Der er noget jeg har tænkt på.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2011

TbCp

kitty skriver:

Forøvrigt var der et par fejl i det ano havde skrevet derinde, så kan jeg ikke andet end at smile lidt af det
Skal man starte sådan en tråd, så skulle man måske lige læse sit eget igennem inden man trykker send.

Det generer mig ikke hvis der er stavefejl/tastefejl... men ind imellem kommer der nogle tråde hvor personen enten er ekstremt ordblind eller bare meget dårlig til at stave, hvor jeg virkelig har svært ved at læse hvad der egentlig skal stå...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

Ni-ko-li-ne

nej, det er jeg altså lidt ligeglad med... egentlig er jeg okay til at stave og hvis jeg vil og så komme-sætning....

men her er mit fristed, og derfor har jeg ikke lyst at bekymre mig alt for meget over den slags...

desuden laver jeg ofte slå fejl...

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

Kirle skriver:

Nej er fuldstændig ligeglad personligt

Men jeg kan godt "se" argumentet om at man kan afskære nogle fra at svare hvis man skriver rigtigt grimt (med bandeord) eller meget ungt (med q istedet for g osv.).

Man skriver jo efter sin alder og hvor man er i livet. Ligesom man skriver om det der nu engang optager en. Jeg bandede ret meget som ung og det var en del af min almindelige jargon. Det er det ikke idag. Mest fordi jeg ikke synes det passer sig for en af min alder, status som mor og uddannelse. Andre kan jo have en anderledes opfattelse

Jeg synes nu godt jeg kan snige et "sgu" ind, men så er det meget bevist, ligesom for at understrege min holdning.

Men nej det lyder ikke ret pænt når man taler....

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

Ni-ko-li-ne skriver:

nej, det er jeg altså lidt ligeglad med... egentlig er jeg okay til at stave og hvis jeg vil og så komme-sætning....

men her er mit fristed, og derfor har jeg ikke lyst at bekymre mig alt for meget over den slags...

desuden laver jeg ofte slå fejl...

Lige præcis, dette er et friste, hvor vi bør kunne være os selv.

Anmeld

5. marts 2011

ooo

kitty skriver:

Jeg er selv OK til at stave, men jeg er og bliver en odder til kommaer... Jeg kaster dem rundt som spredehagl! Det er faktisk noget jeg er flov over, at jeg ikke kan sætte komma Men som DK skrev i tråden ude på det åbne baby.dk, så er vi nogen fra den "generation" hvor de ikke knne finde ud af at bestemme, hvor pokker komma skulle sættes. Så jeg kan det bare ikke...

Jeg skriver meget i talesprog og jeg skriver hurtigt.. Det giver nogle slåfejl og noget værre mund-bavl i nogle tilfælde. Men jeg gider altså ikke rette det altid. Herre gud.

Jeg stempler ikke for for ikke at kunne stave. Men jeg indrømmer blankt, at have svært ved at fokusere i et indlæg, hvor der ikke er sat et eneste komma eller der ikke er opdelt i afsnit..

Det irriterer mig grænseløst, når folk skriver q i stedet for g. Det ser ikke sejt ud, lyden af bogstavet q er ikke den samme som g.. Og så kan jeg bare ikke forstå, at man gider ændre det konsekvent. Når jeg skriver så hurtigt som jeg gør, så ville jeg virkelig skulle tænke, for at taste q i stedet for g.. Tidsspilde, hvis man spører mig!

Jeg dømmer ingen for stavefejl.. Det kan jeg virkelig ikke se nogen grund til!

...og det er lige præcis min holdning til emnet.

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

Forøvrigt var der et par fejl i det ano havde skrevet derinde, så kan jeg ikke andet end at smile lidt af det
Skal man starte sådan en tråd, så skulle man måske lige læse sit eget igennem inden man trykker send.

Det generer mig ikke hvis der er stavefejl/tastefejl... men ind imellem kommer der nogle tråde hvor personen enten er ekstremt ordblind eller bare meget dårlig til at stave, hvor jeg virkelig har svært ved at læse hvad der egentlig skal stå...

Jeg synes også sådan tråde, hvor der er hverken er afsnit eller tegnsætning kan være uoverskulig at læse...

Anmeld

5. marts 2011

ooo

bondepigen skriver:

NEJ, jeg bliver ALDRIG irriteret. Jeg har altid fået 11 og 13 i stavning helt fra de små klasser, og hjalp flere klassekammerater til at lære og stave, når vi alligevel kørte en halv time til skole og en halv time fra skole.

Men det har ALDRiG faldet mig ind at blive irriteret eller føle mig bedre på nogen måde pga. andre der ikke staver nær så godt. Så har de som regel nogle evner som jeg IKKE har.

Jeg synes faktisk det er ret flabet, at skrive sådan en tråd... det kan folk jo ikke bruge til noget som helst!

Jeg synes også det er flabet at oprette sådan en tråd. Så kan de, der ikke staver så godt, rigtig have det skidt med sig selv. Ikke okay!

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

Lilac skriver:

næh... jeg bliver ikke irriteret - det går jo hurtigt nogle gange, og man kan komme til at ramme forkert, eller hvis man bare ikke er så stærk i stavning, så er det jo bare sådan... Hvis der er et ord jeg er usikker på slår jeg det op, men det er fordi jeg gerne vil vide hvordan det staves korrekt 

jamen det er jo ikke altid, man er klar over man staver et ord forkert, og så kan man jo af gode grunde ikke slå det op. ;)

Og hvis det er et kompliceret ord, og jeg så har slået det op, så er det ikke sikkert jeg kan huske hvordan det staves, næste gang jeg skal bruge det.

:)

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

kitty skriver:

Jeg er selv OK til at stave, men jeg er og bliver en odder til kommaer... Jeg kaster dem rundt som spredehagl! Det er faktisk noget jeg er flov over, at jeg ikke kan sætte komma Men som DK skrev i tråden ude på det åbne baby.dk, så er vi nogen fra den "generation" hvor de ikke knne finde ud af at bestemme, hvor pokker komma skulle sættes. Så jeg kan det bare ikke...

Jeg skriver meget i talesprog og jeg skriver hurtigt.. Det giver nogle slåfejl og noget værre mund-bavl i nogle tilfælde. Men jeg gider altså ikke rette det altid. Herre gud.

Jeg stempler ikke for for ikke at kunne stave. Men jeg indrømmer blankt, at have svært ved at fokusere i et indlæg, hvor der ikke er sat et eneste komma eller der ikke er opdelt i afsnit..

Det irriterer mig grænseløst, når folk skriver q i stedet for g. Det ser ikke sejt ud, lyden af bogstavet q er ikke den samme som g.. Og så kan jeg bare ikke forstå, at man gider ændre det konsekvent. Når jeg skriver så hurtigt som jeg gør, så ville jeg virkelig skulle tænke, for at taste q i stedet for g.. Tidsspilde, hvis man spører mig!

Jeg dømmer ingen for stavefejl.. Det kan jeg virkelig ikke se nogen grund til!

Det med afsnit stemmer jeg i med. Puha det er svært tygge sig igennem sådan en tråd :S

Mht. til g og q, mener du så fx. sgu og sq???

Men jeg har valgt overfor jer, at jeg ikke vil være flov over, jeg ikke er 100% til at stave.... Det har jeg været nok i mit liv.

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

NEJ, jeg bliver ALDRIG irriteret. Jeg har altid fået 11 og 13 i stavning helt fra de små klasser, og hjalp flere klassekammerater til at lære og stave, når vi alligevel kørte en halv time til skole og en halv time fra skole.

Men det har ALDRiG faldet mig ind at blive irriteret eller føle mig bedre på nogen måde pga. andre der ikke staver nær så godt. Så har de som regel nogle evner som jeg IKKE har

Jeg synes faktisk det er ret flabet, at skrive sådan en tråd... det kan folk jo ikke bruge til noget som helst!

Det var nemlig også min tanke.... at det er vældig nedværdigende for dem, der har et problem med at stave

og jeg hoppede os udenom den tråd.... De kloge siger jo, man skal vælge sine kampe med omhu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.