre og har været det fra før jeg blev født.

Min bror er ikke min biologiske bror, men kom til os som næsten nyfødt et halvt år før jeg kom til. Hans mor bad selv min mor - som hun kendte - om, at være hans plejemor. Hun var ung og under uddannelse, så hun valgte at lade nogen tage sig af sin søn mens hun blev klar. Hun forsvandt så, og har ikke set min bror efter han fyldte 4 år.

Vi havde en lille kurdisk pige på 1½ år, hvis far ikke lige kunne finde ud af, at behandle sin familie ordentligt. Hun kom hjem igen, da faren krævede det. Men det skulle aldrig være sket.

Efter hende havde vi en pige, som blev seksuelt misbrugt af sin far. Hun var hos os et par år, men også her lovede faren bod og bedring, og hun kom hjem igen. Det holdt ikke længe, så blev hun tvangsfjernet. Mine forældre sagde nej til, at få hende hos os igen, da hun ikke kunne samarbejde med forældrene. Jeg ved, at hun fik det rigtig godt hos den familie hun kom til, for tilældigvis kom hun i gymnasiet med vores nabos datter.

Så havde vi min lillebror. Når børnene er længe i familien, så bliver de til brødre og søstre. Min lillebror var hos os fra han var 4 år, til han selv valgte os fra som 18 årig. Hans bror boede stadig hos deres mor, men min 'bror' og de andre børn hun fik, blev fjernet med det samme. Hun var psykisk syg, og storebroderen fik kun lov til, at blive hjemme fordi han fik hjælp og støtte af sin mormor. 'Lillebror' blev diagnostiseret som psykoat, så det var altid et festligt hjem. Mine forældre har sporadisk kontakt med ham, jeg har valgt ikke at have nogen kontakt. Gennem hans barndomsvenner ved jeg dog, at han har kæmpet meget med stofmisbrug og har tjent penge til stoffer som trækkerdreng. Han er nu umiddelbart ude af det, og er netop blevet far for anden gang (han er 31 idag), men han er syg og vil stadig ikke helt erkende det. Hans far er så tilfældigvis venner med den familie den først plejesøster kom fra.

Det er på mange måder svært, at være barn i en plejefamilie. Man ved aldrig helt hvornår man har søskende og hvor mange man har. Og det er ikke sjovt at sige farvel. Desuden er der et rend af psykologer og sagsbehandlere og jeg ved ikke hvad, som skal evaluere hele tiden. Men det giver et godt blik ind i en verden jeg ellers ikke ville kende til, og det giver også en ballast videre i livet.

Mine forældre er for længst pensioneret, men min mor drømmer om at få et aflastningsbarn

Anmeld

6. marts 2011

Janni.

bare mig skriver:

det må være den største kærlighedserklæring en mor kan give alle sine børn..  for det barn der kræver meget ligger hurtigt last på sine søskende.. så dejligt at høre der er flere børn der er anbragt af kærlighed

Nemlig

Anmeld

6. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Hvor skal jeg starte...

Min mor for aldrig status; mor. Men hun er accepteret for det valg hun tog og bærer ikke nag - kun savn...

Ville ikke sige at min mor opgav mor rollen, men at hun var stærk nok til at sige; det her er kan jeg ikke, jeg har forsøgt og fået al den hjælp til at klare mit barn og jeg. Men hjælp mig til hun får en bedre barndom end jeg kan give.

At det så var en uacceptabel familiepleje er en anden histore, men de misted retten til at have flere børn i pleje.

Var i familiepleje fra jeg var 2½ - 6 år og igen fra 14 - 18

Senere valgte jeg selv at sige til kommunen at jeg gerne ville i pleje igen, kunne slet ikke fungere hjemme.

Anmeld

6. marts 2011

pussepige

tazz skriver:

Minee forældre er plejeforældre og har været det fra før jeg blev født.

Min bror er ikke min biologiske bror, men kom til os som næsten nyfødt et halvt år før jeg kom til. Hans mor bad selv min mor - som hun kendte - om, at være hans plejemor. Hun var ung og under uddannelse, så hun valgte at lade nogen tage sig af sin søn mens hun blev klar. Hun forsvandt så, og har ikke set min bror efter han fyldte 4 år.

Vi havde en lille kurdisk pige på 1½ år, hvis far ikke lige kunne finde ud af, at behandle sin familie ordentligt. Hun kom hjem igen, da faren krævede det. Men det skulle aldrig være sket.

Efter hende havde vi en pige, som blev seksuelt misbrugt af sin far. Hun var hos os et par år, men også her lovede faren bod og bedring, og hun kom hjem igen. Det holdt ikke længe, så blev hun tvangsfjernet. Mine forældre sagde nej til, at få hende hos os igen, da hun ikke kunne samarbejde med forældrene. Jeg ved, at hun fik det rigtig godt hos den familie hun kom til, for tilældigvis kom hun i gymnasiet med vores nabos datter.

Så havde vi min lillebror. Når børnene er længe i familien, så bliver de til brødre og søstre. Min lillebror var hos os fra han var 4 år, til han selv valgte os fra som 18 årig. Hans bror boede stadig hos deres mor, men min 'bror' og de andre børn hun fik, blev fjernet med det samme. Hun var psykisk syg, og storebroderen fik kun lov til, at blive hjemme fordi han fik hjælp og støtte af sin mormor. 'Lillebror' blev diagnostiseret som psykoat, så det var altid et festligt hjem. Mine forældre har sporadisk kontakt med ham, jeg har valgt ikke at have nogen kontakt. Gennem hans barndomsvenner ved jeg dog, at han har kæmpet meget med stofmisbrug og har tjent penge til stoffer som trækkerdreng. Han er nu umiddelbart ude af det, og er netop blevet far for anden gang (han er 31 idag), men han er syg og vil stadig ikke helt erkende det. Hans far er så tilfældigvis venner med den familie den først plejesøster kom fra.

Det er på mange måder svært, at være barn i en plejefamilie. Man ved aldrig helt hvornår man har søskende og hvor mange man har. Og det er ikke sjovt at sige farvel. Desuden er der et rend af psykologer og sagsbehandlere og jeg ved ikke hvad, som skal evaluere hele tiden. Men det giver et godt blik ind i en verden jeg ellers ikke ville kende til, og det giver også en ballast videre i livet.

Mine forældre er for længst pensioneret, men min mor drømmer om at få et aflastningsbarn

Kunne godt forstille mig at det ikke altid er helt nemt.. Man oplever jo også nogle ting som man aldrig glemmer..

Anmeld

6. marts 2011

tingimor

Jeg har en lille søstre på snart 14 hun er i Aflasning/ plejefam hver tirsdag efter skole og ind til ons morgen  og en weekendt om mån...

er hun fordi hun har en handicap er gør hun altid vil være bagud i udvikling og ikke har den store fornemmelse for fare. hun er i pleje for min mindste lille søster og min og min brors skyld da vi var mindre.... fordi det er utroligt hårdt for både forældre og søskende at havde et handicapet barn der kræver så meget af en.

hun er ikke i pleje fordi vores forældre har en sygedom eller et misbrug men fordi de vil havde alle deres børn har det godt og de har tid og overskud til min mindste lille søstre på 11 også.

Og ved min handicapet søs pernille elsker sin pleje fam over alt i verden og vil slet ikke være foruden dem. de er guld være. 

Anmeld

6. marts 2011

mortilflere

Vi kunne være en familie med et behov for aflastnings familie , men vi vil ikke , men Alberte kunne vi ha i det hver anden weekendt.

Anmeld

6. marts 2011

Mira0911

pussepige skriver:

Nu kender jeg ikke din historie, men synes da det er dejligt at hører/læse at du har været glad for at have været i pleje..

Historien er i dagbogs indlægget i min profil herinde... 

Forældre som ikke gad og tage sig af mig og søsteren, give os det vi kunne spise, blive skiftet, alkoholproblem ved faderen, faderen voldtog vores storesøster analt... 

Så er mere end lykkelig for vi blev fjernet... 

Anmeld

6. marts 2011

Talbutikken

bare mig skriver:

det må være den største kærlighedserklæring en mor kan give alle sine børn..  for det barn der kræver meget ligger hurtigt last på sine søskende.. så dejligt at høre der er flere børn der er anbragt af kærlighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.