Der er noget jeg har tænkt på.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
33 svar
0 synes godt om
5. marts 2011

Klumpe-dumpe

efter jeg læste en tråd på "ordret er frit" mht. stavning. Hvor der blevet skrevet, om folk slet ikke tænkte over, om de stavede forkert og om de ikke slog orderne op, som de var i tvivl om, inden de postede et indlæg....

Nu er jeg ikke selv 100% til at stave, og nej jeg slår ikke orderne op, dog kan jeg slå det op, hvis det er et særligt ord jeg vil bruge, men ellers ikke.

Og jeg er slet ikke sikker på hvornår man bruger bla.: nogle-nogen.

Nåh..... men jeg vil høre jer, om I bliver irriteret når der blevet skrevet tråde herinde med stave fejl i - og slår i ord op, når I skriver til os andre navlere???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

<3

Nej er fuldstændig ligeglad personligt

Men jeg kan godt "se" argumentet om at man kan afskære nogle fra at svare hvis man skriver rigtigt grimt (med bandeord) eller meget ungt (med q istedet for g osv.).

Man skriver jo efter sin alder og hvor man er i livet. Ligesom man skriver om det der nu engang optager en. Jeg bandede ret meget som ung og det var en del af min almindelige jargon. Det er det ikke idag. Mest fordi jeg ikke synes det passer sig for en af min alder, status som mor og uddannelse. Andre kan jo have en anderledes opfattelse

Anmeld

5. marts 2011

Lilac

næh... jeg bliver ikke irriteret - det går jo hurtigt nogle gange, og man kan komme til at ramme forkert, eller hvis man bare ikke er så stærk i stavning, så er det jo bare sådan... Hvis der er et ord jeg er usikker på slår jeg det op, men det er fordi jeg gerne vil vide hvordan det staves korrekt 

Anmeld

5. marts 2011

otlitrom

Jeg er selv OK til at stave, men jeg er og bliver en odder til kommaer... Jeg kaster dem rundt som spredehagl! Det er faktisk noget jeg er flov over, at jeg ikke kan sætte komma Men som DK skrev i tråden ude på det åbne baby.dk, så er vi nogen fra den "generation" hvor de ikke knne finde ud af at bestemme, hvor pokker komma skulle sættes. Så jeg kan det bare ikke...

Jeg skriver meget i talesprog og jeg skriver hurtigt.. Det giver nogle slåfejl og noget værre mund-bavl i nogle tilfælde. Men jeg gider altså ikke rette det altid. Herre gud.

Jeg stempler ikke for for ikke at kunne stave. Men jeg indrømmer blankt, at have svært ved at fokusere i et indlæg, hvor der ikke er sat et eneste komma eller der ikke er opdelt i afsnit..

Det irriterer mig grænseløst, når folk skriver q i stedet for g. Det ser ikke sejt ud, lyden af bogstavet q er ikke den samme som g.. Og så kan jeg bare ikke forstå, at man gider ændre det konsekvent. Når jeg skriver så hurtigt som jeg gør, så ville jeg virkelig skulle tænke, for at taste q i stedet for g.. Tidsspilde, hvis man spører mig!

Jeg dømmer ingen for stavefejl.. Det kan jeg virkelig ikke se nogen grund til!

Anmeld

5. marts 2011

Bondepigen

NEJ, jeg bliver ALDRIG irriteret. Jeg har altid fået 11 og 13 i stavning helt fra de små klasser, og hjalp flere klassekammerater til at lære og stave, når vi alligevel kørte en halv time til skole og en halv time fra skole.

Men det har ALDRiG faldet mig ind at blive irriteret eller føle mig bedre på nogen måde pga. andre der ikke staver nær så godt. Så har de som regel nogle evner som jeg IKKE har.

Jeg synes faktisk det er ret flabet, at skrive sådan en tråd... det kan folk jo ikke bruge til noget som helst!

Anmeld

5. marts 2011

Bondepigen

kitty skriver:

Jeg stempler ikke for for ikke at kunne stave. Men jeg indrømmer blankt, at have svært ved at fokusere i et indlæg, hvor der ikke er sat et eneste komma eller der ikke er opdelt i afsnit..

Enig, det kan være svært at holde fokus så... Men synes nu osse det er sjældent set...

Anmeld

5. marts 2011

otlitrom

Enig, det kan være svært at holde fokus så... Men synes nu osse det er sjældent set...

Ja, sjældent! Men når de indlæg er der, så skal jeg tage "tilløb" til at læse dem...

Ang, oprettelse af stave-tråd, så tror jeg ano "derude på baby.dk" har oprettet den for at skabe lidt hønseri.. Der har været mange ano-indlæg den seneste tid, med lidt spydige emner.

At Rose <3 så tager inspirationen med herind generer mig på ingen måde, fordi vi som navler netop gerne skulle kunne se gennem fingre med sådan noget..

Giver det mening? Vi navlere er større mennesker end det!

Anmeld

5. marts 2011

Bondepigen

kitty skriver:

Ja, sjældent! Men når de indlæg er der, så skal jeg tage "tilløb" til at læse dem...

Ang, oprettelse af stave-tråd, så tror jeg ano "derude på baby.dk" har oprettet den for at skabe lidt hønseri.. Der har været mange ano-indlæg den seneste tid, med lidt spydige emner.

At Rose <3 så tager inspirationen med herind generer mig på ingen måde, fordi vi som navler netop gerne skulle kunne se gennem fingre med sådan noget..

Giver det mening? Vi navlere er større mennesker end det!

Nemlig, jeg har netop heller ikke skrevet i tråden derude, fordi jeg godt kan mærke hvorfor den er smidt der... Gider ikke sådan noget hønseri...

Anmeld

5. marts 2011

otlitrom

bondepigen skriver:

Nemlig, jeg har netop heller ikke skrevet i tråden derude, fordi jeg godt kan mærke hvorfor den er smidt der... Gider ikke sådan noget hønseri...

Præcis! Jeg har også bedre ting at tage mig til. Og i skrivende stund kommer jeg alligevel i tvivl om, om jeg har skrevet i den Præ-ammehjerne!

Anmeld

5. marts 2011

sarahb

jeg bliver slet ikke irriteret, der er jo mange der ikke kan gøre for det. Og jeg tvivler på, at man er glad for at være ordblind. Man kan da ikke, svine folk der staver dårligt til. Det er så dårlig stil synes jeg.
Jeg kan godt blive forarget over, der er så mange der er ordblinde eller har problemer med at stave, troede ikke det var en Så stor del faktisk.

Der er også visse ting jeg ikke er god til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.