trådstarter - hvad var det du ville med tråden? en debat eller udveksling af erfaringer?? 
Der er utroligt mange grunde til at man kan have brug for at have en af disse ting.. Foruden problemer i hjemmet som f.eks. stoffer og alkohol (som en anden nævner), så er der også f.eks. psykiske sygdomme, som kan gøre sig gældende... Mht. plejefamilie.. Det kan jo også tænkes at barnets forældre er enten døde eller ikke vil kendes ved dem (ja det sker desværre)
derudover, så er der flere handicappede børn, som er anbragt udenfor hjemmet.. det er også for barnets men også den øvrige families skyld... Der er f.eks. bosteder langt bedre udstyret til at opfylde barnets behov, når nu barnet trods alt er kommet derover
Desuden så kender jeg da en, som er en SUPER mor, men hun er bare helt alene om det hele. Så for deres begges (mor og datter) skyld, så har datteren nu en aflastningsfamilie hveranden weekend. Det har helt klart været en positiv og givende løsning for dem begge.
Hvis knægten ikke havde haft sin far (som heldigvis er der for ham, selvom vi ikke er sammen mere), så havde jeg da også klart undersøgt mulighederne for en aflastningsfamilie.. Det er helt sikkert.. Både for hans skyld, men også for min egen..
Anmeld