kitty skriver:
Jeg er selv OK til at stave, men jeg er og bliver en odder til kommaer... Jeg kaster dem rundt som spredehagl! Det er faktisk noget jeg er flov over, at jeg ikke kan sætte komma
Men som DK skrev i tråden ude på det åbne baby.dk, så er vi nogen fra den "generation" hvor de ikke knne finde ud af at bestemme, hvor pokker komma skulle sættes. Så jeg kan det bare ikke...
Jeg skriver meget i talesprog og jeg skriver hurtigt.. Det giver nogle slåfejl og noget værre mund-bavl i nogle tilfælde. Men jeg gider altså ikke rette det altid. Herre gud.
Jeg stempler ikke for for ikke at kunne stave. Men jeg indrømmer blankt, at have svært ved at fokusere i et indlæg, hvor der ikke er sat et eneste komma eller der ikke er opdelt i afsnit..
Det irriterer mig grænseløst, når folk skriver q i stedet for g. Det ser ikke sejt ud, lyden af bogstavet q er ikke den samme som g.. Og så kan jeg bare ikke forstå, at man gider ændre det konsekvent. Når jeg skriver så hurtigt som jeg gør, så ville jeg virkelig skulle tænke, for at taste q i stedet for g..
Tidsspilde, hvis man spører mig!
Jeg dømmer ingen for stavefejl.. Det kan jeg virkelig ikke se nogen grund til!
Det med afsnit stemmer jeg i med. Puha det er svært tygge sig igennem sådan en tråd :S
Mht. til g og q, mener du så fx. sgu og sq???
Men jeg har valgt overfor jer, at jeg ikke vil være flov over, jeg ikke er 100% til at stave.... Det har jeg været nok i mit liv.
Anmeld