Familiepleje/kontaktperson

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

mortilflere

Er du provo , eller bare uviden ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Senia

Der behøves ikke at være misbrug inden over. Det kan også være at forældrene har brug for aflastning. Så kan barnet komme i familiepleje indtil forældrene kan have barnet boende hjemme igen

Anmeld

6. marts 2011

Janni.

Min ene søster (ikke lillespurv20 herinde fra) har imens vi var børn, boet på et hjem for vanskelige børn (ved faktisk ikke lige hvad betegnelse det hjem har). Mentalt er hun ikke så udviklet, så aldermæssigt vil jeg skyde på at hun er omkring de 13-14 år nu. Og hun er faktisk 29 år. Det har gavnet både hende og vi andre børn at hun boede dér i en periode, fordi hun krævede flere ressourcer end min mor og stedfar havde. 

Så helt klart, plejefamilie/kontaktperson eller lign - det går jeg ind for. 

Anmeld

6. marts 2011

Mira0911

Jeg har et dagbogs indlæg, der fortæller om mit liv som barn - GUD hvor er jeg glad for at være blevet tvangsfjernet og kommet i plejefamilie.... 

Anmeld

6. marts 2011

LR85

Talbutikken skriver:

Det var da godt nok fordommen der kom på bordet der... Der kan være mange årsager til at børn kommer i pleje, som ikke altid skyldes forældrenes manglende evne eller et misbrug.

Nogle gange har man ikke andet valg som forældre, hvis man ønsker at vartage sit barns tarv, bedst muligt.

har måske fået læst for hurtigt. troede trådstarter spurgte om hva grundende kunne være til a børn er i familiepleje.

Ingen fordomme herfra.!

Anmeld

6. marts 2011

LR85

bare mig skriver:

hold da op en holdning..

nu har jeg selv et barn der er anbragt uden for hjemmet.. jeg er hverken alkoholiker, stofmisbruger eller andet. jeg er en ganske almindelig borger i det  danske samfund..

måske viden på området ville gavne en masse.. og folk vil hurtigt se at de er børn fra alle klasser der bliver anbragt.. der kan være utallige grunde til dette sker..

i mit tilfælde var det fordi mit barn lider af et handicap og har brug for en struktur man umuligt kan lave i nogen privathjem.. hvem kender ikke at aftensmaden lige er forsinket i 5 min. det var var nok til mit barn reagerede. jeg har altså stadig børn boende hjemme som stortrives..

så gør mig meget ondt med sådan en udtalelse!!!

tror jeg har fået læst trådstarters indlæg for hurtigt.

der er ingen fordomme i mit svar. jeg må have misforstået noget. Beklage´r.

Anmeld

6. marts 2011

LR85

må hellere lige sige a jeg vist fik læst eller misforstået trådstarters indlæg, og svaret på noget forkert.

det har bestemt ikke været for a støde nogen eller fordømme nogen.

Beklager min udtalelse, på en misforståelse.

Anmeld

6. marts 2011

Talbutikken

louiseandersen85 skriver:

har måske fået læst for hurtigt. troede trådstarter spurgte om hva grundende kunne være til a børn er i familiepleje.

Ingen fordomme herfra.!

Helt ok...

Anmeld

6. marts 2011

bare mig

louiseandersen85 skriver:

må hellere lige sige a jeg vist fik læst eller misforstået trådstarters indlæg, og svaret på noget forkert.

det har bestemt ikke været for a støde nogen eller fordømme nogen.

Beklager min udtalelse, på en misforståelse.

kan jo ske for en hver..

Anmeld

6. marts 2011

bare mig

Buito skriver:

Min ene søster (ikke lillespurv20 herinde fra) har imens vi var børn, boet på et hjem for vanskelige børn (ved faktisk ikke lige hvad betegnelse det hjem har). Mentalt er hun ikke så udviklet, så aldermæssigt vil jeg skyde på at hun er omkring de 13-14 år nu. Og hun er faktisk 29 år. Det har gavnet både hende og vi andre børn at hun boede dér i en periode, fordi hun krævede flere ressourcer end min mor og stedfar havde. 

Så helt klart, plejefamilie/kontaktperson eller lign - det går jeg ind for. 

det må være den største kærlighedserklæring en mor kan give alle sine børn..  for det barn der kræver meget ligger hurtigt last på sine søskende.. så dejligt at høre der er flere børn der er anbragt af kærlighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.